// شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

بالاخره تاریخ انتشار نسخه‌ی غربی بازی Yakuza 5 مشخص شد

طرفداران سری Yakuza سال‌هاست که منتظرند تا نسخه‌ی پنجم این سری در بازار غرب نیز عرضه شود. حال کمپانی سگا بالاخره سکوت را شکسته و تاریخ عرضه‌ی احتمالی‌ای برای بازی مشخص کرد. با زومجی همراه شوید.
بازی Yakuza 5 پیش از این طی سال ۲۰۱۲ میلادی در بازار ژاپن عرضه شده بود و اوایل سال جاری میلادی بود که متوجه شدیم به زودی این نسخه به صورت دیجیتالی قبل از پایان سال ۲۰۱۵ میلادی در بازار غرب نیز منتشر خواهد شد. پس از آن طی ماه آگوست بود که این بازی برای پیش خرید به شبکه‌ی پلی‌استیشن اضافه شد و تاریخ عرضه‌ی آن نیز سی‌ام ماه دسامبر ذکر شده بود. (سی‌ام دسامبر آخرین روز سال میلادی است و بازی‌هایی که تاریخ انتشار مشخصی ندارند چنین تاریخی می‌خورند). حال کمپانی سگا طی بیانیه‌ای در بلاگ رسمی خود توضیح داد که:
خوش‌بختانه دیگر نیاز نیست نگران تاریخ انتشار بازی باشید. به نظر می‌رسد که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ما بتوانیم بازی را طی اواسط ماه نوامبر میلادی (آبان / آذر) عرضه کنیم. متاسفانه این تاریخ کمی دیرتر از آن چیزی است که دوست داشتیم اما طی پروسه‌ی بومی سازی بازی باگ‌های عجیب و غریبی بوجود آمدند که ما را مجاب کردند تا تاریخ انتشار بازی را عقب بیندازیم. بدون اینکه بیش از اندازه وارد بحث‌های تکنیکی بشویم باید گفت که بخش‌هایی از بازی ظاهرا دوست نداشتند تا متن بازی را از زبان ژاپنی به انگلیسی تغییر دهند بنا بر این ما مجبور شدیم تا تمامی کدهای منبع بازی را بگردیم تا مشکل پیدا شود. این پروسه بیشتر از آنچه که انتظارش را داشتیم از ما زمان گرفت اما با تمام این احوال همه چیز کم و بیش به روال سابق خود بازگشته است. به محض اینکه ما اطلاعات بیشتری فراتر از «اواسط ماه نوامبر میلادی» داشتیم قطعا در اختیارتان خواهیم گذاشت.
پس از عرضه‌ی بازی Yakuza 4 در سال ۲۰۱۱ میلادی در آمریکا طرفداران این سری دیگر هیچ نسخه‌ی اصلی‌ای را که در این منطقه عرضه شود، ندیدند. نسخه‌ی غربی شماره‌ی پنجم شامل موتور گرافیکی جدیدی خواهد بود و به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 3 منتشر می‌شود. هنگام انتشار شما قادر خواهید بود تا آن را با قیمت ۴۰ دلار از شبکه‌ی پلی‌استیشن خریداری کنید هرچند که در حال حاضر به عنوان مزایای پیش خرید می‌توانید آن را با قیمت ۳۴ دلار بدست آورید. ماه گذشته نیزدر جریان نمایشگاه توکیو گیم شو از بازی Yakuza 6 رونمایی شد که قرار است طی سال ۲۰۱۶ میلادی در ژاپن به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شود. در کنار آن نیز نسخه‌ی اول این مجموعه برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 به صورت کامل بازسازی خواهد شد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده