نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۸

هفته نامه - قسمت ۳۹: از نمایش‌ تا معرفی چند بازی جدید در هفته‌ی بازی‌های پاریس ۲۰۱۵

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید. هفته‌ی گذشته با رویدادی مهم همراه بود و شهر پاریس میزبان بسیاری از استودیوهای بازی سازی و ناشران بود. سونی در این میان، نهایت استفاده را برد و با برگزاری یک کنفرانس مفصل، برنده‌ی بی چون و چرای این رویداد بود. برخلاف گیمزکام، این‌بار مایکروسافت بود که حضور نداشت و سونی بدون هیچ رقیبی در کانون اصلی توجهات قرار گرفت. سونی با آگاهی از این موقعیت طلایی، با دست پر قدم به پاریس گذاشت و در تمام طول کنفرانس، بدون هیچ وقفه‌ای به نمایش بازی‌های خود پرداخت. article در این کنفرانس و در طول هفته‌ی گذشته شاهد معرفی چند بازی مهم هم بودیم و در کنار آن شاهد نمایش باشکوه چند بازی بزرگ نیز بودیم. در حالی که بخش سرگرمی‌های سونی در سال ۲۰۱۵ یک کنفرانس دیگر را هم در رویداد پلی‌استیشن خواهد داشت، ظاهرا آن‌ها چند سورپرایز ویژه دیگر را هم برای نمایش در نظر گرفتند و تمام اخبار هیجان‌انگیز آن‌ها به نمایشگاه هفته بازی های پاریس خلاصه نشده است.  در طول این قسمت از هفته‌نامه به مهمترین اخبار این رویداد خواهیم پرداخت. 1 بازی Assassin’s Creed Syndicate جدیدترین ساخته‌ی کمپانی معروف یوبی‌سافت این هفته با ورود خود توانست سلطنت سه هفته‌ایِ بازی FIFA 16 را پایان داده و مجبورش کند تا به رتبه‌ی دوم نقل مکان کرده و خودش رتبه‌ی اول را تصاحب کند. البته از آنجایی که داستان نسخه‌ی جدید در لندن صنعتی جریان دارد بدون شک تعداد بسیار زیادی از بریتانیایی‌ها را مجاب به خرید کرده است. بازی Guitar Hero Live دیگر تازه وارد این هفته بود که توانست با قرار گرفتن در رتبه‌ی سوم فروش بسیار خوبی را تجربه کند. پس از آن در رتبه‌ی چهارم به بازیUncharted: The Nathan Drake collection  انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4خواهیم رسید که هنوز هم توانسته فروش خوب خود را با وجود گذشت چند هفته از عرضه‌ حفظ کند. در ادامه به مهم‌ترین اخبار و رویدادهای هفته‌ی گذشته خواهیم پرداخت: اگر از کسانی هستید که بازی Just Cause 3 را بخاطر داستانش بازی می‌کنید ویدیوی منتشر شده جدید توسط استودیوی آوالانچ مناسب شما خواهد بود. در این ویدیو صحنه‌های مختلفی به همراه انفجارهای آشنای این سری به نمایش گذاشته می‌شود:

|

Just Cause3 سومین شماره از مجموعه Just Cause کم کم به زمان انتشار خود در تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۵ (۱۰ آذر ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی‌ نزدیک می‌شود. اکنون نیز با انتشار خبر پایان مراحل تولید بازی Just Cause 3، استودیوی آوالانچ ویدیویی داستانی را منتشر کرده است. هرچند ویدیوی مربوطه تمرکز برروی داستان شماره سوم دارد با این حال، استودیوی سازنده تاکیدی دوباره برروی انفجارها و اکشن‌های مختلف موجود در بازی کرده است. اگر اخبار مربوط به بازی Clash of Clans را دنبال کرده باشید، چند روز پیش سوپر‌سل تاون‌هال ۱۱ را برای بازی معرفی کرد. حال بروزرسانی جدیدی از همایش کلش‌کان ارایه شده که خبر از حضور یک قهرمان جدید در بازی دارد. پیش از این ۲ قهرمان به نام‌های Barbarian King و Archer Queen در بازی حضور داشتند که قهرمان جدید سومین نیروی اضافه شده به جمع این افراد خواهد بود و بر خلاف قبلی‌ها، نیازی به Dark Elixir نداشته و با ۶ میلیون Elixir ساخته خواهد شد. همزمان با انتشار بازی Assassin’s Creed Syndicate، جدیدترین بازی این مجموعه محبوب، شخصی به نام کالین فورز دو دستگاه پرتاب طناب و چاقوی پنهان معروف این مجموعه را ساخته است:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

نکته جالب در این مورد این است که هر دوی این دستگاه‌ها هرچند که نسبت به نمونه‌های غیر واقعی‌ خود با سرعت کمتر، اما کاملا کار می‌کنند! فیل اسپنسر در مورد نسل بعدی کنسول تضمین کرد که مایکروسافت به زودی تاریخی برای عرضه آن مشخص خواهد کرد. اسپنسر در گفتگو با هواداران به بسیاری از سوالات آن‌ها نیز پاسخ داد. هنگامی که در مورد پشتیبانی ایکس‌باکس لایو در ایکس‌باکس 360 سوال شد فیل اسپنسر گفت هیچ تاریخی برای پایان پشتیبانی ایکس‌باکس لایو در ایکس‌باکس 360 مشخص نشده است چرا که تازه ویژگی backwards compatibility برای ایکس‌باکس وان عرضه شده و این ویژگی قرار است بازی‌های ایکس‌باکس 360‌ را روی این کنسول اجرا کند. 2 مایکروسافت به مناسب عرضه Halo 5: Guardians یک برنامه زنده تدارک دیده که فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس این شرکت، در جریان آن توضیحاتی جالبی در مورد این بازی و همچنین برنامه‌های مایکروسافت ارایه داده است. او بازی Halo 5: Guardians را یکی از دلایل پیشرفت ایکس‌باکس می‌داند. کمپانی مایکروسافت با انتشار خبری اعلام کرد که بروزرسانی جدید کنسول ایکس‌باکس وان موسوم به Xbox One Experience در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) برای تمام کاربران منتشر خواهد شد. Xbox One Experience که نام این بروزرسانی است، از اواخر ماه سپتامبر سال جاری میلادی برای تعدادی از کاربران کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شده بود و آنها در حال آزمایش کردن آن‌ بودند. این بروزرسانی به طور کامل ظاهر داشبورد ایکس‌باکس وان را متحول خواهد کرد و نحوه استفاده از ویژگی‌ اسنپ این کنسول را نیز دستخوش تغییراتی می‌کند. یکی‌ از مورد انتظار‌ترین ویژگی‌‌های این بروزرسانی، قابلیت Backwards Compatibility (قابلیت اجرای برخی‌ بازی‌های قدیمی‌ ایکس‌باکس 360 بر روی این  کنسول) است. ماد‌ها ابزاری هستند که قابلیت‌های جذابی به بازی‌ها اضافه می‌کنند و سری GTA نیز از جمله بازی‌هایی هستند که در این زمینه همواره پربار بودند. حال یک مادساز خلاق، شخصیت عظیم‌الجثه هالک را به GTA V اضافه کرده است:

|

پیش از این نیز مادی بر اساس شخصیت هالک برای بازی GTA V عرضه شده بود. ولی ماد فعلی که توسط شخصی به نام JulioNIB ساخته شده، یکی از کامل‌ترین ماد‌های بازی GTA V است. با استفاده از این ماد، قادر خواهید بود تا با هالک در خیابان‌هایلوس‌سانتوس قدم بزنید و حتی از قدرت‌های ویژه این ابرقهرمان استفاده کنید. با توجه به اطلاعات جدید منتشر شده از بازی مورد انتظار The Division، مشخص شده آب و هوای داینامیک و پویای بازی در روند کلی گیم‌پلی تاثیرگذار و تجربه شما را در بازی تغییر خواهد داد. با توجه به شرایط بازیکن، آب و هوای محیط و درجه آن می‌تواند به آن کمک یا باعث ایجاد مشکل برای او بشود. حتی زمانی که در شهر مَنهَتِن در حال کاوش هستید، می‌توانید در داخل برخی از ساختمان‌ها برای محافظت از جان خود در برابر آب و هوای خطرناک پناه بگیرید. نسخه آزمایشی این بازی اوایل سال ۲۰۱۶ در اختیار کاربران پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی  قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، همچنین از طریق زومجی می توانید جدیدترین تریلر بازی The Division را که خبر از یک واقعه‌ی تراژدی می‌دهد هم تماشا کنید. اکرچه استودیو سازنده بازی Rainbow Six Siege اعلام کرده بود که بازی مراحل داستانی نخواهد داشت اما این بدین معنا نیست که نمی‌توانید این بازی را به صورت تک‌نفره بازی کنید. شما می‌توانید در حالتی با نام Solo Modeبه صورت تک‌نفره بازی کنید. اگرچه جذابیت این بخش به اندازه حالت‌های چندنفره نیست اما با این حال می‌تواند پاسخگوی نیاز برخی از کاربران باشد.

بازی Rainbow Six: Siege ابتدا قرار بود در ماه اکتبر (مهر) سال جاری میلادی منتشر شود، اما با تاخیر دو ماهه‌ای که در عرضه آن وارد شد، در تاریخ ۱ دسامبر (دهم آذر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی  منتشر خواهد شد. از مدت‌ها پیش و پس از معرفی قابلیت Backward Compatibility کنسول ایکس‌باکس وان، شایعات زیادی مبنی بر عرضه بازی Burnout Paradise به گوش می‌رسید که کرایتریون گیمز بالاخره  به صورت رسمی این خبر را تایید کرد.  البته فعلا تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی مشخص نشده است. طرفداران سری بازی‌ها Burnout از یک جهت دیگر نیز می‌توانند خوشحال باشند، چرا که کرایتریون گیمز چندی پیش از ساخت دنباله معنوی این بازی خبر داد و می‌توانید توضیحات کامل این مطلب را در زومجی بخوانید. 3 استودیوی بازیسازی کانادایی بایووِر توضیحات جدیدی در مورد بازی Mass Effect: Andromeda ارایه کرده و از طرفداران خواسته که به یک Mass Effect بدون فرمانده شپرد امیدوار باشند.  قسمت بعدی از سری بازی‌ها نقش‌آفرینی علمی تخیلی Mass Effect با نام Andromeda عرضه خواهد شد و بر خلاف سه‌گانه پیشین این سری، دیگر خبری از فرمانده شپرد به عنوان شخصیت اصلی نیست. بازی Mass Effect: Andromeda در پاییز ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد و زمستان امسال ، به مناسبت سالگرد ساخته شدن بازی، می‌توان شاهد اطلاعات جدیدی از این نسخه بود. اَرون گرینبرگ، یکی از اعضای استودیو‌های بازی‌سازی مایکروسافت عقیده دارد که بازی انحصاری زمانی Rise of the Tomb Raider می‌تواند در برابر Fallout 4 ایستادگی کرده و سهم خود از بازار فروش را داشته باشد. شاید یکی از بزرگ‌ترین روزهای امسال، ۱۹ آبان باشد؛ جایی که دو بازی مورد انتظار Rise of the Tomb Raider و Fallout 4 عرضه خواهند شد. اگرچه Fallout 4 در انحصار هیچ کنسولی نخواهد بود و البته محتوای انحصاری هم برای هیچ پلتفرمی نخواهد داشت اما جدیدترین ماجراجویی لارا کرفت، تا مدت زمان نامعلومی در انحصار ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 خواهد بود. میشل انسِل، سازنده بازی WiLD، در جریان کنفرانس سونی در هفته بازی پاریس ۲۰۱۵، نمایش جدیدی از گیم‌پلی بازی اجرا کرد که امکان سوار شدن بر یک خرس وحشی را نیز شامل می‌شود! WiLD یک اثر اکشن ماجراجویی آنلاین است که توسط میشل انسِل، خالق سری بازی‌های Rayman و در استودیوی تازه تاسیس وایلد شیپ در حال ساخت است. بازی برای اولین بار در جریان کنفرانس سونی در گیمزکام ۲۰۱۴ معرفی شد و حال انسِل با حضور در هفته بازی پاریس ۲۰۱۵، توضیحات و نمایش جدیدی از این اثر ارایه داده است: 8 WiLD هنوز در مراحل اولیه ساخت است و از این رو فعلا تاریخ انتشار دقیقی برای بازی مشخص نیست. کمپانی سونی در جریان کنفرانس خبری خود در نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس، تریلری از بازی Ratchet & Clank نشان داد. حال اینسومنیاک، سازنده بازی یک ویدیو از گیم‌پلی این بازی در جریان این نمایشگاه منتشر کرده است:

|

با اینکه این ویدیو کوتاه است اما بسیار بهتر از تریلر کوتاه منتشر شده در جریان کنفرانس سونی ما را با فضا و گرافیک بازی آشنا می‌کند. با دیدن این ویدیو شما هم به این نتیجه می‌رسید که بازی مانند یک انیمیشن با نرخ فریم بالا اجرا می‌شود!بازی Ratchet & Clank در بهار سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. در طی کنفرانس سونی در هفته بازی پاریس ۲۰۱۵، تاریخ انتشار حدودی بازی جهان بازی No Man’s Sky مشخص شد و بر این اساس حوالی تیر ماه ۹۵ می‌توان شاهد عرضه این بازی بود. بازی No Man’s Sky یک اثر جهان باز در سبک تلاش برای بقا است که توسط استودیو هِلو گیمز ساخته می‌شود و اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2014 رونمایی شد و قرار است یک جهان وسیع و غنی را نمایش دهد. پس از رونمایی از تاریخ انتشار بازی Street Fighter V، کپ‌کام در جریان کنفرانس سونی در هفته بازی پاریس ۲۰۱۵، از ظاهر جدید و ریش‌دار شخصیت دالیسم در این بازی نیز با انتشار ویدیویی رونمایی کرد:

|

شخصیت دالیسم با تکیه بر توانایی‌های مخصوص یوگا، در نسخه پنجم از سری بازی‌های Street Fighter V حضور خواهد داشت و ظاهر وی نیز دچار تغییرات عظیمی نسبت به نسخه‌های قبل شده و پس از این شاهد یک شخصیت با ریش و سیبیل خواهیم بود!همچنین در جریان نمایش بازی در کنفرانس سونی، یوشینوری اونو اعلام کرد که ۶ شخصیت دیگر نیز به تدریج به بازی اضافه خواهند شد. بالاخره در کنفرانس هفته بازی‌های پاریس سونی تایید شد که بازی Driveclub Bikes وجود خارجی دارد و در کمال تعجب، این بازی یا به صورت یک بازی جداگانه یا به صورت بسته الحاقی از همین لحظه برای دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 در دسترس است! بنابراین با مراجعه به شبکه پلی‌استیشن، می‌توانید آن را با قیمت ۱۴.۹۹ دلار خریداری کنید. با این حال اگر از کاربران بازی درایوکلاب هستید، می‌توانید این بسته را با قیمت ۱۲.۹۹ دلار و تخفیف چند دلاری دریافت کنید. تریلر جدیدی از بازی مورد انتظار Horizon: Zero Dawn منتشر شد.  این تریلر جدید، همان تریلر رونمایی بازی است که در نمایشگاه E3 نمایش داده شد با این تفاوت که اکنون، در کنار تصویر اصلی‌ ما می‌توانیم استوری‌بردهای بازی را نیز ببینیم و به این ترتیب می‌توانیم مشاهده کنیم که بازی، از زمان طراحی استوری‌بردش تا ساخت محصول نهایی به چه مقدار تغییر کرده است:

|

استودیو گوریلا گیمز پس از معرفی بازی Horizon: Zero Dawn، از انتشار اطلاعات مهم و حیاتی داستان بازی به شدت جلوگیری کرده است. با این حال مارک نوریس، تهیه‌کننده ارشد Horizon: Zero Dawn در مصاحبه جدید خود اعلام کرده داستان این بازی به شدت غنی و با معنی است و تمرکز آن روی اِلوی و دنیای اطراف وی است. بازی Horizon: Zero Dawn شما را در نقش اِلوی، شخصیت مونثی که به دلایل نامشخصی روبات‌هایی با رفتار حیوانی را شکار می‌کند، قرار می‌دهد. اگرچه وقایع بازی در یک دنیای پسا-آخرالزمانی اتفاق می‌افتد، اما این دنیا سرسبز و رنگارنگ خواهد بود. دنیای Horizon: Zero Dawn شامل چرخه کامل شبانه‌روز خواهد بود و جنگل‌ها، کوهستان‌ها و خرابه‌هایی که تمدن انسان‌ها در آن‌ها قرار دارد، برای کاوش بازیکنان قرار داده شده است. بازی Horizon: Zero Dawn که توسط گوریلا گیمز در حال ساخته شدن است در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد . استودیو خوش‌نام هاوس‌مارک، سازنده بازی‌هایی مانند Resogun و Dead Nation، همان‌طور که طی روزهای گذشته وعده داده بوددر نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس از بازی کاملا جدید خود با نام MatterFall به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 رونمایی کرد:

|

بازی MatterFall شما را در نقش یک بازمانده در یک دنیای علمی-تخیلی قرار می‌دهد. این شخصیت که در تیزر رونمایی بازی قابل مشاهده است، باید در برابر بیگانگان مرموز که در دنیای بازی با نام «Smart Matter» شناخته می‌شوند مبارزه کند و زندگی خود را نجات دهد. بازی MatterFall در تاریخ نامشخصی به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. در جریان کنفرانس سونی در هفته بازی پاریس ۲۰۱۵، استودیو واندراستراک از بازی جهان باز و سند‌باکس Boundless برای کنسول پلی‌استیشن 4 رونمایی کرد. Boundless یک بازی آنلاین جهان باز است که البته علاوه بر پلی‌استیشن 4 به صورت کراس پلتفرم بر روی رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد و کاربران این پلتفرم‌ها همگی می‌توانند در دنیای سند‌باکس بازی با یکدیگر بازی کنند. Boundless یک اثر بلند‌پروازانه است و طبق اعلام سازندگان تجربه هر گیمر کاملا منحصر به فرد بوده و از بقیه متمایز خواهد بود. دنیای بازی بسیار گسترده است و تنوع محیطی آن نیز بالا است. پس از مدت‌ها انتظار، استودیو پالیفانی دیجیتال سرانجام از نخستین بازی خود برای کنسول پلی‌استیشن 4 با نام Gran Turismo Sport رونمایی کرد. در جریان کنفرانس نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس سونی، کازونوری یامائوچی، مدیر استودیو پالیفانی و کارگردان مجموعه پرطرفدار گرن توریسمو، از قسمت جدید این بازی با نام Gran Turismo Sport رونمایی کرد:

|

مانند قسمت‌های قبلی مجموعه گرن توریسمو، بازی Gran Turismo Sport دارای مسابقات بزرگ جهان هم است. از این مسابقات می‌توان به دو مسابقه FIA، مسابقات ملی و Manufacturer’s Fan Cup اشاره کرد. برندگان این مسابقات با حضور در مسابقات FIA، هر ساله جوایز خود را به صورت مستقیم دریافت می‌کنند. یامائوچی در انتها اعلام کرد نسخه آزمایشی بازی Gran Turismo Sport، اوایل سال آینده میلادی منتشر خواهد شد. بخش چندنفره‌ی Uncharted 4: A Thief's End نیز در کنفرانس سونی به نمایش گذاشته شد. کار تیمی، ماجراجویی و اکشن عالی ، محیط‌های پر جزئیات و گیم‌پلی غنی از ویژگی های بخش چند نفره بازی است و هر عنصری را که در تریلر ارائه شده می‌بینید در بخش چند نفره قابل استفاده است:

سیستم‌های خاصی نیز برای بخش چند نفره به کار گرفته شده‌اند که مختص آنچارتد 4 طراحی شده‌اند. استودیو ناتی‌داگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بخش‌ چند نفره بازی Uncharted 4 از سرورهای اختصاصی بهره نخواهد برد و مانند گذشته، کاربران به عنوان میزبان اتصالات درون بازی انتخاب خواهند شد. اولین شانس برای تجربه بخش چند نفره Uncharted 4 هم به چهارم دسامبر(۱۳ آذز)، روزی که نسخه آزمایشی بازی آغاز می‌شود برمی‌گردد. در حالت آزمایشی، فقط حالت Team Deathmatch قابل بازی خواهد بود. پیش از این در زومجی خواندید که وسایل نقلیه به مرور به بخش چند نفره Uncharted 4 اضافه خواهند شد. شرکت Crytek، سازنده بازی‌های Crysis و Ryse: Son of Rome، در جریان کنفرانس سونی در هفته بازی‌های پاریس از بازی جدید خود رونمایی کرد. بازی که شاید کسی انتظارش را نداشت؛ مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی باشد. این بازی Robinson: The Journey نام دارد:

|

بازی Robinson: The Journey توسط موتور مخصوص شرکت کرای‌تک یعنی CryEngine در حال ساخت و توسعه است. این بازی نسخه کامل شده از دمویی است که این شرکت پیش از این برای هدست‌های واقعیت مجازی نشان داده بود.بازی فقط درباره جلوه‌های بصری فوق‌العاده نیست بلکه درباره تعریف داستانی است که مخاطب را از لحاظ احساسی درگیر کند. اگرچه این ادعایی بزرگ است اما هدست Playstation VR می‌توانید بازیکنان را به لذت بردن از بازی‌ها در مسیری جدید دعوت کند. در جریان کنفرانس سونی در هفته بازی پاریس ۲۰۱۵، توضیحات کامل و مفصلی از بازی Gravity Rush 2 به همراه تعدادی ویدیو ارایه شد:

|

بازی Gravity Rush 2 به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 در دست ساخت است و برای اولین بار در جریان نمایشگاه بازی توکیو ۲۰۱۵ از آن رونمایی شد. نسخه اول بازی برای کنسول پلی‌استیشن ویتا عرضه شده بود و حال قسمت دوم آن برای پلی‌استیشن 4 در دست ساخت است. سازندگان بازی در جریان کنفرانس سونی در هفته بازی پاریس ۲۰۱۵، اطلاعات جدیدی از آن ارایه دادند که بر اساس آن شاهد ۳ حالت مختلف گرانشی با نام‌های Normal, Lunar و Jupiter خواهیم بود که شخصیت کَت می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.لازم به ذکر است که نسخه ریمستر قسمت اول نیز در تاریخ ۲۱ بهمن ۹۴ برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد تا طرفداران شناخت بهتری از این سری داشته باشند. بازی جدید دیوید کیج و استودیو کوانتیک دریم، در جریان برگزاری کنفرانس سونی در هفته بازی‌های پاریس ۲۰۱۵ معرفی شد. این بازی Detroit: Become Human نام دارد و قرار است به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر شود:

| دانلود ویدیو با کیفیت 720p

در تریلر سینمایی پخش شده از این بازی، دنیایی را می‌بینیم که ربات‌های انسان‌نما جایگاه مهمی در زندگی روزمره‌ی مردم پیدا کرده‌اند. به طوری که از خانه گرفته تا خیابان‌ها، شاهد فعالیت این ربات‌ها هستیم و گویی زندگی بدون داشتن این ربات‌ها برای مردم غیر ممکن شده است. در این میان کارا را می‌بینیم که جدا از بقیه‌ی ربات‌ها در خیابان‌ها قدم می‌زند و با بقیه فرق دارد. او رویای انسان بودن را در سر می‌پروراند. در ادامه کیج اعلام کرد که بازیکنان می‌توانند انتظار یک گرافیک بسیار بهتر را از بازی Detroit نسبت به دو بازی قبلی‌ این استودیو داشته باشند. او قدرت بالای کنسول پلی‌استیشن 4 را دلیل این ادعا می‌داند اشاره کرده که آن‌ها با توجه به این موضوع به خوبی توانسته‌‌اند که احساسات در بازی را با قدرت بیشتری به گیمر منتقل کنند. این بازی در تاریخی نامعلوم برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. یکی‌ از بازسازی‌هایی که دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 به شدت در انتظارش هستند، بازی Quantic Dream Collection است که نسخه بازسازی شده دو بازی معروف استودیو فرانسوی کوانتیک دریم یعنی Heavy Rain و Beyond: Two Souls است. از این بازی خبری نبود تا اینکه در جریان نمایشگاه هفته بازی‌های پاریس، این دو بازی بر روی کنسول نسل جدید سونی قابل بازی بودند. بنا به استناد به اطلاعات این خرده‌فروش، بازی با نام Quantic Dream Collection و در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۱۶ (۱۰ اسفند ۱۳۹۴) برای کاربران پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربران این کنسول، می‌توانند ۴ ماه دیگر، شانس تجربه نسخه باز سازی شده این دو بازی را به دست آورند. گروه تحقیقاتی IHS که در زمینه مسایل اقتصادی فعالیت دارد، نتایج تحقیقات خود را در مورد هدست‌های واقعیت مجازی در کنفرانس سونی در هفته بازی پاریس ۲۰۱۵ ارائه داد که بر اساس پیش‌بینی‌های این موسسه، هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن می‌تواند فروش بیش‌تری نسبت به رقبا داشته باشد. یکی از دلایل ارایه این نظریه، فراهم بودن بستر مناسبی برای عرضه هدست پلی‌استیشن است و ۳۷ میلیون دارنده کنسول پلی‌استیشن 4 در سراسر جهان، به عنوان مشتریان بالقوه این هدست شناخته می‌شوند. این در حالی است که هدست‌های رقبا نیاز به یک پی‌سی نسبتا قدرتمند دارند و همین امر عاملی برای موفقیت احتمالی سونی است. جاش هولمز، کارگردان خلاق بازی Halo 5: Guardians در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت رد بول انجام داد، اعلام کرد ۳۴۳ اینداستریز، هیچ برنامه‌ای‌ برای انتشار بسته الحاقی برای بخش داستانی بازی ندارد. وی در ادامه تاکید کرد که در عوض ۳۴۳ اینداستریز، برنامه‌های زیادی برای بخش چند نفره بازی در سر دارد. آنها می‌خواهند بیش از ۱۸ نقشه برای بخش چند نفره بازی به صورت رایگان منتشر کنند. بازی Halo 5 Guardians در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شد. 4 قسمت چهارم از سری بازی‌های آخرالزمانی فال‌آوت کم‌تر از دو هفته دیگر عرضه می‌شود. با این حال دفترچه راهنمای بازی بر روی نرم‌افزار Smart Glass ایکس‌باکس وان آپلود شده که اطلاعاتی از حالت پیش‌فرض کنترل‌های بازی در این کنسول و قابلیت‌های جدید ارایه می‌دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از کنترل‌های پیش‌فرض بازی Fallout 4 در کنسول ایکس‌باکس وان، شاهد یک قابلیت جدید به نام Bash Attack هستیم که با استفاده از یک بار زدن کلید RB انجام گرفته و برای ضربه زدن سریع و فیزیکی به دشمن استفاده می‌شود. بازی Fallout 4 در تاریخ ۱۹ آبان برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. فردریک راینال سازنده دو بازی Alone in the Dark و Little Big Adventure عنوان مخفی کاری ترسناک جدیدی به نام 2Dark را معرفی کرد. فردریک راینال در باره بازی می‌گوید 2Dark‌ یک بازی ۲.۵ بعدی است که شما را در نقش مردی به نام آقای اسمیت قرار می‌دهد که کودکان را از دست چندین قاتل نجات می‌دهد. کاربر باید پس از پیدا کردن کودکان آنها را مدیریت کند و به نحوی کودکان را به مکان امن برساند. در این میان کودکان ترسیده‌اند و کنترل آنها نیز سخت است! گیم پلی این بازی ترکیبی از نفوذ، اکشن، ماجراجویی و مدیریت تیمی است. محیط بازی نیز سبکی پیکسلی دارد.  بازی 2Dark برای انتشار در سال ۲۰۱۶ میلادی برنامه‌ریزی شده است. نسخه پی‌سی بازی Batman: Arkham Knights طی هفته‌ی گذشته مجددا بر روی فروشگاه استیم قرار گرفته که تمام مشکلات نسخه‌های اولیه در آن برطرف شده است. حال ویدیویی ۹ دقیقه‌ای از گیم‌پلی این نسخه با بالاترین تنظیمات گرافیکی منتشر شده است.

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

نسخه پی‌سی بازی Batman: Arkham Knight همزمان با نسخه‌های کنسولی بازی منتشر شده بود که به دلیل مشکلات و باگ‌های فراوان، کمپانی برادران وارنر، ناشر بازی، آن را از روی فروشگاه استیم جمع‌آوری کرد. پس از آن نیز راک‌استدی با همکاری انویدیا سعی در رفع مشکلات بازی داشت. ناشر بازی، در توضیحات بازی آورده که شما نیاز به ۱۲ گیگ رم برای اجرای بدون نقص بازی دارید. اما جالب است بدانید که پس از انتشار این بازی برای رایانه های شخصی،  همچنان شاهد باگ‌ها و مشکلات بزرگی در بازی بودیم. مشکلات صفحه‌بندی هارددیسک در ویندوز ۷ که هر از گاهی بازیکنان را ناچار به اجرای دوباره‌ی بازی می‌کند، عدم پشتیبانی از فناوری‌های SLI و CrossFire در دستگاه‌های مجهز به بیش از یک پردازنده‌ی گرافیکی و اجبار به داشتن ۱۲ گیگابایت رم در ویندوز ۱۰ برای «روان‌تر» اجرا شدن بازی، تعدادی از کاستی‌های Batman: Arkham Knight هستند که برادران وارنر وجود آن‌ها را قبول کرده است. 5 به هر حال، راک‌استدی، سازنده بازی یک بسته الحاقی با نام Community Challenge Pack به صورت رایگان در سال ۲۰۱۶ برای بازی منتشر خواهد کرد. بازیکنان نسخه رایانه‌های شخصی‌، یک هفته زودتر نسبت بازیکنان کنسولی به محتویات این بسته الحاقی دسترسی پیدا خواهند کرد. استودیو آی‌او اینتراکتیو یک تریلر جدید از نسخه جدید Hitman منتشر کرده که مامور ۴۷ را در حال انجام ماموریتی در شهر ساپینزاایتالیا نشان می‌دهد:

|

همچنین سازندگان بازی در استودیو آی‌او اینتراکتیو نیز اعلام کردند که این منطقه بسیار پر‌جمعیت بوده و چالش‌های زیادی نیز در این مرحله وجود دارد که تاثیر زیادی در روند داستان بازی دارند. بازی هیتمن در چند قسمت منتشر خواهد شد که اولین آن‌ها در تاریخ ۲۱ اسفند ۹۴ در اختیار دارندگان پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی قرار می‌گیرد. برای آشنایی کامل با اطلاعات این بازی می‌توانید اولین نگاه زومجی به آن را مطالعه کنید. علی‌رغم محبوبیت نسبتا پایین کنسول پلی‌استیشن ویتا، سونی قصد فراموش کردن این کنسول دستی را ندارد و هنوز هم محتویات اختصاصی آن را در استودیو‌های خودش تولید خواهد کرد. جیم رایان، مدیر‌عامل بخش اروپایی سونی، اعلام کرد که موضع این کمپانی در مورد کنسول دستی ویتا عوض شده و از این پس شاهد انتشار بازی‌های بیش‌تری برای این کنسول خواهیم بود. پس از وعده‌های استودیو رِد بَرِلز مبنی بر انتشار جزییاتی از Outlast 2، حال این استودیو عرضه بازی در پاییز ۲۰۱۶ (پاییز ۹۵) را به صورت رسمی تایید کرده است:

|

فعلا اطلاعات کمی از بازی در دسترس است و فقط می‌دانیم که قسمت دوم در یک محیط متفاوت نسبت به قبل و با شخصیت‌های جدیدی روایت خواهد شد و دوربین دید در شب معروف نسخه اول نیز کماکان نقش مهمی در بازی دارد. 6 مایکروسافت تصمیم گرفته تا برای مدت زمان محدودی قیمت سنسور کینکت کنسول ایکس‌باکس وان را کاهش دهد که این تغییر قیمت به هر دو نسخه همراه کنسول و مجزای این سنسور حرکتی اعمال خواهد شد. در این راستا قیمت کینکت مستقل از ۱۵۰ دلار به ۱۰۰ دلار رسیده و باندل همراه کینکت کنسول ایکس‌باکس وان نیز با کاهشی ۱۰۰ دلاری با قیمت ۴۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. کینکت برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ و به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی مایکروسافت معرفی شد که البته هیچ‌گاه نتوانست در آن حد موفق و محبوب ظاهر شود و به نوعی در سراشیبی سقوط قرار گرفت. با این حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت هنوز هم برنامه‌های زیادی برای این وسیله دارد و کاهش قیمت آن نیز در همین راستا صورت گرفته است. نسخه جدید از سری بازی‌های رانندگی Need for Speed چند روز دیگر منتشر می‌شود و حال الکترونیک آرتز تریلر زمان انتشار بازی را منتشر کرده است:

|

نسخه جدید Need for Speed یک ریبوت از نسخه‌های موفق سری مثل Most Wanted 2005، Carbon و از همه مهم‌تر Underground خواهد بود که حتی به نوعی دنباله معنوی آن نیز محسوب می‌شود و قرار است امکاناتی مثل شخصی‌سازی کامل خودرو را به سری بازگرداند. Need for Speed 2015 در تاریخ ۱۲ آبان برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد و نسخه رایانه‌های شخصی بازی با تاخیر در بهار ۲۰۱۶ منتشر می‌شود. 7 سارا جَنسون، تهیه‌کننده ارشد بازی Mirror’s Edge: Catalyst اعلام کرد این بازی تا بهار سال ۲۰۱۶ تاخیر خورده است. اگر منتظر تجربه بازی Mirror’s Edge: Catalyst هستید، با این تاخیر باید در تاریخ ۲۴ مِی ۲۰۱۶ (چهارم خرداد سال ۱۳۹۵) به انجام این کار بپردازید. Mirror’s Edge: Catalyst طی ماه‌های گذشته عکس‌العمل‌های خوبی را از طرفداران سراسر دنیا کسب کرده است. طرفداران منتظر بازگشت فِیث، استیل منحصر به فرد او و گیم‌پلی بی‌نظیر این مجموعه که تنها می‌توان آن را در Mirror’s Edge پیدا کرد هستند. کمپانی الکترونیک آرتز تنها ساعاتی‌ پس از اینکه وینس زامپلا، رئیس ری‌اسپاون (سازنده بازی Titanfall) گفت که سال ۲۰۱۶ سال بزرگی‌ برای مجموعه تایتان‌فال خواهد بود، تلویحا اعلام کرد که قسمت دوم بازی Titanfall به احتمال زیاد سال مالی‌ آینده منتشر خواهد شد.سال مالی‌ آینده کمپانی الکترونیک آرتز از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۶ (۱۳ فروردین ۱۳۹۵) آغاز می‌شود و تا ۳۱ مارس ۲۰۱۷ ا(۱۱ فروردین ۱۳۹۶) ادامه دارد.   در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 14 15 16 17 18 19 امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید. ممنون! تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده