نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

تیم پلی‌استیشن سونی سالگرد ۳۰ سالگی کنسول NES نینتندو را تبریک گفت

دیروز سالگرد ۳۰ سالگی عرضه کنسول NES نیننتدو در بازار‌های آمریکایی بود که توانست در زمان عرضه تحولی اساسی در این کشور ایجاد کند. حال بخش پلی‌استیشن سونی با انتشار پستی رسمی این رویداد را تبریک گفته است. با زومجی همراه باشید.
کنسول Nintendo Entertainment System با نام مخفف NES در تاریخ ۱۸ اکتبر ۱۹۸۵ (۲۶ مهر ۱۳۶۴) در حالی برای آمریکا عرضه شد که بازار کنسول‌های خانگی این کشور به دلیل کیفیت پایین محصولات آتاری در اواخر افت شدیدی را تجربه می‌کرد. با این حال سیاست‌های صحیح نینتندو باعث شد تا این کمپانی جای پای خود را در بازار‌های غربی نیز محکم کند. حال در ۳۰ سالگی این رویداد، بخش پلی‌استیشن سونی که رقیب نینتندو نیز محسوب می‌شود، با انتشار پست زیر به همتای خود تبریک گفته است:
کنسول NES عزیز، تولدت مبارک و ممنون که راه را برای بقیه هموار کردی
همانطور که سونی نیز اشاره کرده، کنسول NES اولین کنسول آسیایی عرضه شده در بازار‌های غربی بود که باعث آشنایی مردم این مناطق با محصولات بازی آسیایی شد و کنسول‌هایی مثل پلی‌استیشن کار راحت‌تری داشتند. همچنین جالب است که بدانید دیروز فقط سالگرد عرضه NES نبود و بازی Shadow of the Colossus هم سالگرد ۱۰ سالگی خود را جشن گرفت که البته مصادف با این اتفاق بازی Prey for the Gods نیز معرفی شد که از شباهت‌های بسیاری با اثر مذکور برخوردار است و می‌توانید تریلر رسمی آن را در زومجی تماشا کنید. منبع: DualShkockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده