نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

مایکروسافت همچنان از سنسور حرکتی کینکت حمایت می‌کند

پس از اینکه مایکروسافت مانور بسیار زیادی بر روی سنسور حرکتی‌ کینکت داد و از این سنسور به عنوان آینده بازی‌های رایانه‌ای یاد کرد، کینکت نتوانست با استقبال زیاد مخاطبین روبرو شود. اما مایکروسافت کماکان قصد دارد که از این سنسور پشتیبانی‌ کند. با زومجی همراه باشید.
شاید همه شما مراسم رونمایی ایکس‌باکس وان را به یاد آورید. جایی‌ که مایکروسافت اعلام کرد که کنسول نسل هشتمی خودش را فقط به همراه کینکت به فروش می‌رساند. این اقدام آنها باعث شده بود که از لحاظ فروش، این کنسول در برابر رقیب مستقیم خودش، کم بیاورد. پس از مدتی‌ مایکروسافت در اقدامی، تصمیم گرفت که نسخه‌های بدون کینکت ایکس‌باکس وان را به بازار عرضه کند و این تصمیم آنها را شاید بتوان نقطه عطفی در تاریخ فروش کنسول نسل هشتمی مایکروسافت به حساب آورد. اینکار باعث شد که ایکس‌باکس وان به سرعت به فروش چشمگیری دست پیدا کند و فاصله خود با پلی‌استیشن 4 را از لحاظ فروش، با سرعت بسیار زیادی کاهش دهد. با این حال ، کماکان اگر شما دوست داشته باشید می‌توانید با پرداخت ۴۰۰ دلار، باندل کنسول ایکس‌باکس وان به همراه سنسور کینکت و سه بازی را خریداری کنید. با این همه بسیاری از گیمرها بر این عقیده هستند که به دلیل کم شدن پشتیبانی‌ از این سنسور و نبود بازی‌های مخصوص آن‌، خرید این باندل کار عبثی است. اواخر هفته گذشته، لری هیریب، مدیر جامعه ایکس‌باکس در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت گیم اینداستری انجام داد در باره فروش سنسور کینکت در فصل تعطیلات گفت:
کاربرانی که از سنسور کینکت استفاده می‌کنند، در میان راضی‌ترین کاربران ما قرار دارند. همچنین ما کماکان برنامه داریم که بر روی این سنسور سرمایه‌گذاری کنیم و عرضه دستیار صوتی کورتانا بر روی ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶، یکی‌ از این حمایت‌های ما است.
Kinect_1_ دستیار صوتی کورتانایی که برروی کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد، دقیقا مشابه کورتانایی است که بر روی تمام نسخه‌های ویندوز ۱۰ قرار داده شده است که چیزی شبیه به سیری، دستیار صوتی شرکت اپل است. کاربر می‌تواند از طریق میکروفن تعبیه شده درون این سنسور، با کورتانا به صحبت بپردازد و از وی در کارهای مختلف کمک بگیرد. همچنین با انتشار ویندوز ۱۰ بر روی کنسول ایکس‌باکس وان در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان)، ویژگی‌های بسیار زیادی به این کنسول اضافه خواهد شد و باید دید که آیا مایکروسافت قصد دارد برای کینکت ویژگی‌های اختصاصی‌ای را بر روی ویندوز ایکس‌باکس وان قرار دهد یا خیر. همچنین با اینکه دستیار صوتی کورتانا در سال ۲۰۱۶ برای این کنسول عرضه می‌شود، برخی‌ از کاربرانی که شانس تجربه نسخه بتای ویندوز ۱۰ بر روی کنسول ایکس‌باکس وان را داشتند، روش‌هایی‌ را پیدا کرده بودند که به آنها اجازه استفاده از کورتانا را مدت‌ها پیش از عرضه رسمی‌، می‌داد. با این همه به نظر می‌رسد خرید کنسول ایکس‌باکس وان با سنسور کینکت که قیمت نسبتا بالایی هم دارد، کاری است که هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد، مخصوصا اینکه دستیار صوتی کورتانا که مایکروسافت اینقدر بر روی آن‌ مانور می‌دهد، قابلیت کار کردن با هر نوع میکروفنی را دارد و شما می‌توانید با وصل کردن یک میکروفن معمولی‌ به گیم‌پد ایکس‌باکس وان، از کورتانا استفاده کنید. در حال حاضر، استفاده از کینکت فقط محدود به مواقعی می‌شود که به طور مثال شما می‌خواهید در حین تماشای یک فیلم، تصویر را برای چند ثانیه نگه دارید که با گفتن جمله Xbox, Pause می‌توانید اینکار را انجام دهید. در غیر این صورت، اگر مایکروسافت به زودی بازی‌ای را برای این سنسور معرفی‌ نکند، ما دیگر نمی‌دانیم که از حرفای هیریب چه برداشتی باید بکنیم و باید منتظر چه نوع حمایتی از طرف مایکروسافت برای این سنسور باشیم. با این همه، اگر شما کماکان دوست دارید که این حسگر را داشته باشید، الان بهترین زمان برای انجام اینکار است چون در حال حاضر و به مناسبت فصل تعطیلات، برای مدت محدودی قیمت این سنسور از ۱۵۰ دلار به ۱۰۰ دلار رسیده است. همچنین شما در حال حاضر می‌توانید باندل کینکت کنسول ایکس‌باکس وان را به همراه سه بازی Kinect Sports, Dance Central Spotlight و Zoo Tycoon با صد دلار تخفیف و قیمت ۴۰۰ دلار خریداری کنید. نظر شما درباره سنسور کینکت چیست؟ منبع: Business Insider


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده