نویسنده: کیا مختاری
// شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

بازی SOMA به فروش ۹۲ هزار نسخه‌ای در ۱۰ روز اول انتشارش دست یافت

بازی ترسناک SOMA مدتی پیش برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر شد و به فروش بسیار خوبی دست پیدا کرده است، با زومجی همراه باشید.
فریکشنال گیمز سازنده بازی در وبلاگ استودیو اعلام کرد روزانه حدود ۲۰۰۰ نسخه از بازی به فروش رسیده و هدف فروش ۱۰۰هزار نسخه‌ای SOMA در ماه نخست محقق شده است. فریکشنال در متن مرتبط با فروش بازی توضیح می‌دهد:
ما برای بازگشت هزینه‌ها باید ۳ برابر این میزان فروش را به دست آوریم. اما با توجه به دوره ۵ ساله اتمام پروژه، نگرانی فوری بابت فروش بازی نداریم. یکی از مزایای سرمایه‌گذاری اعضا برای ساخت بازی این است که تمام درآمد فروش به جیب ما بر می‌گردد و برای کسب سرمایه پروژه‌های بعدی استفاده خواهد شد. در نتیجه ما تا زمانی که درآمد کافی داشته باشیم فشاری برای بازگشت فوری سرمایه حس نمی‌کنیم-و قطعاً درآمد کافی را به دست آورده‌ایم.
SOMA نخستین بازی ساخت فریکشنال گیمز خواهد بود که با انتشار زود هنگام نسخه کرک روبرو نشده است و به همین دلیل با فروش فوق‌العاده بازی پس از عرضه روبرو هستیم، این میزان فروش SOMA بسیار بهتر از Amnesia: The Dark Descent و کمی کمتر از Amnesia: A Machine for Pigs است. می‌توانیم انتظار انتشار بازی‌های ترسناک بیشتری از فریکشنال داشته باشیم و به گفته استودیو درآمد حاصل برای بازپرداخت هزینه‌های شرکت تا ۲ سال آینده کافی خواهد بود. SOMA پس از انتشار مورد توجه منتقدین قرار گرفته است و نشان می‌دهد استودیو‌های مستقل جایگاه بسیار بهتری نسبت به گذشته دارند. منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده