نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

هفته‌ نامه - قسمت ۳۷: از پیش لرزه های Halo 5 تا نسخه آزمایشی Star Wars: Battlefront

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم.

هفته‌ای که گذشت شاهد انتشار بازی بزرگی نبودیم و بازار خلوت‌تر از همیشه بود. گرچه این روند طی روزهای آینده با انتشار Assassin's Creed Syndicate و Halo 5: Guardians کاملا تغییر خواهد کرد و طوفان بزرگ آبان ماه در راه است. در این مطلب به آخرین اخبار و تریلرهای دو بازی ذکر شده نیز اشاره کرده‌ایم که می‌توانید در ادامه به مطالعه و تماشای آن‌ها بپردازید. این روزها همچنان این FIFA 16 است که با وجود انتشار چند بازی بزرگ در هفته‌های گذشته، در بازار پادشاهی می‌کند و به نظر نمی‌رسد علاقه‌مندان به این زودی‌ها دست از خرید آن بکشند. آخرین جدول فروش هفتگی بریتانیا منتشر شده که بر اساس آن FIFA 16 همچنان در صدر جدول قرار دارد و Uncharted Collection هم در اولین حضور خود، رتبه دوم جدول را تصاحب کرده است. بسته الحاقی Destiny: The Taken King هم روند خوب فروش خود را حفظ کرده و با یک پله صعود نسبت به هفته پیش در جایگاه سوم دیده می‌شود و پس از آن هم بازی اسباب‌بازی محور Lego Dimension با سقوط دو پله‌ای در رتبه چهارم قرار دارد. رتبه پنجم جدول نسبت به هفته پیش بدون تغییر است و بازی رانندگی انحصاری ایکس‌باکس وان، Forza Motorsport 6، در این جایگاه حضور دارد و پس از آن هم بازی Animal Crossing: Happy Home Design دیده می‌شود. اما صحبت از Uncharted: The Nathan Drake Collection شد و بد نیست بررسی ویدیویی این بازی در زومجی را تماشا کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

در ادامه به بررسی مهم‌ترین اخبار و رویدادهای هفته‌ی گذشته می‌پردازیم: 1 در جریان نشست سالانه CitizenCon که مخصوص بازی فضایی-تخیلی Star Citizen است؛ استودیو سازنده بازی اعلام کرد که بازیگران مشهور هالیوود در بخش تک‌نفره بازی ایفای نقش خواهند کرد.  استودیو Cloud Imperium Games که مسئولیت ساخت و توسعه بازی Star Citizen را دارد، در جریان نشست مخصوص این بازی در برابر هواداران اعلام کرد که اسکادران ۴۲ بازی شامل هنرنمایی بازیگرانی همچون گری الدمن، مارک همیل، جان ریس-دِیویس و جیلیان اندرسون خواهد بود. بنا بر گزارشی که اخیرا منتشر شده، به نظر می‌رسد کمپانی یوبی‌سافت امیدهای زیادی به فیلم Assassin’s Creed دارد و مقدار زیادی بر روی این پروژه سرمایه گذاری کرده است. در مصاحبه‌ای که اخیرا جان جیلیان بارونت، رئیس بخش فیلم‌سازی یوبی‌سافت با مجله فرانسوی پریمیر انجام داد، وی گفت که آنها دوست دارند فیلمی بسازند که از نظر خصوصیات شبیه به دو فیلم بلید رانر (Blade Runner) و بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins) باشد. در انتها وی گفت که یوبی‌سافت چیزی در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار برای ساخت این فیلم هزینه کرده است.فیلم Assassin’s Creed با بازی مایکل فاسبندر در نقش اصلی و کارگردانی جاستین کرزل، کارگردان فیلم Macbeth در دست تولید قرار دارد. در این فیلم، فاسبندر در نقش دو شخصیت اصلی با نام‌های «کالِم» و «آگیلار» قرار می‌گیرد.  فیلم Assassin’s Creed برای اکران در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ (آذر / دی‌ ۱۳۹۵) برنامه ریزی شده است.  همچنین کار فیلمبرداری این فیلم نیز آغاز شد. 2 فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، مصاحبه‌ای با سایت Gizmodo انجام داده و توضیحات جالبی در مورد قابلیتBackward Compatibility کنسول ایکس‌باکس وان و امکان تعمیم دادن آن بر روی رایانه‌های شخصی داده است. فیل اسپنسر چندی پیش از امکان اجرای بازی‌های کنسول اول ایکس‌باکس بر روی ایکس‌باکس وان و همچنین امکان اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 در ویندوز 10 صحبت کرده بود. ولی به نظر می‌رسد که اولویت اصلی مایکروسافت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی کنسول ایکس‌باکس وان باشد. بر اساس اعلام استودیو 343 اینداستریز، سازنده بازی Halo 5: Guardians، بخش ساخت و ساز بازی با نام Forge mode، در ماه دسامبر(آذر / دی ۹۴) و تقریبا یک ماه و نیم پس از عرضه رسمی بازی، منتشر می‌شود و تغییرات بسیار خوبی نسبت به نسخه‌های پیشین داشته است.  تام فرنچ، طراح بخش ساخت و ساز بازی هم اعلام کرد که این بخش اهمیت بسیار زیادی برای تیم سازنده بازی داشته است. استفرنچ در ادامه اعلام کرد که حالت ساخت و ساز نسخه جدید بازی هیلو، بیش از ۱۶۰۰ جسم دارد. این در حالی است که نسخه‌های پیشین این حالت نهایت چند صد جسم داشتند.

|

همزمان با عرضه‌ی پیش از موعد بازی انحصاری ایکس‌باکس‌وان یعنی Halo 5 به خرده‌فروشی‌ها، اطلاعاتی از فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز و اطلاعات دیگری از جمله تصاویر باکس‌آرت این عنوان پر‌طرفدار لو رفت. شما باید ۶۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشید تا بتوانید این عنوان انحصاری ایکس‌باکس‌وان را نصب و بازی کنید. تریلر زمان عرضه‌ی بازی Halo 5 نیز منتشر شده است. در ویدیو زمان عرضه بازی Halo 5: Guardians، می‌توانید بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی و قرار گرفتن در دو جبهه مامور لاک و مسترچیف را مشاهده کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p| دانلود ویدیو با رزولوشن 720p

استودیو سازنده همچنین چندی پیش اعلام کرد که ساخت بازی به اتمام رسیده و Halo 5: Guardians در تاریخ ۵ آبان به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. پس از تجربه بازی The Witcher 3: Wild Hunt، مدت‌هاست که علاقه‌مندان به این بازی منتظر گسترش ماجراجویی‌های خود در دنیای این محصول دوست‌داشتنی هستند. خوش‌بختانه این انتظارها به پایان رسید و بسته الحاقی The Witcher 3: Heart Of Stone به صورت رسمی منتشر شد. این بسته‌ی الحاقی حدود ۴ گیگابایت حجم دارد. پس از معرفی بازی Far Cry: Primal، جدیدترین قسمت از مجموعه پرطرفدار فارکرای، کمپانی یوبی‌سافت اقدام به انتشار اطلاعات جدیدی از داستان و خصوصیات گیم‌پلی این بازی کرده است.  بازی Far Cry: Primal شما را به دوران «عصر حجر»، جایی که ماموت‌های عظیم‌الجثه و ببرهای بَنگال مالک زمین بودند می‌برد. بازیکنان با شخصیت‌های به یاد ماندنی‌ای ملاقات خواهند کرد که در راه زنده‌ماندن و ایستادگی در برابر موجودات وحشی، به آن‌ها کمک خواهند کرد. شما به عنوان یکی از اولین انسان‌های تاریخ، باید در برابر منقرض‌شدن نسل بشر در برابر خطرات پیش‌رو مقابله کنید. 3 در تریلر رونمایی بازی Far Cry: Primal، شخصیت اصلی بازی با استفاده از نیزه، تیر و کمان و البته کمک دوستان خود، توانست یک ماموت بزرگ را از پا در بیاورد. بازی Far Cry: Primal که توسط استودیو یوبی‌سافت مونترال با همکاری شعبه‌های دیگری مانند تورنتو، شانگهای و کیِو تولید شده، در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۶ (چهارم اسفند) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و یک ماه بعد برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. دولت انگلیس اهمیت زیادی برای صنعت بازیسازی این کشور قائل است و در همین راستا پروژه‌ای به ارزش ۴ میلیون پوند راه‌اندازی کرده که بر اساس آن از استودیو‌های بازیسازی کوچک حمایت خواهد کرد. دولت انگلیس هدف از حمایت بازیسازان را، عملی شدن ایده‌های بازیسازان مستقل اعلام کرده است. این پروژه حمایتی از امروز آغاز شده و هزینه کل آن ۴ میلیون پوند برآورد شده و تا سال ۲۰۱۹ میلادی ادامه خواهد داشت. هدف این پروژه حمایت از استودیو‌های بازیسازی کوچک و همچنین افرادی است که علاقه زیادی به ساخت بازی‌های مستقل دارند. استودیو تری‌آرک به تازگی اعلام کرده در بازی Call of Duty: Black Ops3، بازیکنان از همان ابتدا می‌توانند ماموریت نهایی بازی را انجام دهند. ظاهرا هرچه جلوتر می‌رویم، ارائه آزادی‌عمل به بازیکنان در بازی‌های ویدیویی بیشتر و بیشتر می‌شود. بلاندل، کارگردان بخش داستانی Call of Duty: Black Ops III به خوبی می‌داند برخی از بازیکنان از همان ابتدا مرحله پایانی را بازی می‌کنند و زحمت تجربه تمام محتویات این بخش را به خود نمی‌دهند. بلاندل احساس می‌کند چیزهای هیجان‌انگیزی که آن‌ها در بخش داستانی بلک آپس ۳ قرار دادند، در تمام مراحل بازی پخش شده و تنها به مرحله پایانی خلاصه نمی‌شود. همچنین تریلر جدید بازی Call of Duty: Black Ops III توانایی‌های تکنیکی و گرافیک زیبای بازی را به نمایش می‌گذارد:

|

بازی Call of Duty: Black Ops 3 که توسط تری‌آرک در حال ساخته شدن است، در تاریخ ۶ نوامبر ( ۱۵ آبان ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌هایپلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3, ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. نسخه اول از بازی Bulletstorm در سال ۲۰۱۱ عرضه شد و توانست نظرات مثبت منتقدان را جلب کند. البته فروش بازی پایین‌تر از حد انتظار استودیو پیپل کن فلای و اپیک گیمز بود. با این حال کلیف بلیزینسکی، سازنده نسخه اول بازی، اعلام کرده که قسمت دوم این بازی در دست ساخت است.  کلیف بلیزینسکی، که خود اخیرا از اپیک جدا شده، در پستی اعلام کرد که تعدادی از اعضای سابق استودیوی پیپل کن فلای، امتیاز بازی Bulletstorm را از اپیک خریداری کرده‌اند و درحال ساخت نسخه دوم بازی هستند. البته افرادی که بلیزینسکی به آن‌ها اشاره کرده، هنوز این خبر را به صورت رسمی تایید نکرده‌اند. به همین دلیل این خبر فعلا در حد یک شایعه است. 4 نولان نورث، صدا پیشه شخصیت نیتن دریک در بازی Uncharted، اعتقاد دارد که طرفداران بازی‌های ویدیویی علاقه‌ای به تماشای فیلم‌های ساخته شده بر‌اساس بازی‌ها ندارند. فیلم آنچارتد اولین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی معرفی شد و به مرور زمان بازیگرانی مثل مارک والبرگ، رابرت دنیرو، جو پسکی، امی آدامس و اسکارلت جوهانسون به آن ربط داده شدند. در اوایل سال ۲۰۱۵ و به لطف هک شدن سونی پیکچرز، اطلاعات جذابی از فیلم آنچارتد منتشر شد که می‌توانید بخشی از آن را در زومجی بخوانید. لازم به ذکر است که قسمت چهارم از بازی با نام Uncharted 4: A Thief’s End در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۴ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. به نظر می‌رسد کمپانی کپ‌کام، سازنده بازی Street Fighter 5 در این بازی نحوه داستان‌سرایی خود را عوض خواهد کرد و از بازی‌هایی مانند Mortal Kombat برای روایت داستان خود الهام خواهد گرفت. مت دالگرن، تهیه کننده بازی Street Fighter 5 در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت هیپ‌هاپ گیمر انجام داد، اعلام کرد که کپ‌کام قصد دارد نحوه داستان‌سرایی خود را در جدیدترین قسمت Street Fighter تغییر دهد. دلیل این کار کپ‌کام، استقبال بازیکنان از نحوه روایت سینمایی بازی رقیب یعنی Mortal Kombat X ذکر شده است. بازی Street Fighter 5 هنوز هیچگونه تاریخ انتشار رسمی‌ ندارد اما کپ‌کام اعلام کرده که این بازی در سال مالی‌ جاری منتشر خواهد شد. سال مالی‌ جاری، در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۶ (۱۲ فروردین ۱۳۹۵) به اتمام می‌رسد. استودیوی کامپو سانتو، سازنده بازی Firewatch، اعلام کرد که این اثر ماجراجویی اول شخص در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۱۶ (۲۰ بهمن ) برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود. این بازی در سبک ماجراجویی اول شخص است و سازندگان مراحل پایانی ساخت آن را طی می‌کنند.

|

بازی Firewatch به صورت مستقل ساخته می‌شود و روایت‌گر داستان شخصی است که زندگی خود را رها کرده و به عنوان دیده‌بان آتش‌نشانی در جنگل‌های ایالت وایومینگ فعالیت می‌کند.  اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2015 از این بازی رونمایی شد که توانست لقب بهترین بازی مستقل این نمایشگاه را از زومجی دریافت کند. استودیو دایس در کنار معرفی Season Pass بازی Star Wars: Battlefront، از سه حالت جدید این بازی با نام‌های Hero Hunt, Droid Run و Cargo هم رونمایی کرد. در راستای اخبار مربوط به بازی Star Wars: Battlefront، کمپانی الکترونیک آرتز طی روزهای اخیر اعلام کرد باندل پلی‌استیشن 4 بازی Star Wars: Battlefront با طرح شخصیت دارث ویدر با قیمت ۴۵۰ دلار عرضه خواهد شد. این باندل بسیار زیبا شامل چهار نسخه دیجیتالی از قسمت‌های قبلی این مجموعه به صورت رایگان و نسخه دیلاکس بازی Star Wars: Battlefront خواهد بود. 6 ضمن این‌که در طول هفته‌ی گذشته نسخه آزمایشی بازی Star Wars: Battlefront به پایان رسید و براساس آماری که توسط کمپانی الکترونیک آرتز از این نسخه منتشرشده، حدود ۹ میلیون نفر بتای Star Wars: Battlefront را دانلود و تجربه کرده‌اند. باتوجه به محبوبیت مجموعه Star Wars، از همان ابتدا مشخص بود کاربران زیادی به تجربه این نسخه خواهند پرداخت. بنابراین با انتشار بازی اصلی، قطعا شاهد فروش شگفت‌انگیز بازی و سود زیادی که الکترونیک آرتز از آن کسب خواهد کرد خواهیم بود. پس از معرفی بازی Friday the 13th (جمعه سیزدهم) در اوایل سال ۲۰۱۵، این بازی در سکوت خبری فرو رفت. ظاهرا ایده‌پردازی برای تولید این بازی به صورت کامل انجام شده و به همین ترتیب، استودیو گان مدیا در خبری اعلام کرده این بازی را برای دریافت کمک‌های مالی، وارد وب‌سایت کیک اِستارتِر کرده است. گان مدیا اعلام کرده برای تولید بازی جمعه سیزدهم، به مبلغی بالغ بر ۷۰۰ هزار دلار احتیاج خواهد داشت. براساس قوانین وب‌سایت کیک استارتر، این مبلغ باید در طی یک ماه جمع‌آوری شود. انتظار می‌رود در اواخر سال ۲۰۱۶، شاهد انتشار بازی Friday the 13th برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی باشیم. کمپانی یوبی‌سافت، با انتشار ویدئویی، از شخصیت‌های تاریخی‌ای که در بازی Assassin’s Creed Syndicate، جدیدترین بازی این مجموعه حضور دارند، رونمایی کرد. در این تریلر ، ما شاهد حضور شخصیت‌هایی‌ مانند گراهام بل، چارلز دیکنز، کارل مارکس، چارلز داروین و فلورانس نایتینگیل در این بازی هستیم:

|

بازی Assassin’s Creed Syndicate که در دوران ویکتوریای شهر لندن و در زمان به وقوع پیوستن انقلاب صنعتی می‌گذرد، داستان یک خواهر و برادر به نام‌های جیکوب و ایوی فرای را روایت می‌کند. آنها در تلاش هستند که لندن را آزاد کنند. Assassin’s Creed Syndicate, در تاریخ ۲۳ اکتبر (۱ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برای رایانه‌های شخصی‌ منتشر خواهد شد. 7 استودیو هَنگِر ۱۳، سازنده بازی مورد انتظار Mafia 3 همچنان در حال انتشار اطلاعات جدید از خصوصیات این بازی است. در همین راستا، این استودیو به تازگی اطلاعاتی را از ماموریت‌های فرعی و نواحی این بازی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. زمانی که Mafia 3 عرضه شد، زمان زیادی را صرف کاوش در نواحی بازی و انجام کارهای مختلف در آن‌ها مانند رانندگی و تیراندازی خواهید کرد. این یکی از مکانیک‌های اصلی مافیا ۳ است که آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. با این حال هر ناحیه دارای مجرمان بومی خود است. در نمایش گیم‌پلی بازی، ناحیه‌ای که به شما نشان دادیم متعلق به فرانسوی‌ها بود. وقایع این بازی در سال ۱۹۶۸ و در منطقه نیو اورلئانز اتفاق می‌افتد. براساس صحبت‌های سازندگان، دلیل اصلی این انتخاب این است که در سال ۱۹۶۸، این منطقه محل اصلی انجمن‌های نژاد پرستی، بحران جنگ ویتنام، قتل‌های بزرگ تاریخی و البته ماشین‌های پر زرق و برق و لوکس بوده است. بازی Mafia 3 در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی  منتشر خواهد شد. اگر هنوز موفق به تماشای ویدیو رونمایی و تصاویر بازی مافیا ۳ نشدید، می‌توانید از طریق زومجی به انجام این کار بپردازید. گیلِرمو دِل تورو، کارگردان فیلم‌هایی مانند Pans Labyrinth, Hellboy و Pacific Rim، با همکاری هیدئو کوجیما افسانه‌ای در حال تولید بازی Silent Hills بود. براساس صحبت‌های دل تورو، از هر زاویه‌ای که با این قضیه نگاه کنید، منتفی‌شدن این بازی با عقل جور در نمی‌آید. علاوه بر کوجیما و دل تورو، طی روزهای گذشته همچنین مشخص شد جونجی ایتو، یکی از خالقان برتر کتاب‌های کمیک ژاپنی در سبک وحشت هم روی بازی Silent Hills کار می‌کرده است.  همچنین مشخص شده که بازی چیزی شبیه به بازی The Last of Us استودیو ناتی داگ بوده است! 8 به لطف بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و ذهن خلاق هیدئو کوجیما، این بازی توانسته افتخار بزرگ دیگری را برای صنعت بازی‌های ویدیویی رقم بزند. براساس اطلاعات منتشرشده، درآمد روز اول این بازی از فیلم محبوب Avengers: Age of Ultronهم بیشتر بوده است! براساس آمار جدید منتشرشده، بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در روز اول انتشار سودی بالغ بر ۱۷۹ میلیون دلار کسب کرده است. این رقم، دو برابر سودی است که فیلم انتقام‌جویان: دوران اولتران در روز اول اکران خود به دست آورده است. بودجه تولید بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain حدود ۸۰ میلیون دلار و بودجه تولید فیلم Avengers: Age of Ultron، حدود ۲۵۰ میلیون دلار بوده است. استودیو سوپرمسیو گیمز به تازگی بروزرسانی 1.03 بازی Until Dawn را با حجم تقریبی ۱۰.۴ گیگابایت برای این بازی انحصاری منتشر کرده است.  تمرکز اصلی بروزرسانی جدید بازی Until Dawn، روی مشکل ذخیره‌شدن بازی در اپیزود نهم است. البته دیگر موارد ذکر شده برای این بروزرسانی هم آن‌قدر بزرگ نیستند که باعث شود چنین حجم بالایی برای آن را درک کنیم! شرکت بتسدا به تازگی در خبری اعلام کرده بازی Fallout 4 از قابلیت ریموت پلی کنسول پلی‌استیشن 4 پشتیبانی خواهد کرد. با استفاده از قابلیت ریموت پلی، بازیکنان می‌توانند برخی از بازی‌های پلی‌استیشن 4 را روی کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا بازی کنند. این کار هم از طریق اینترنت خانگی و هم از طریق تکنولوژی ابری امکان‌پذیر است. در ادامه نیز تریلری سینمایی از بازی منتشر شد:

| دانلود ویدیو با کیفیت 720p

بازی Fallout 4 در تاریخ ۱۰ نوامبر (نوزدهم آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی  منتشر خواهد شد. استودیو خوش‌نام فرام سافت‌ور به تازگی تصاویر جدیدی را از بخش‌های مختلف بازی Dark Souls 3 مانند کلاس‌های جدید، جادوها، بخش co-op، تهاجم به بازی دیگران و قسمت‌های دیگر منتشر کرده است. 9 در این تصاویر علاوه بر این قسمت‌ها، می‌توانید کلاس‌هایی مانند Herald of White, the Academy Assassin, the Northern Warrior و Wandering Knight راهم مشاهده کنید. بازی Dark Souls 3 که مانند قسمت‌های قبلی توجهات زیادی را به خود جلب کرده، در ماه فروردین یا اردیبهشت سال ۱۳۹۵ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و در تاریخی دیگر برای رایانه‌های شخصی  منتشر خواهد شد.   در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی دنبال کنید. با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید. ممنون! تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده