// جمعه, ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

استودیوهای اختصاصی سونی برنامه‌ای برای عرضه بازی برای پلی‌استیشن ویتا ندارند

ماسایاسو ایتو، معاون ارشد بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی در جریان مصاحبه‌ای از تمرکز استودیوهای این شرکت برروی پلی‌استیشن 4 و در نتیجه عدم وجود برنامه‌ای برای توسعه بازی پلی‌استیشن ویتا پرده برداشته است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
در حالی که پلی‌استیشن ویتا به دنبال بازکردن جایی در دل بازیکنان ساکن غرب است این کنسول توانسته در کشور ژاپن به موفقیت خوبی دست پیدا کند. در جریان مصاحبه‌ای که وب‌سایت فورگیمر با ماسایاسو ایتو، معاون ارشد بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی داشته، وی در مورد وضعیت کنسول قابل حمل سونی سخنانی را بیان کرد:
در ابتدا پلی‌استیشن ویتا مورد هدف برای سن زیر ۲۰ سال نبود، اما اکنون وضعیت در حال تغییر است و محبوبیت [کنسول] با جمعیت جوان‌تر در حال رشد است. بازی Minecraft: PS Vita Edition نیز تقویت کننده‌ی این افزایش بود. علاوه بر آن، انواع بازی‌هایی که توسط استودیوهای Third Party ساخته می‌شوند نیز برای آینده برنامه‌ریزی شده‌اند . همچنین به منظور سرعت بخشیدن به  روند [افزایش فروش] ما تصمیم به عرضه‌ی رنگ‌های جدید برای پلی‌استیشن ویتا در پاییز امسال گرفتیم.
ایتو-سان در پاسخ پرسشی در مورد وضعیت بازی‌های اختصاصی استودیو‌های سونی گفت که در حال حاضر زیرمجموعه‌های این شرکت هیچ بازی خاصی را برای پلی‌استیشن ویتا در دست ساخت ندارند و این شرکت با تکیه بر شرکت‌های Third Party (شرکت‌هایی که عضو سونی نیستند) تمامی منابع و استودیو‌های داخلی را برای ساخت بازی برای پلی‌استیشن 4 متمرکز کرده است.
هم‌ اکنون، از آنجا که شرکت‌های Third Party به سختی در حال کار برروی پلی‌استیشن ویتا هستند، استودیوهای اختصاصی (First Party) هیچ بازی‌ای را برای پلی‌استیشن ویتا در دست توسعه ندارند. بخش سرگرمی های کامپیوتری سونی استراتژی خود را برروی پلتفرم جدید پلی‌استیشن 4 متمرکز کرده است.
به شخصه پلی‌استیشن ویتا خود را دوست دارم با این حال با وجود استراتژی تمرکز برروی پلی‌استیشن 4 برای تحکیم جایگاه این کنسول، وجود رقابت بین دو پلتفرم سخت است. خوشبختانه، توسعه‌دهندگان Third Party سیاست انتشار بازی برای کنسول قابل حمل سونی را حفظ کرده اند و امیدواریم برای رفع اشتیاق دارندگان پلی‌استیشن ویتا بازی‌های بیشتری را از توسعه‌دهندگان ژاپنی‌ در بازار غرب ببینیم. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده