نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

برنامه‌های اسکوئر انیکس برای بازسازی بازی های کلاسیک خود

چندی پیش بود که کمپانی اسکوئر انیکس اعلام کرد که می‌خواهد قوی‌ترین بازی‌های کلاسیک خود را برای بازار مدرن بازی‌ها بازسازی کند. امروز در گزارش سالانه این کمپانی، اطلاعات بیشتری در این‌باره منتشر شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
در جریان نمایشگاه E3 امسال، کمپانی Square Enix اعلام کرد که قصد دارد بازی Final Fantasy 7 خود را برای کنسول‌های نسل جدید بازسازی کند. بنا بر گزارش سالیانه‌ای که اخیرا منتشر شده، به نظر می‌رسد این تنها بازی‌ای نباشد که اسکوئر انیکس قصد دارد آن‌ را برای کنسول‌های نسل جدید بازسازی کند. در این گزارش آمده که بازی‌های ریمستر، نقش بسیار مهمی‌ را در آینده این کمپانی ایفا خواهند کرد. همچنین یکی‌ دیگر از مواردی که به آن‌ در این گزارش اشاره شد، ساخت نسخه‌های موبایل از بازی‌های معروف این کمپانی است:
ما قصد احیای برخی‌ از قوی‌ترین بازی‌های کلاسیک خود را برای تطبیق آن‌ بازی‌ها با بازار مدرن بازی‌های رایانه‌ای داریم. به طور مثال، ما یکی‌ از بازی‌هایی که قبلا برای کنسول‌های قدیمی‌ منتشر شده را انتخاب می‌کنیم و آن‌ را از اول برای سخت‌افزارهای جدید می‌سازیم. همچنین ما به صورت فعالانه در حال ساخت نسخه‌هایی از این بازی‌ها هستیم که شما بتوانید آنها را بر روی دستگاه‌های هوشمند قابل حمل خود بازی کنید.
در ادامه این گزارش آمده است که اسکوئر انیکس می‌خواهد به طرفداران قدیمی‌ بازی‌های این کمپانی این اجازه را بدهد که بتوانند دوباره از بازی‌های قدیمی‌ این شرکت لذت ببرند. به گفته Square Enix، این تجربه جدید فقط از طریق سخت‌افزارها و تکنولوژی‌های مدرن امکان‌پذیر خواهد بود. آنها همچنین قصد دارند که با این کار طرفداران جدیدی را نیز برای بازی‌های کلاسیک خود جذب کنند. در ادامه این گزارش آمده:
ما فکر می‌کنیم می‌توانیم با انتشار بازی‌های قدیمی‌ خود بر روی پلتفرم‌های جدید، تجربه‌ی جدید هیجان انگیزی برای گیمرها به ارمغان بیاوریم.
در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه E3، آدام بویس، نایب رئیس روابط سونی خبر از ساخت بازسازی بازی Final Fantasy 7 داد. تاتسویا نامورا وظیفه کارگردانی این بازسازی را بر عهده دارد. از دیگر افراد دخیل در این پروژه می‌توان از کازوهیگه نوجیما و یوشینوری کیتاسه نام برد. در مصاحبه‌ای که نامورا چندی پیش با وب‌سایت گیم‌اسپات انجام داده بود اعلام کرده بود که بازسازی فاینال فانتزی ۷ چیزی فراتر از یک بازسازی ساده است و داستان این نسخه، با داستان بازی اصلی‌ تفاوت‌هایی خواهد داشت. وی در این مصاحبه گفته بود:
ما ابتدا اعلام کرده بودیم که می‌خواهیم یک پورت HD از بازی را بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر کنیم. کمی‌ بعد ما اعلام کردیم که این بازی، یک پورت ساده نخواهد بود. ما در جلساتی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم تغییراتی در داستان بازی بدهیم و تصمیم گرفتیم که دقیقا همان بازی را برای کنسول نسل هشتمی سونی منتشر نکنیم. ما فکر می‌کنیم که اگر یک بازی بر روی یک پلتفرم منتشر شد، زمانی‌ که آن‌ پلتفرم از دور خارج شود، گیمرهای علاقمند حق این را دارند که بتوانند آن‌ بازی را بر روی سخت‌افزارهای جدید تجربه کنند.
نظر شما درباره استراتژی کمپانی Square Enix چیست؟ آیا به نظر شما آنها می‌توانند در بین بازی‌بازان با این استراتژی به موفقیت دست پیدا کنند؟ منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده