نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

طراح ایکس‌ باکس لایو پس از ۱۸ سال از مایکروسافت جدا شد

۲۳ اکتبر (۱ آبان) روزی بود که اریک نوستتر، طراح سرویس ‌ایکس‌باکس لایو، پس از ۱۸ سال کار در مایکروسافت از این کمپانی جدا شد. وی ۱۴ سال و نیم از این مدت را عضو تیم ایکس‌باکس این کمپانی بود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
اریک نوستتر، طراح ارشد ایکس‌باکس لایو، پس از ۱۸ سال کار در کمپانی مایکروسافت، از این کمپانی جدا شد. وی در حساب رسمی‌ توییتر خود ضمن اعلام این خبر گفت:
من تجربه فوق‌االعاده‌ای داشتم. از همه شما برای تمام گیمراسکور‌ها تشکر می‌کنم!
در زمانی‌ که وی در مایکروسافت مشغول بود، سمت‌های مختلفی‌ را در این کمپانی بر عهده داشت. با استناد به حساب لینکد‌این وی، سمت‌های وی به شرح زیر هستند:
  • طراح، پروژه ایکس‌باکس لایو
  • Gaming Ninja,، پروژه ایکس‌باکس لایو
  • طراح ارشد، پروژه ایکس‌باکس لایو
  • مدیر پروژه، پروژ ایکس‌باکس لایو
  • مدیر برنامه پروژه، پروژه ایکس‌باکس لایو
  • مشاور ارشد، سرویس مشاور مایکروسافت
  • مشاور، سرویس مشاور مایکروسافت
بنابر گزارش وب‌سایت میجر نلسون مایکروسافت، گیمرتگ نوستتر، اولین گیمرتگ ساخته شده در شبکه ایکس‌باکس لایو بود. این گیمرتگ در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۰۲ (۲۲ مرداد ۱۳۸۱) ساخته شده بود. در دهه گذشته، ایکس‌باکس لایو با سرعت بسیار زیادی رشد کرد. در آخرین خبر منتشر شده توسط مایکروسافت، این سرویس هم‌اکنون دارای ۳۹ میلیون کاربر فعال است که این رقم نسبت به همین بازه زمانی‌ در سال گذشته، ۲۸ درصد افزایش داشته است. همچنین چندی پیش مایکروسافت اعلام کرد که در هنگام اعلام گزارش فروش، آنها تعداد کاربران سرویس ایکس‌باکس را اعلام خواهند کرد و تعداد کنسول فروخته شده را اعلام نمی‌کنند. جدا شدن نوستتر از مایکروسافت با اخراج ۱۰۰۰ کارمند از این کمپانی همزمان شد. هنوز مشخص نیست که جدا شدن وی ربطی‌ به این موضوع داشته یا خیر. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده