نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

هفته نامه – قسمت ۳۵:‌ از کانال زومجی در تلگرام تا نبود بخش داستانی در Rainbow Six: Siege

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم.
دومین هفته‌ی پاییز را پشت سر می‌گذاریم و با سی‌ و‌ پنجمین قسمت هفته نامه در خدمتتان هستیم. این ماه چند بازی بزرگ را پیش رو خواهیم داشت. بازی‌های مثل Uncharted: The Nathan Drake Collection، Rock Band 4Minecraft: Story Mode: Episode 1 — The Order of the Stone و اپیزود پایانی بازی Life is Strange را تجربه خواهیم کرد. البته لیست این بازی‌ها در مقایسه با طوفان آبان ماه حرفی برای گفتن ندارد. چرا که بسیاری از بازی‌های مهم سال در آن ماه منتشر خواهند شد. در جدیدترین آمار منتشر شده از جدول فروش هفتگی بریتانیا منتهی به تاریخ چهارم مهر ماه سال جاری بازیِ پر سود کمپانی الکترونیک آرتز یعنی FIFA 16 در سبک فوتبال مجازی توانست در اولین هفته‌ی حضور خود با اقتدار رتبه‌ی اول را تصاحب کند. در رتبه‌ی دوم به بازی Destiny: The Taken King خواهیم رسید که با افتی یک پله‌ای برای شبیه ساز فوتبالِ الکترونیک آرتز راه را باز کرد. در رتبه‌ی سوم نیز بازی Forza Motorsport 6 انحصاری موفق ایکس‌باکس وان توانست برای این هفته فروش خوبی را تجربه کند. 1 کمی هم به اخبار پیرامون خودمان بپردازیم و در مورد زومجی و فعالیت‌های هفته‌ی گذشته صحبت کنیم. در هفته‌ی گذشته کانال زومجی در تلگرام رسما فعالیت خود را آغاز کرد.  در کانال رسمی تلگرام زومجی می‌توانید از جدیدترین و داغ‌ترین مطالب منتشر شده در سایت مطلع شوید. توجه داشته باشید که اپلیکیشن تلگرام باید به آخرین نسخه بروزرسانی شده باشد. برای دنبال کردن این کانال به این لینک مراجعه کنید. کار بررسی بازی‌های مختلف در زومجی نیز ادامه داشت و هفته‌ی گذشته دو بررسی ویدیویی از بازی‌های Forza Motorsport 6 و Gears o War Ultimate Edition در زومجی منتشر شد که می‌توانید در پایین تماشا کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود با رزولوشن HD720p

در ادامه نیز به مرور تمامی رویدادها و خبرهای مهم هفته‌ی قبل می‌پردازیم: می‌-کلوز، استودیو فرانسوی سازنده بازی تحسین شده Out There، بازی جدید خود را معرفی‌ کرد. نام این بازی Sigma Theory است.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

داستان بازی در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد که در آن‌ دانشمندان به تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای به نام سیگما تئوری دست پیدا کردند. شما به عنوان رئیس سازمان اطلاعاتی‌ یک کشور، وظیفه دارید به هر طریقی دنیا را تحت سلطه خود در بیاورید. در این راه حتی می‌توانید از قدرت این اختراع جدید (سیگما تئوری) استفاده کنید. تئوری سیگما در تاریخ نامشخصی برای رایانه‌های شخصی‌ منتشر خواهد شد. البته با توجه به سابقه‌ی استودیو می‌-کلوز، امکان اینکه این بازی پس از مدتی‌ برای دستگاه‌های قابل حمل نیز منتشر شود، بسیار بالا است. طرفداران بازی PES 2016 برای بازی کردن با بازیکنانی که در فصل نقل و انتقالات تابستانی به تیم محبوب‌شان آمده‌اند باید تا ۷ آبان ماه صبر کنند. این بروزرسانی، علاوه بر اعمال نقل و انتقالات تابستانی، ۷ تیم جدید از جمله گالاتاسرای، پاناتینایکو و پارتیزان بلگراد را به بازی اضافه خواهد کرد. سازندگان CoD: Black Ops 3 به‌تازگی اعلام کرده‌اند که این بازی بر روی پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 دارای کمپین یا همان بخش داستانی نخواهد بود. درست است که بسیاری از بازی‌های معروف و سالانه هنوز هم برای کنسول‌های نسل هفتم عرضه می‌شوند، ولی دارندگان این کنسول‌ها هم طبیعتاً باید از بعضی ویژگی‌های این آثار چشم‌پوشی کنند. بخش داستانی در نسخه‌ی جدید Call of Duty هم یکی از این موارد است. بازی Call of Duty: Black Ops 3 قرار است در تاریخ ۶ نوامبر (۱۵ آبان‌ماه) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی(سیستم‌عامل ویندوز)، پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 عرضه شود. 3 بازی اول شخص فضایی ADR1FT که توسط تری‌وان‌زیرو ساخته شده و ۵۰۵ گیمز آن را منتشر می‌کند، تا زمان عرضه هدست واقعیت مجازی آکیولس تاخیر خورد و به یک بازی زمان عرضه این هدست تبدیل شد. بازی ADR1FT برای انتشار در ماه جاری برنامه‌ریزی شده بود، ولی به دلیل کیفیت بالای بازی، سازندگان هدست واقعیت مجازی آکیولس تصمیم گرفتند تا آن را به انحصار خود در آورده و تبدیل به یک بازی هنگام عرضه هدست خود کنند. البته انحصاری شدن بازی ADR1FT برای هدست واقعیت مجازی آکیولس شاید خبر خوشی برای طرفداران کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 نباشد، چون نسخه کنسولی بازی تا تاریخ نامعلومی به تعویق افتاده است. اگر تا به حال با ADR1FT  آشنا نشده‌اید می‌توانید تریلر این بازی را در زومجی تماشا کنید. هفته‌ی پیش از بازی SOMA  صحبت کردم و حالا طی روزهای گذشته تریلری جدید از بازی  ترسناکSOMA منتشر شده است که بخش‌های از داستان بازی را نمایش می‌دهد:

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p | دانلود ویدیو با رزولوشن 720p

SOMA یک بازی ترسناک درباره کشف، انسان‌های روباتیک و هوشیاری انسان است.در رشته زیست‌شناسی، سوما بخشی از سلول عصبی و همچنین در زبان یونانی به معنای بدن است که موضوع اصلی بازی را به‌خوبی نمایان می‌کند. با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه سپتامبر، مایکروسافت از بازی‌های رایگان ماه اکتبر رونمایی کرد. به این ترتیب بازی‌های Valiant Hearts The Great War از دیروز برای کاربران ایکس‌باکس وان در دسترس قرار گرفته و از دو هفته‌ی آینده نیز شاهد انتشار بازی The Walking Dead: The Complete First Season به صورت رایگان خواهیم بود. بازی‌های Metal Gear Solid V: Ground Zeroes و The Walking Dead: The Complete First Season نیز در روزهای آینده برای کاربران ایکس‌باکس 360 منتشر خواهند شد. 4 سونی نیز از لیست بازی‌های رایگان اعضای پلی‌استیشن پلاس برای کنسول‌هایپلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتا رونمایی کرد. در ماه اکتبر که نخستین ماه از فصل پر تب و تاب پاییز است، دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 دو بازی مستقل پرطرفدار با نام‌های Super Meat Boy و Broken Age را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. بازی‌های دیگری مثل Unmechanical Extended، Kickbeat، Kung Fu Rabbit و Chariot نیز در این لیست قرار گرفته‌آند. در جریان همایش طرفداران کنسول ایکس‌باکس وان در توکیو، مایکروسافت و پلاتینیوم گیمز، نمایش زنده‌ای از روند بازی انحصاری این کنسول، Scalebound ارایه دادند که شامل ۲ ویدیو است. ویدیوی ۱۲ دقیقه‌ای از روند بازی Scalebound، در همان محیطی اتفاق می‌افتد که در جریان نمایشگاه گیمز‌کام ۲۰۱۵ شاهد آن بودیم، ولی این بار بازی به شکل زنده اجرا می‌شود و نحوه انجام آن هم متفاوت است:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

در ویدیوی دوم هم که از پیش ضبط شده بود، شاهد نمایش مولفه‌های نقش‌آفرینی بازی هستیم که سلاح‌های متفاوت، لوازم همراه (Inventory)، چگونگی تعامل‌ها در شهر و شخصی سازی اژدها را در بازی نمایش می‌دهد. بازی Scalebound در تعطیلات سال نوی میلادی ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود. ماساشی اینوئه، مدیر تبلیغات برند ایکس‌باکس در ژاپن عقیده دارد با انتشار بازی Scalebound، فروش این کنسول در ژاپن را افزایش خواهد داد. در حالی که تا انتشار بازی Fallout 4 زمان زیادی باقی نمانده است، به گفته مدیرکل بازاریابی استودیو بتسدا، این بازی بسته الحاقی اختصاصی برای هیچ پلتفرمی نخواهد داشت. بتسدا همواره علاقه شدیدی به انتشار بسته‌های الحاقی اختصاصی برای پلتفرم‌های مختلف داشته است اما به نظر می‌رسد این سیاست تغییر کرده است. بازی Fallout 4 در تاریخ ۱۹ آبان برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصیمنتشر می‌شود. ویدیویی تبلیغاتی کوتاهی از Yakuza 6 بازی اکشن جدید سگا از طریق حساب کاربری یوتیوب Nammo P منتشر شده است. سگا اولین بار در طول نمایشگاه بازی توکیو ویدیوی مذکور را در غرفه خود به نمایش گذاشته بود:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p

این بازی که قرار است در پاییز سال ۲۰۱۶ در ژاپن عرضه شود متاسفانه تاریخ عرضه‌ای  را برای انتشار در کشورهای غربی دریافت نکرده است. گیگابایت، یکی از برندهای معروف و خوش‌ نام تولید مادربورد و کارت‌های گرافیکی، از جدید ترین مادربورد خود برای نسل جدید پردازنده‌های اینتل ملقب به Skylake پرده‌برداری کرد. این مادربورد که نامش G1 Sniper B7 است، با استفاده از چیپ‌ست Intel B150 Express و سوکت LGA1151 از تمامی پردازنده‌های نسل ششم سری Core اینتل پشتیبانی می کند. چهار شکاف رم DDR4 نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا حداکثر 64GB رم تا فرکانس 2133MHZ در حالت Dual-Channel بر روی آن نصب کنند. مادربورد G1 Sniper B7 گیگابایت به زودی و با گارانتی آواژنگ در بازار ایران عرضه خواهد شد. 5 پس از معرفی فصل سوم بازی مبارزه‌ای Killer Instinct در نمایشگاه E3 2015، هنوز شاهد انتشار اطلاعات زیادی از این بازی نبودیم. با این حال طی روزهای آتی همه چیز تغییر پیدا خواهد کرد و اطلاعات جدیدی از این محصول دوست‌داشتنی منتشر خواهد شد. اگرچه هنوز از ماهیت این اطلاعات رونمایی نشده، اما احتمالا سازندگان از لیست مبارزان جدید، نسخه پی‌سی و قابلیت بازی کردن کاربران ایکس‌باکس وان با رایانه‌های شخصی پرده‌برداری خواهند کرد. فصل‌ دوم بازی Killer Instinct هم‌اکنون برای کنسول ایکس‌باکس وان در دسترس است. فصل اول و دوم Killer Instinct به عنوان یک بازی رایگان عرضه شد و در همان ابتدا، کاربران تنها به چند شخصیت این سری دسترسی داشتند و باید برای بازی‌کردن با شخصیت‌های دیگر، مبلغی را می‌پرداختند. به تازگی ویدیو ۲۰ دقیقه‌ای از گیم‌پلی حالت چندنفره آنلاین Warzone بازی  Halo 5: Guardians منتشر شده است. در این حالت دو تیم ۱۲ نفره در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و هر تیمی که ۱۰۰۰ امتیاز بدست ‌آورد یا پایگاه تیم مقابل را نابود کند، برنده خواهد شد:

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p|دانلود ویدیو با رزولوشن 720p

رقابتی که مشاهده کردید در نقشه «Apex 7» اتفاق می‌افتد. بازی Halo 5: Guardians در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان  منتشر خواهد شد. 6 برخلاف بازی Rainbow Six: Vegas 2 که دارای بخش داستانی بود، کمپانی یوبی‌سافت اعلام کرده بازی Rainbow Six: Siege بخش داستانی نخواهد داشت و تمام تمرکز بازی روی بخش چندنفره و آنلاین آن خواهد بود. با این حال در بخش آموزشی، بازیکنان برای آشنا شدن با خصوصیات کلاس‌های مختلف، می‌توانند به صورت co-op در برابر هوش‌مصنوعی بازی کنند. میشل اعلام کرده در بازی Rainbow Six: Siege آن‌ها به این قسمت بخش داستانی بازی می‌گویند که مانند حالت‌های رقابتی، به بازیکنان جوایزی داده خواهد شد. بازی Rainbow Six: Siege ابتدا قرار بود در ماه اکتبر (مهر) سال جاری میلادی منتشر شود، اما با تاخیر دو ماهه‌ای که در عرضه آن وارد شد، در تاریخ ۱ دسامبر (دهم آذر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی  منتشر خواهد شد. بازسازی مجدد بازی Hitman که ابتدا قرار بود اواخر پاییز امسال منتشر شود، تا ماه مارس سال ۲۰۱۶ تاخیر خورد. استودیو IO Interactive به تازگی تاریخ انتشار دقیق قسمت اول و اپیزودهای دیگر این بازی را اعلام کرده است. در تاریخ ۱۱ مارس (بیست و یکم اسفند)، شاهد انتشار قسمت اول بازی Hitman خواهیم بود. در نخستین قسمت بازسازی مجدد بازی هیتمن، بازیکنان در شش ماموریت داستانی، به شهرها و کشورهای پاریس، اِسپیِنزا و مراکش سفر خواهند کرد. بازی Hitman ابتدا قرار است به صورت دیجیتالی منتشر شود. کاربران با پرداخت ۶۰ دلار، به تمام محتویات بازی نظیر نسخه آزمایشی (این نسخه تنها برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود) و تمام ماموریت‌ها و مکان‌های جدید دسترسی خواهند یافت. اگرچه سه‌گانه Batman Arkham در طی چندوقت اخیر با انتشار بازی Batman: Arkham Knight به اتمام رسید، اما احتمالا در آینده شاهد تولید بازی‌های دیگری از دنیای شخصیت بتمن، محافظ شهر گاتهام خواهیم بود. با اینکه وارنر اطلاعاتی را از آینده مجموعه بازی‌های بتمن با طرفداران در میان نگذاشته، اما این کمپانی تایید کرده سری Arkham «قطعا» آخرین بازی این مجموعه نخواهد بود. بازی Batman: Arkham Knight، آخرین قسمت از مجموعه بتمن آرکام، هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در دسترس است. استودیو خوش‌نام تری‌آرک، به تازگی تریلر جدیدی را از بخش داستانی بازی Call of Duty: Black Ops 3 منتشر کرده است.

دانلود ویدیو با کیفیت 320p| دانلود ویدیو با کیفیت 720p

وقایع بازی Call of Duty: Black Ops 3 در سال ۲۰۶۵، جایی که روبات‌های بزرگ کنترل دنیا را در دست گرفتند اتفاق می‌افتد. با پیشرفت تکنولوژی، انسان‌های برای مبارزه با دشمنان خود، این روبات‌های بسیار بزرگ و البته سربازانی با قدرت‌های پیشرفته را تولید کرده‌اند. بازی Call of Duty: Black Ops 3 که توسط تری‌آرک در حال ساخته شدن است، در تاریخ ۶ نوامبر ( ۱۵ آبان ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌هایپلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. 7 طبق صحبت‌های شوهی یوشیدا رئیس استودیوهای سونی حتی او و دیگر هم کارانش هم از واکنش نسبتا مثبت منتقدین به بازیUntil Dawn که ماه گذشته به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد، سورپرایز شدند. یوشیدا در مصاحبه‌ای با وب‌سایت یوروگیمر راجع به موفقیت غیر منتظره‌ی بازی گفت که از نظر او Until Dawn مانند آتش زیر خاکستر بود و کمپانی سونی قطعا طی تعطیلات کریسمس با ایده‌های بسیار خلاقانه‌ای به پشتیبانی خود از بازی ادامه خواهد داد. مانند دو قسمت قبلی مجموعه بازی‌های Assassin’s Creed، بازی Assassin’s Creed: Syndicate هم دارای سیستم پرداخت درون برنامه‌ای (Microtransactions) خواهد بود. براساس اطلاعات منتشرشده توسط فِرانسوا پلند، مدیر تولید مجموعه Assassin’s Creed، این سیستم در بازی برای کاربرانی که زمان کافی برای کاوش در دنیای بسیار وسیع بازی را ندارند قرار داده شده است. بازی Assassin’s Creed: Syndicate که داستان جیکوب و ایوی فِرای، خواهر و برادر دوقلویی را که در دوران ویکتوریا لندن زندگی می‌کنند، روایت می‌کند، در تاریخ ۲۳ اکتبر (یکم آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و در تاریخ ۱۹ نوامبر (بیست و هشتم آبان) برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.   در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 11 12 13 14 15 review امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید. ممنون! تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده