نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵

مدیر فنی دایس: دایرکت ایکس ۱۲ کمک زیادی به کنسول ایکس باکس وان نخواهد کرد

در حالی که مسئولان مایکروسافت در صحبت‌های خود اعلام کردند دایرکت‌ایکس ۱۲ به کنسول ایکس‌باکس وان در زمینه اجرای گرافیکی بازی‌ها کمک می‌کند، اما مدیر بخش فنی استودیو دایس اعتقاد دارد این تکنولوژی کمک زیادی به کنسول ایکس‌باکس وان نخواهد کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
برخی‌ عقیده داشتند دایرکت‌ایکس ۱۲ می‌تواند به ایکس‌باکس وان کمک شایانی کند و فاصله گرافیکی بازی‌ها با کنسول پلی‌استیشن 4 را کاهش دهد. در حال حاضر، اکثر بازی‌های استودیوهای Third-Party با کیفیت و رزولوشن بیشتر روی پلی‌استیشن 4 اجرا می‌شوند. از این بازی‌ها می‌توان به Watch Dogs: The Witcher 3: Wild Hunt و اخیرا به نسخه آزمایشی بازی Star Wars: Battlefront اشاره کرد. براساس اطلاعات منتشر شده، این نسخه در کنسول پلی‌استیشن 4 با رزولوشن 900p و در کنسول ایکس‌باکس وان با رزولوشن 720 اجرا شده است. اَلِن کِرتز، مدیر فنی استودیو دایس اعتقاد دارد تا انتهای نسل هشتم همین مسئله ادامه دارد و دایرکت‌ایکس ۱۲ هم نمی‌تواند کمک زیادی به ایکس‌باکس وان کند:
با دایرکت‌ایکس ۱۲ نمی‌توان اعتماد مردم را کسب کرد، چرا که پلی‌استیشن 4 از نظر سخت‌افزاری قوی‌تر از ایکس‌باکس وان است. تا انتهای نسل هشتم، پلی‌استیشن 4 به عنوان کنسول قوی‌تر شناخته می‌شود. به شخصه فکر نمی‌کنم دایرکت‌ایکس ۱۲ به قدری تفاوت ایجاد کند که ایکس‌باکس وان از نظر گرافیکی بتواند به پلی‌استیشن 4 برسد.
اگرچه دایرکت‌ایکس ۱۲ بهینه‌سازی‌های خود را به همراه خواهد داشت، اما این خصوصیات کوچک هستند و نمی‌توانند جبران سخت‌افزار ضعیف‌تر را بکنند. بر اساس شواهد به دست آمده و صحبت‌های مدیر فنی دایس، اگرچه پلی‌استیشن 4 کنسول قدرتمندتری است، اما این بدین معنی نیست که می توان به آن لقب کنسول بهتر را هم داد. با تمام این اوصاف، مطمئنا نمی‌توان فقط به صحبت‌های یک مقام استودیو دایس اکتفا کرد و از طرفی، مایکروسافت ثابت کرده که توانایی به نمایش گذاشتن قابلیت‌های خیر‌ه‌کننده را دارد و باید دید آیا ردموندی‌ها برنامه‌ای برای افزایش بهره‌وری از کنسول ایکس‌باکس وان و رقابت شدیدتر با پلی‌استیشن 4 دارند یا خیر. نظر شما در این رابطه چیست؟ منبع: Etenix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده