// سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

چه انتظاراتی از کنفرانس سونی در هفته بازی‌های پاریس ۲۰۱۵ داریم؟

نمایشگاه هفته‌ بازی‌های پاریس امشب با کنفرانس سونی در پایتخت فرانسه کار خود را آغاز می‌کند. سونی پس از غیبت غیرمنتظره‌ای که در گیمزکام ۲۰۱۵ آلمان داشت، حالا قصد دارد نمایشی پر قدرت روی سن هفته بازی‌های پاریس، دومین رویداد پر مخاطب دنیا پس از گیمزکام داشته باشد. اما ما چه انتظاراتی می‌توانیم از سونی داشته باشیم؟
سونی از حرکت خود، یعنی غیبت در گیمزکام و حضور در هفته بازی‌های پاریس حمایت کرده و بارها به این موضوع اشاره داشته که هفته بازی‌های پاریس کاملا قابل قیاس با گیمزکام آلمان است و چیزی از آن کم ندارد. دلیل بزرگ سونی از پشت سر گذاشتن گیمزکام، نزدیکی زمان آن با E3 2015 بود و ترجیح داده تا پس از بمبارانی که در E3 به راه انداخت، مدتی سکوت کند و از طریق تریبونی متفاوت، محصولات جدید خود را به رخ بکشد. با اینکه چند ساعت به شروع کنفرانس سونی زمان مانده، اما حدس و گمان‌های بسیاری پیرامون نمایش سونی وجود دارد و ما هم این فرصت را غنیمت می‌شماریم و انتظارات خودمان را بیان می‌کنیم:   Quantic-Dream-PS4

اولین حضور دیوید کیج در پلی‌استیشن 4

کمتر کسی پیدا می‌شود که پلی‌استیشن باز باشد و با دیوید کیج که اثر فاخر و متفاوت Heavy Rain را در کارنامه خود دارد، آشنا نباشد. Quantic Dream که یک استودیو فرانسوی است، حالا در نزدیکی خود نمایشگاهی بزرگ را دارد که از قضا سونی در آن قرار است کنفرانسی بزرگ برگزار کند. از طرفی، مدت زیادی از عرضه‌ی Beyond: Two Souls، آخرین بازی این استودیو برای کنسول پلی‌استیشن 3 می‌گذرد و خیلی از هواداران این استودیو و مخصوصا مغز متفکر آن، دیوید کیج، منتظر هنرنمایی آنها روی پلی‌استیشن 4 هستند. همین دلایل به خودی خود می‌تواند ما را متقاعد کند که شاید امشب و در جریان کنفرانس سونی، یکی از مهمانان و رونمایی‌های اصلی مربوط به پروژه‌ی جدید کوانتیک دریم باشد. شایعات قدیمی که پیرامون این استودیو همیشه در جریان بود هم به احتمال حضور سازندگان Heavy Rain دامن می‌زند. شما می‌توانید مطالب مرتبط با شایعات و مدارک مستند بازی‌ بعدی استودیو کوانتیک دریم را در زیر مشاهده کنید:

گرن توریسمو ۷

Gran Turismo 7 ؟

بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین شبیه‌ساز رانندگی، Gran Turismo هنوز بعد از دو سال به کنسول نسل هشتمی سونی وارد نشده است. اما آیا حالا وقت خودنمایی این انحصاری بزرگ و برگ برنده‌ی سونی نیست؟ چندی پیش بود که کازونوری یامائوچی، خالق سری Gran Turismo و مدیر استودیو پالیفانی دیجیتال تایید کرد که در سال ۲۰۱۶ می‌توانیم نسخه هفتم سری گرن توریسمو را روی کنسول پلی‌استیشن 4 تجربه کنیم. از طرفی، استخدام‌های مکرر استودیو پالیفانی و پیوستن صداگذار سری فورزا به تیم سازنده گرن توریسمو، شایعات و احتمال رونمایی و عرضه قسمت هفتم را تقویت کرده است. کنفرانس سونی در هفته بازی‌های پاریس می‌تواند فرصتی بزرگ برای رونمایی از بازی انحصاری Gran Turismo 7 باشد که بتواند تبدیل به سلاحی برای مقابله با Forza Motorsport 6 مایکروسافت شود. اخبار و مطالب مرتبط را می‌توانید از زیر دنبال کنید:

Horizon Dawn Ziro (5)نگاهی به افق با Horizon: Zero Dawn

پروژه‌ی جدید و کاملا متفاوت استودیو گوریلا گیمز با نام Horizon: Zero Dawn، به یکی از بازی‌های مورد انتظار طرفداران کنسول پلی‌استیشن 4 تبدیل شده و همه منتظر اطلاعات جدید از سیستم گیم‌پلی، وسعت بازی و مکانیک‌های کلی آن هستند. مطمئنا نمایش جلوه‌های جدیدی از این بازی در قالب گیم‌پلی و نشان دادن محیط‌های دیگر از دنیای بزرگ هورایزن، مخاطبان را بیش از پیش شیفته‌ی بازی می‌کند. استیج کنفرانس سونی در هفته بازی‌های پاریس می‌تواند فرصت خوبی برای خودنمایی عوامل استودیو گوریلا گیمز باشد تا نشان دهند چطور می‌توانند پس از سال‌ها ساخت بازی تیراندازی اول شخص Killzone، حالا از پس پروژه‌ای بزرگ و جهان باز با سبک و سیاق آخرالزمانی بر می‌آیند.

uncharted 4

اینبار نوبت بخش چند نفره Uncharted 4 است

تا امروز هر نمایشی ازUncharted 4: A Thief's End ، شاهکار جدید استودیو ناتی داگ دیده‌ایم، مربوط به بخش داستانی آن بود. ولی آنچارتد ۴ همانند دو نسخه قبلش دارای بخش چند نفره است که می‌تواند به عنوان یک برگ برنده برای این بازی بزرگ انحصاری سونی عمل کند. با توجه به این که نسخه آزمایشی بخش چند نفره Uncharted 4  شانزدهم آذر ماه سال جاری، درست چند روز قبل از رویداد پلی‌استیشن اکسپرینس عرضه می‌شود، می‌توان حدس زد که سونی از فرصت به دست آمده در هفته بازی‌های پاریس بهره برداری می‌کند و برای اولین بار نمایشی از حالت چند نفره بازی خود به اجرا بگذارد. باید دید اگر نمایشی از حالت چند نفره بازی قرار است پخش شود، می‌تواند به همان تاثیر گذاری نمایش‌های بخش تک نفره باشد یا خیر. برای اطلاعات بیشتر از بازی Uncharted 4: A Thief's End مطالب زیر را مطالعه کنید:  Driveclub-2

باشگاه رانندگی همچنان پا برجا است

DriveClub که قرار بود روزی بازی زمان عرضه کنسول پلی‌استیشن 4 باشد، با یک سال تاخیر منتشر شد و از همان لحظه مشکلات فنی در بخش آنلاین، تبدیل به فاجعه‌ای برای این بازی شد که ماه‌ها تلاش استودیو سازنده‌ آن نهایتا باعث شد تا ثبات نسبی در وضعیت این بازی رانندگی برقرار شود. استودیو ایولوشن با عرضه مداوم بسته‌های الحاقی و پشتیبانی کامل از بازی خود، تمام سعی خود را می‌کند تا از بازی خود دفاع کند و آن را زنده نگه دارد. با توجه به این که وضعیت درایوکلاب در حال حاضر خوب است، شاید در کنفرانس سونی در هفته بازی‌های پاریس شاهد رونمایی از بسته‌های الحاقی جدید و بزرگی باشیم که مخاطبان را ترغیب کند به سمت این بازی بروند. سابقا شایعاتی پیرامون سورپرایز‌های احتمالی سازندگان بازی و بسته‌های الحاقی جالب به گوش رسیده بود. اگر قرار باشد این شایعات به حقیقت بپیوندند، حالا فرصت خوبی خواهد بود. اگر به من است، شدیدا منتظر بسته الحاقی ماشین‌های Buggy هستم که خاطره سری بازی‌های Motorstorm را می‌تواند زنده کند! برای اطلاعات بیشتر از بازی DriveClub مطالب زیر را دنبال کنید: 

بازی‌های بیشتر برای هدست پلی‌استیشن وی‌آر

نمایش قابلیت‌های یک هدست واقعیت مجازی به تماشاچیان یک کنفرانس کاری بسیار سخت است. چرا که این این محصول عموما باید به صورت تجربی به مخاطبان نشان داده شود تا درک درستی از آن پیدا کنند. سونی که این مسئله را به خوبی فهمیده، از همه‌ی نمایشگاه‌های بازی دنیا برای نشان دادن هدست واقعیت مجازی خود استفاده می‌کند و می‌گذارد علاقه‌مندان در غرفه‌های سونی از این هدست استفاده کنند تا به وسیله‌ی تبلیغ دهان به دهان، محصول خود را به مردم بشناساند. پلی‌استیشن وی‌آر که سابقا با نام پروژه مورفیوس آن را می‌شناختیم، قرار است تجربه‌ای کاملا جدید را برای کاربران کنسول پلی‌استیشن 4 به ارمغان بیاورد و به قول سونی، این هدست خود یک پلتفرم بازی جدید محسوب می‌شود. رمز موفقیت این هدست واقعیت مجازی جدا از قیمت و کیفیت آن، بازی‌هایی است که روی آن می‌توان تجربه کرد. سونی باید از گذشته‌ی خود با کنترلرهای حرکتی Move و حتی کینکت مایکروسافت درس گرفته باشد و بداند که اگر محصول جدیدش محتوایی قابل توجه نداشته باشد، از سوی جامعه طرد می‌شود و این هم تبدیل به شکستی دیگر می‌شود. در E3 2015 شاهد بودیم که سونی از تعدادی بازی برای پلی‌استیشن وی‌آر رونمایی کرد، اما مطمئنا هنوز سونی بازی‌ها و پروژه‌های دیگری نیز برای هدست واقعیت مجازی خود دارد. استیج کنفرانس سونی در هفته بازی‌های پاریس فرصت مناسبی است تا بازی‌های جدید و البته جدی‌تر برای این هدست معرفی شود تا ببینیم آیا با خرید این هدست، با بازی‌های قوی رو به رو می‌شویم یا که نه باز قرار است با یک مشت بازی خانوادگی و بزن برقص مواجه شویم. بخشی از مطالب مرتبط با پلی‌استیشن وی‌آر (پروژه مورفیوس سابق) را در زیر مشاهده می‌کنید:

no man sky

آسمانی که برای همه است!

این بازی عجیب و غریب No Man's Sky هم داستان خود را دارد. بازی مورد انتظار مستقلی که به طرز وحشتناکی وسیع و بی‌انتها است، تبدیل به بازی مورد انتظار کنسول پلی‌استیشن 4 شده و خیلی‌ها منتظر هستند که حداقل تاریخ انتشاری برای آن اعلام شود. با این که این بازی برای رایانه‌های شخصی هم منتشر می‌شود، اما هیاهوی اصلی برای نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 آن است. شایعه شده بود که سونی همین هفته بازی را به صورت یک سورپرایز منتشر خواهد کرد که خیلی زود توسط سازندگان تکذیب شد. این شایعه و تکذیب می‌تواند نشانه‌ای باشد بر این موضوع که بالاخره تاریخ انتشار بازی در کنفرانس امروز سونی اعلام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر از بازی No Man's Sky مطالب منتخب زیر را دنبال کنید: 

Dreams

رویاپرداز مجازی

Dreams، بازی عجیبی که به خاطر سبک و سیاق ناشناخته‌اش آنچنان دیده نشد، اما نمایش آن در E3 2015 توجه قشر خاصی که به دنبال بازی‌های این چنینی است را جلب کرد. Dreams توسط همان کسانی ساخته می‌شود که مجموعه‌ی سرگرم‌کننده‌ی LittleBigPlanet را برای ما ساختند و حالا می‌خواهند در کنسول پلی‌استیشن 4 از قابلیت‌های آن برای ساخت یک بازی کاملا نو کمک بگیرند. احتمالا در کنفرانس فردای سونی شاهد نمایشی از بازی Dreams باشیم. مطالب زیر را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی Dreams مطالعه کنید:  Top-Multi-Platform-Games-Paris-Game-Show

جمع شرکای بزرگ

علاوه بر موارد بالا، سونی به طور حتم بر روی بازی‌های مالتی پلتفرم که محتوای انحصاری در کنسول‌ پلی‌استیشن 4 دارند مانور خواهد داد. از طرفی نباید Star Wars Battlefront را هم دست کم بگیریم و سونی که همکاری خوبی با الکترونیک آرتز سر این بازی راه انداخته، می‌تواند نمایش‌های خوبی از آن در کنفرانس خود ارائه دهد. از سوی دیگر، بازی Call of Duty: Black Ops 3 آغازی برای همکاری انحصاری اکتیویژن و سونی است و سونی از همه پتانسیل خود برای تبلیغ این بازی روی کنسول پلی‌استیشن 4 بهره می‌برد که نمایش امشب می‌تواند جزوی از آن باشد. Street Fighter V، بازی مبارزه‌ای که حالا در انحصار کنسولی کامل سونی است، دیگر برگ برنده‌ی پلی‌استیشن 4 است که نباید از کنفرانس هفته بازی‌های پاریس سونی بی‌بهره بماند. نسخه‌ی جدید بازی فارکرای با نام Far Cry Primal که سنت شکنی کرده و به عصر حجر رفته، می‌تواند نمایش گیم‌پلی خوبی را در استیج پرطرفدارترین کنسول نسل هشتمی داشته باشد و از این فرصت برای نمایش بازی خود استفاده کند. قابلیت‌های جدید پلی‌استیشن 4، نمایش بازی‌های ژاپنی، موارد ویژه برای کاربران پلی‌استیشن پلاس و بیشتر، مواردی هستند که می‌توانیم از کنفرانس هفته بازی‌های پاریس کمپانی سونی انتظار داشته باشیم. نظر شما چیست؟ شما فکر می‌کنید سونی چه رونمایی‌هایی برای کنفرانس خود تدارک دیده است؟ راستی در موردThe Last Guardian نگفتیم! آیا آخرین نگهبان می‌تواند برج ایفل پاریس را هم ببیند؟ تهیه شده در زومجی [alert variation="alert-info"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به هفته بازی‌های پاریس به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید[/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده