نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

نسخه بازسازی شده System Shock در دست تولید قرار دارد

استودیو نایت دایو (Night Dive) شب گذشته در خبری اعلام کرد درحال بازسازی کامل بازی در سبک اول‌شخص و علمی-تخیلی System Shock است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
نایت دایو در گذشته همچنین نسخه بازسازی شده System Shock 2 را هم با ارتقای گرافیکی و ایجاد تغییراتی در جهت بهود گیم‌پلی بازی تولید کرده است. اِستِفِن کیک، موسس و مدیرعامل نایت دایو اعلام کرده بازسازی بازی System Shock بیشتر از یک بازسازی ساده خواهد بود. وی اعلام کرده به‌‌صورت خصوصی با رابِرت واتِرز، طراح ارشد بازی System Shock برای طراحی مجدد این بازی برای دنیای مدرن همکاری می‌کند. اگرچه این خبر هنوز به صورت رسمی تایید نشده، اما نایت دایو درنظر دارد نسخه بازسازی شده System Shock را برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی تولید و عرضه کند. جالب است بدانید بازیسازان مطرح زیادی در استودیو نایت دایو مانند طراح شخصیت‌های استودیو سابق Sony Online کار می‌کنند. استودیو Night Dive که در شهر واشنگتن آمریکا بنا شده، طی چندوقت گذشته حق‌امتیاز بازی System Shock را خریداری کرد و درحال‌حاضر درنظر دارد قسمت سوم این مجموعه را هم تولید کند. با این حال انجام این کار درحال‌حاضر تقریبا برای این استودیو غیرممکن به‌نظر می‌رسد. لَری کوپِرمَن، مدیر بخش تجاری نایت دایو در رابطه با تولید قسمت سوم اعلام کرده تیم آن‌ها به‌تازگی بحث‌هایی را در این رابطه انجام داده است:
تولید یک بازی دیگر از مجموعه بازی‌های System Shock به منابع، زمان، تعهد و بودجه‌ای نیاز دارد که درحال‌حاضر ما در اختیار نداریم. تولید یک بازی کامل زیاد در مرکز سیاست و توجه کاری استودیو ما که از ۱۰ نفر تشکیل شده نیست.
تمرکز اصلی استودیو نایت دایو که کوپرمن به آن اشاره کرد، بازسازی و انتشار مجدد بازی‌های ویدیویی است. جالب است بدانید این استودیو تا‌به‌حال حدود ۸۰ بازی را بازسازی و مجددا منتشر کرده که از آن‌ها می‌توان به بازی‌هایی مانند I Have no Mouth and I Must Scream, Strife, The 7th Guest, Bad Mojo, Tex Murphy و حتی Monkey Island اشاره کرد. منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده