نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

نینتندو امکان استفاده از منابع بازی‌سازی خود را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند

کمپانی نینتندو سایتی راه‌اندازی کرده که بازی‌سازان و ناشران مختلف می‌توانند با ثبت‌نام و پذیرفته شدن در آن، به منابع مورد نیاز ساخت بازی‌ها و برنامه‌های نینتندو دسترسی داشته باشند. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
علاقه مندان به ساخت بازی‌های کنسول‌های Wii U و 3DS نینتندو می‌توانند با ثبت نام در سایت جدیدا راه‌اندازی شده توسط این کمپانی، به منابع مورد نیاز ساخت بازی‌های این کنسول دسترسی داشته باشند و نینتندو تضمین داده که تمامی ابزار مورد نیاز، از جمله کیت‌های توسعه نرم‌افزاری (SDK) کنسول‌های مذکور را در اختیار افراد پذیرفته شده قرار خواهد داد. البته شاید فعلا فقط امکان ساخت بازی برای کنسول‌های Wii U و 3DS فراهم باشد، ولی بر اساس شایعات اخیرا منتشر شده، نینتندو کیت‌های توسعه کنسول رسما معرفی نشده NX را نیز برای بازی‌سازان ارسال کرده و احتمال دارد بازی‌های ساخته شده در این کمپین از کنسول جدید نیز پشتیبانی کنند. البته این برنامه فقط مختص بازی‌سازان نیست و ناشران مختلف نیز در صورت پذیرفته شدن از جانب نینتندو، به فروشگاه الکترونیکی این کمپانی دسترسی خواهند داشت و می‌توانند به راحتی بازی‌های خود را توزیع کنند. نینتندو این کمپین را به صورت زیر توصیف کرده است:
اگر رویایی در سر دارید، ما حاضریم تا به عملی کردن آن کمک کنیم. اگر قصد ساخت یک بازی بزرگ و یا برنامه‌های انحصاری 3DS و Wii U را دارید، ما  تمام ابزار مورد نیاز برای ساخت، توسعه و فروش را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
به نظر می‌رسد که نینتندو برنامه‌های زیادی برای آینده بازی‌سازی خود تدارک دیده و از همین رو اخیرا شایعاتی منتشر شد که کنسول NX این کمپانی یک کنسول بازی به همراه یک گوشی موبایل خواهد بود و از آخرین قطعات سخت افزاری به منظور ارایه تجربه بصری عالی استفاده کرده است. البته نینتندو فعلا NX را به صورت رسمی معرفی نکرده و این کار را به کنفرانسی در سال ۲۰۱۶ محول کرده است. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده