نویسنده: کیا مختاری
// شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۵

اطلاعات شخصی هزاران حساب کاربری Origin الکترونیک آرتز فاش شد

با حمله احتمالی یک گروه هکر نامعلوم به سرورهای الکترونیک آرتز اطلاعات هزاران کاربر سرویس Origin به بیرون درز کرده است، با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
طبق اعلام وب‌سایت CSO Online این لیست حاوی اطلاعات شخصی دارندگان حساب کاربری Origin-سرویس ویژه رایانه‌های شخصی شرکت EA-بوده است. در حالی که بیشتر بخش‌های این لیست ناقص یا در حال تکمیل بوده است و حدود ۶۰۰ حساب کاربری که با حروف A تا F شروع می‌شدند مورد حمله قرار گرفتند. اطلاعات لیست شامل آدرس جی‌میل، رمز عبور و بازی‌های خریداری است. سم هیستون مدیر ارتباطات سابق سرویس Origin می‌گوید این حمله می‌تواند برای دسترسی به اطلاعات حساب‌های کاربری ارزشمند یا حمله‌ای تلافی‌جویانه به الکترونیک آرتز در پاسخ به موردی بوده باشد. جان ریسبرگ مدیر ارشد ارتباطات الکترونیک آرتز در گفتگو با وب‌سایت پالیگانمی‌گوید:
در حال حاضر، هیچ نشانه‌ای مبنی بر دسترسی به این اطلاعات با حمله به پایگاه داده حساب‌های کاربری وجود ندارد. در پاسخ به این حمله و برای احتیاط ما در حال انجام مراحلی هستیم تا تمام حساب‌های کاربری که با این نام‌ها مرتبط بوده‌اند را ایمن کنیم.
هنوز مشخص نیست این اطلاعات چگونه به سرقت رفته‌اند اما بدون شک به حساب‌های کاربری تعدادی از افراد حمله شده است. طبق گفته EA بسیاری از این حساب‌های کاربری غیرفعال هستند اما این اتفاق نشان می‌دهد نیاز به اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از هک شدن مانند تغییر رمزعبور و گشت‌وگذار اینترنتی توسط کاربران بسیار مهم است. اگر از کاربران سرویس Origin هستید برای اطمینان اقدام به تغییر رمز عبور خود کنید تا از قربانیان این حمله نباشید. نظر شما درباره این حمله جدید چیست؟ آیا هکرها به تهدیدی بسیار جدی تبدیل شده‌اند یا اقدامات امنیتی نیاز به بازنگری دارند؟ منتظر دیدگاه‌های شما هستیم. منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده