// چهار شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵

انتشار اطلاعات جدید از بازی ایرانی «قوشمه»

گلا، استودیوی سازنده بازی اندرویدی «قوشمه» اطلاعات جدیدی را در رابطه با این بازی شبیه‌سازی اندرویدی منتشر کرده است. این بازی به زودی در تاریخ نامشخصی عرضه خواهد شد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

قوشمه یا همان بازیگوش در زبان کُردی، موجودی بازیگوش است که در درخت بلوط زندگی می‌کند. طبق گفته‌ی توسعه‌دهندگان، این موجود با نمک با دارا بودن عواطفی مشابه انسان‌ها نیاز و غرایزی را نیز مانند ما دارد. شما نیز در این بازی وظیفه‌ی نگه‌داری، سرگرم کردن و برطرف کردن نیازهای عاطفی و غریزی قوشمه را برعهده خواهید داشت. انجام روزمره‌ی کارهای مختلف و نگه‌داری از قوشمه مانند یک کودک از جمله وظایفی است که باید با نظم و برنامه‌ای خاص به صورت مرتب توسط شما انجام بگیرد. در نتیجه در صورت عدم رفع نیازهای ذکر شده، شما شاهد کاهش سلامت و خوشحالی قوشمه خواهید بود. استودیوی گلا ادعا کرده‌‌ است که تمامی رخدادهای بازی برروی عملکرد قوشمه تاثیر گذار است. به عنوان مثال، در صورتی که سرگرم کردن قوشمه را فراموش کنید یا به وضعیت نظافت او رسیدگی نکنید، شخصیت بازیگوش ما با بی قراری اقدام به انجام کارهایی ناشایست مانند شکستن و به هم ریختن وسایل خانه خود می‌کند.

تنوع محیطی یکی دیگر از ویژگی‌های بازی محسوب می‌شود. مکان‌های بازی در مجموع شامل دو بخش اصلی محیط داخل خانه و محیط خارجی خانه می‌شوند. بازیکنان باید برای مدیریت بهتر قوشمه با این محیط‌های مختلف در تعامل باشند. سازندگان نیز برای افزایش این قبیل تعامل‌ها مینی‌گیم‌های ویژه‌ای را -بسته به نوع محیط- طراحی و در نظر گرفته‌اند. در برخی از این مینی‌گیم‌ها قوشمه با خروج از محیط زندگی خود، برای مدت کوتاهی به سایر قسمت‌های جنگل می‌رود. بازی قوشمه همچنین دارای سیستم شب و روز خواهد بود. با توجه به ساعات شبانه‌روز و وجود سیستم تنوع در فصل و سال، شما باید دمای بدن قوشمه و محیط را متناسب کنید تا از گرمازدگی یا سرمازدگی او جلوگیری کنید. وجود عناصر بومی و ملی ایرانی فرضا در لباس‌های قوشمه و تنوع ویژگی های هریک از این لباس‌ها از دیگر نکاتی است که در مجموع باعث افزایش انتظار برای عرضه‌ی بازی می‌شود. طبق گفته‌ی استودیو  گلا، با گذشت شش ماه از زمان آغاز به کار این پروزه،‌ بازی قوشمه اکنون مراحل پایانی  توسعه را سپری می‌کند.

هرچند تاریخ عرضه دقیقی  برای «قوشمه» اعلام نشده اما به گفته‌ی استودیو گلا این بازی به زودی برای پلتفرم اندروید منتشر می‌شود.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده