نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

دستگیری تعدادی از بازیکنان و مربی‌ تیم پرایم به دلیل تبانی در StarCraft 2

به نظر می‌رسد که مشکل تبانی، به ورزش‌های الکترونیکی‌ هم سرایت کرده است. چندی پیش، پلیس کره، تعدادی از بازیکنان حرفه‌ای بازی StarCraft 2 به همراه مربی‌ آنها را به دلیل تبانی دستگیر کرد. با زومجی و جزئیات همراه باشید.
تعدادی از بازیکنان حرفه‌ای بازی StarCraft 2 به همراه مربی‌شان به دلیلی‌ تبانی توسط پلیس کره دستگیر شدند. علاوه بر این افراد، تعدادی از اشخاصی‌ که در شرط‌بندی این مسابقات دخیل بودند نیز دستگیر شدند. بر اساس اخبار منتشر شده توسط وب‌سایت تیم لیکوید، جرارد، مربی تیم پرایم به همراه یودا، یکی‌ از بازیکنان این تیم تا آخر عمر از بازی کردن محروم شدند. KeSPA، انجمن ورزش‌های الکترونیکی‌ کره ضمن عذرخواهی‌ از تمام بازیکنان بابت این رسوایی، اعلام کرد که در حال همکاری با مقامات است تا این مشکل را به سرعت حل کند. در بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی این تبانی‌ها رخ داده بود و در طی‌ این تبانی‌ها، بازیکنان تیم ذکر شده، به طور عمدی بازی‌های خود را می‌باختند تا بتوانند در شرط بندی‌ها برنده شوند. KeSPA با انتشار بیانیه‌ای گفت:
از سال ۲۰۱۰، انجمن ما به صورت بسیار نزدیکی‌ با دیگر افراد حاضر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای همکاری داشته تا جلوی پیش آمدن مواردی از قبیل شرط‌بندی‌های غیر قانونی را که یک تهدید جدی برای ورزش‌های الکترونیکی محسوب می‌شود، بگیرد. این مساله که چنین اتفاقی‌ دوباره رخ داده است واقعا بد است و ما می‌خواهیم از همین‌جا از تمام طرفدارانی که عشق و پشتیبانی‌شان را همیشه به ورزش‌های الکترونیکی‌ نشان داده‌اند صمیمانه عذر خواهی‌ کنیم.
بررسی‌ها کماکان درباره این موضوع توسط دفتر دادستانی منطقه چنگ‌وون ادامه دارد و جزئیات جدیدی از این اتفاق به زودی منتشر خواهد شد. در انتهای بیانیه نیز KeSPA گفت:
موضع انجمن نسبت به شرط‌بندی‌های غیر قانونی به هیچ‌وجه تغییر نخواهد کرد و ما کماکان به صورت سفت و سخت با این موضوع برخورد خواهیم کرد و برای ایجاد یک فرهنگ سالم ورزش‌های الکترونیکی‌ تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.
منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده