// دوشنبه, ۴ آبان ۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

شرکت سونی همانند سایر شرکت‌های فعال در زمینه واقعیت مجازی دست به ساخت آگهی تبلیغاتی زده و دستگاه واقعیت مجازی‌اش در این آگهی واقعا خوش ‌درخشیده است. در ادامه مطلب با زومجی همراه باشید تا نگاهی به جزئیات این خبر بیاندازیم.
سونی مدتی پیش در نمایشگاه بازی توکیو اعلام کرد نام پروژه مورفیوس را به پلی‌استیشن VR‌ تغییر داده است. این حرکت بسیار هوشمندانه بوده است چرا که پلی‌استیشن VR یک عبارت ساده و با معنی است که نام پلتفرم سونی و تکنولوژی خود را نیز به همراه دارد. سونی اخیرا برای این دستگاه واقعیت مجازی آگهی تبلیغاتی ساخته و برخلاف سایر شرکت‌های سازنده واقعا فوق‌العاده عمل کرده است. در پایان همین پست می‌توانید ویدیو این آگهی را مشاهده کنید. بسیاری از آگهی‌های تبلیغاتی مربوط به دستگاه‌های واقعیت مجازی بازیگر را در حالتی که دستگاه را به صورت زده نمایش می‌دهند که همین امر باعث می‌شود تکنولوژی از نظر ظاهر و اندازه بیگانه و آزار دهنده به نظر بیاید. مشکل دیگر این آگهی‌ها آن است که نمی‌توانیم چشم‌های افرادی که از آن استفاده می‌کنند را ببینیم، آنها هم از دیدن محیط اطراف محروم هستند! نتیجه این می‌شود که این آگهی‌ها در انتقال احساسات شخصی که در حال بازی کردن است ناتوان هستند و بازیگر هر چه تلاش می‌کند خود را شاد یا هیجان زده نشان دهد بیننده متوجه نمی‌شود! خوشبختانه سونی متوجه این موضوع شده است و به جای تکرار آگهی‌های دیگر با ایده‌ایی هوشمندانه این مشکل را رفع کرده است. سونی ساختار دستگاه را به صورت انیمیشنی شفاف بر روی صورت بازیگر طراحی کرده است و در نتیجه می‌توانیم چشم‌های افراد را ببینیم. همانطور که می‌دانید احساسات فرد بیشتر از هر چیز دیگر از طریق چشم و صورت انتقال می‌یابد، به همین جهت این‌ بار  شادی و هیجان زدگی فرد کاملا مشهود است. البته این امر تنها در آگهی تبلیغاتی اینگونه است و خود دستگاه مشابه سایر دستگاه‌های واقعیت مجازی چشم‌ها و بخشی از صورت را می‌پوشاند، اما به هرحال حداقل بیننده از طریق این آگهی متوجه لذت استفاده از دستگاه می‌شود. هرچند با وجود مشخص نبودن چشم‌ها هنوز هم می‌توان حین استفاده از دستگاه با حرف زدن و حرکات دست احساساتتان را به اشتراک بگذارید. در این آگهی می‌بینیم که فرد در مواجه با دنیای مجازی هیجان زده شده است و در صحنه بعدی برای زمان کوتاهی دوربین از نگاه او دنیا را به ما نشان می‌دهد، از این طریق درک این احساسات برای ما ساده‌تر می‌شود. زمان زیادی برای ساخت این آگهی صرف شده است و تقریبا انواع حالات مختلف بازی در آن شبیه سازی شده است، از نگاه کردن به کناردستی گرفته تا هدف گیری با اسلحه و این ویدیو موفق شده است حسی شبیه به بازی‌های اول شخص را به صورت استاندارد به بیننده انتقال دهد. هیچ توضیحی در کار نیست و ویدیو مستقیما بیننده را به داخل بازی می‌کشاند. این ویدیو طبیعت جنبشی استفاده از واقعیت مجازی را به ما نشان می‌دهد و از طریق آن متوجه می‌شویم چگونه می‌توان بدون استفاده از هیچ کنترلری و تنها با استفاده از حرکات سر کارکتر مجازی خودمان را حرکت دهیم. به طور خلاصه سونی با این آگهی می‌گوید بازی‌های واقعیت مجازی به این شکل هستند و مردم در هنگام بازی کردن به این شکل از آنها لذت می‌برند.

دانلود ویدیو

منبع: Polygon

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده