نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱

سونی با فروش ۲۹.۳ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4، به پیشتازی ادامه می‌دهد

سونی امروز گزارش جدیدی از میزان فروش کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر کرده که بر اساس آن، این کنسول نسل هشتمی در سه ماهه دوم سال مالی  ۲۰۱۵ که تا پایان ماه سپتامبر (۸ مهر) بود، ۴ میلیون نسخه فروش داشته است. برای اطلاع از اهمیت این موضوع، با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
کنسول پلی‌استیشن 4 در حالی در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵، فروشی ۴ میلیون نسخه‌ای داشته که سونی پس از این تاریخ قیمت کنسول را کاهش داده و همین امر می‌تواند در آینده به فروش بیش‌تر آن نیز منجر شود. این آمار ارایه شده، میزان کلی فروش پلی‌استیشن 4 را از زمان عرضه در نوامبر ۲۰۱۳ (آذر ۹۲) تا امروز و در مدت زمان تقریبا ۲ ساله، به ۲۹/۳ میلیون نسخه می‌رساند که در مقایسه با کنسول‌های دیگر رقمی بسیار عالی است. برای مثال، کنسول پلی‌استیشن 2 در بازه زمانی مشابه پس از عرضه خود، ۲۵ میلیون نسخه فروش داشت و این میزان برای پلی‌استیشن 3 برابر با ۱۶/۶ میلیون نسخه بود. در مقایسه با کنسول‌های مایکروسافت نیز پلی‌استیشن 4 برتری غیرقابل مقایسه‌ای داشته و کنسول ایکس‌باکس 360 در بازه زمانی یکسان پس از عرضه، فقط ۱۳/۴ میلیون نسخه فروش کرده بود. جالب است بدانید که مایکروسافت هنوز گزارش دقیقی از میزان فروش کنسول ایکس‌باکس وان منتشر نمی‌کند! تنها کنسولی که آمار بهتری نسبت به پلی‌استیشن 4 دارد، کنسول Wii نینتندو است که در همین بازه زمانی پس از عرضه خود توانسته بود ۳۴/۵۵ میلیون نسخه فروش کند.
کمپانی سونی،‌ با مدیریت کاز هیرایی و به لطف فروش بالای پلی‌استیشن 4، دوباره در مسیر سود‌دهی قرار گرفته‌است
فروش بالای کنسول پلی‌استیشن 4 و بازی‌های مرتبط با آن، باعث افزایش سود کلی بخش سرگرمی و شبکه سونی نیز شده که واحد پلی‌استیشن هم عضوی از این مجموعه است. طبق آمار ارایه داده شده سونی، درآمد این بخش در سال جاری معادل ۲ میلیارد پوند بوده که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال پیش، ۱۶ درصد رشد داشته است. سونی دلیل این امر را فروش بالای پلی‌استیشن 4 و بازی‌های آن می‌داند و همچنین اعلام کرده که فروش پلی‌استیشن 3 نیز رو به کاهش است. جالب است بدانید که بخش سرگرمی سونی، پردر‌آمدترین واحد این کمپانی ژاپنی است و در مقایسه با بخش‌های دیگری مثل سینما، واحد ساخت تلویزیون و همچنین بخش گوشی‌های موبایل عملکرد بسیار بهتری دارد. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های سونی، کنسول پلی‌استیشن 4 تا پایان سال مالی جاری، در مجموع ۱۷/۵ میلیون نسخه فروش خواهد کرد که در مقایسه با سال پیش، حدودا ۳ میلیون نسخه بیش‌تر است. به نظر می‌رسد که شرایط کمپانی سونی، تحت مدیریت کاز هیرایی، بسیار مساعد است و علی‌رغم مشکلات پیش‌آمده در سال‌های قبل که منجر به تعدیل نیرو‌ی زیاد نیز شده بود، این کمپانی دوباره در مسیر سود‌دهی قرار گرفته است. نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده