نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵

ناتی داگ: Uncharted 4 یک The Last of Us با انفجارهای مهیب نخواهد بود

سازندگان بازی‌ها معمولا از بازی‌های گذشته خود درس‌های زیادی می‌گیرند. اما به نظر می‌رسد ناتی داگ، استودیو سازنده بازی Uncharted 4 قصد ندارد این بازی را شبیه به بازی The Last of Us بسازد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

معمولا سازندگان بازی‌های ویدئویی، در ساخت محصولات جدید خود، از بازی‌های قبلی‌‌شان الهام می‌گیرند اما جرمی ییتس، انیماتور ارشد ناتی داگ، در مصاحبه‌ایی که با وب‌سایت گیمز رادار انجام داد اعلام کرد همانطور که The Last of Us یک Uncharted با زامبی نبود، Uncharted 4 نیز یک The Last of Us با انفجارهای عظیم نخواهد بود:

شما می‌توانید دقیقا همان بحث‌هایی‌ که در زمان انتشار بازی The Last of Us مطرح شد را دوباره راه بیاندازید و انتظار داشته باشید که Uncharted 4 دقیقا شبیه به The Last of Us باشد اما با انفجارهای بیشتر. اما واقعا اینجوری نیست و ما واقعا خیلی‌ سعی‌ کردیم که به المان‌های اصلی‌ و مهم سری آنچارتد وفادار بمانیم. آنچارتد یک ماجراجویی بسیار بزرگ است و بسیار الهام بخش و زیبا است و با انجام بازی شما دوست دارید که بیشتر به اکتشاف بپردازید. دوست دارید که گشت و گذار کنید و موارد مختلفی‌ را کشف کنید. بازی دقیقا شبیه به یک مکان فوق‌العاده است.

همچنین وی در ادامه گفت که آنها برای اینکه سرعت بازی را تنظیم کنند، بسیار وقت گذاشتند:

چیزی که ما در هر دو بازی انجام دادیم، بالانس کردن سرعت بازی بود. ما خیلی‌ درباره مساله سرعت بازی وسواس به خرج می‌دهیم. خیلی‌ از بازی‌ها هستند که در تمام طول انجام آن‌ شما با سرعت بسیار زیادی مشغول به بازی می‌شوید و در کل بازی همه‌چیز در حال انفجار است و هرگز متوقف نمی‌شود.

ییتس برای اینکه منظور خود را بهتر بگوید، سری فیلم‌های Transformers را مثال زد که در تمام مدت فیلم شما فقط در حال دیدن انفجار هستید و پس از مدتی‌ حوصله‌تان سر می‌رود:

وقتی‌ شما بتوانید تعادلی در سرعت بازی ایجاد کنید و هم مراحل آرام در بازی داشته باشید و هم مراحل پر از انفجار، یک حس خوب به شما دست می‌دهد. شما باید برای اینکه انفجارهای بزرگ را در بازی خود پیاده‌سازی کنید، خیلی‌ آرام زمینه را برای این لحظات بزرگ در بازی فراهم کنید. پس از این لحظات مهم، بازی دوباره باید مقداری آرام شود تا شما نیز به عنوان یک گیمر آرام بشوید و اینگونه داستان را جلو ببرید.

نکات ذکر شده برای طرفداران این مجموعه بسیار خوب است. زیرا با استناد به حرف‌های ییتس، بازیکنان می‌توانند همان انفجارهای دیوانه وار قسمت‌های قبلی‌ را تجربه کنند و پس از تجربه آنها، مدتی‌ را به گشت و گذار در مراحل آرام بازی بپردزند.

بازی Uncharted 4 در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۱۶ (۲۸ اسفند ۱۳۹۴) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 متنشر خواهد شد.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده