نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

معرفی بازی موبایل Contranoid: وقتی نوستالژی به اوج خود می‌رسد!

نوستالژی در بازی‌های ویدیویی همیشه به معنای گرافیک ۸ بیتی نیست. Contranoid متفاوت‌ترین بازی نوستالژیکی است که روی موبایل‌ها دیده‌اید، چون احتمالاً تا پیش از این یک بازی به سبک سینمای صامت دهه‌ی ۳۰ میلادی را تجربه نکرده‌اید!
بازی‌ Pong که به عنوان اولین بازی کامپیوتری از آن یاد می‌شود، تا به حال صدها بار و به شیوه‌های گوناگون در بازی‌های موبایل استفاده شده است. با بازی Breakout هم که حتماً آشنایی دارید، همان بازی که با یک توپ باید مستطیل‌هایی را نابود و سپس توپ را با صفحه‌ای کنترل می‌کردید. حالا این دو بازی در Breakout با هم ترکیب شده‌اند و برای رسیدن به نهایت نوستالژی، افکت‌های صوتی و تصویری هم از فیلم‌های بسیار قدیمی اضافه شده است. نتیجه معجونی لذت‌بخش و خاطره‌انگیز شده که تا مدت‌ها مخاطبش را سرگرم نگه می‌دارد.

دانلود ویدیو

تریلر بازی تقریباٌ حرفی برای گفتن نمی‌گذارد و ذهنیت کلی شما را درباره‌ی بازی شکل می‌دهد. هدف این است که با توپ‌ها و به کمک آن پنل متحرک، صفحه‌ی بازی را به نفع خود پر کنید. بازیکن شماره‌ی یک همیشه با رنگ سفید بازی می‌کند بنابراین باید صفحه را با رنگ مشکی پر کند تا به بالای صفحه برسد. همانطور که این سبک بازی‌ها انتظار می‌رود، قدرت‌هایی هم به مرور روی صفحه ظاهر می‌شوند که باعث افزایش تعداد توپ‌ها یا بزرگ شدن پنل متحرک می‌شود. بازی روند بسیار سریعی‌ دارد و رسیدن به انتهای یکی از دو طرف صفحه زمان زیادی طول نمی‌کشد، بنابراین وقتی اولین بار بازی را امتحان می‌کنید، سه یا چهار بار آن را انجام دهید تا قلقش دستتان بیاید.

Contranoid

ارجاع‌های بازی به سینمای کلاسیک به صدای خش‌دار آهنگ آن و ظاهر سیاه و سفیدش خلاصه نمی‌شود، حتی کلمه‌هایی که  در منوی بازی هم استفاده شده از سینما گرفته شده و آن نوشته‌هایی که گاه به گاه روی صفحه ظاهر می‌شود، شما را حتماً یاد کمدی‌های قدیمی می‌اندازد. در تنظیمات بازی (که از کلمه‌ی «پشت صحنه» برای آن استفاده شده) حتی می‌توانید تکان‌های تصویر بازی را که از پروژکتورهای قدیمی سینمایی ناشی می‌شد فعال یا غیرفعال کنید یا برای کامل شدن تجربه‌ی فیلم‌های کلاسیک، بازی را روی نرخ ۱۲ فریم بر ثانیه تجربه کنید. موسیقی بازی هم کاملاً حال و هوای آن دوران را دارد و این مجموعه را کامل می‌کند.

Contranoid قابلیت بازی دو نفره‌ی آفلاین هم دارد که به خوبی پیاده‌سازی شده و با گرفتن گوشی موبایل بین خودتان و طرف مقابل، می‌توانید مسابقه‌ی جذابی برگزار کنید. Contranoid علاوه بر بازی اصلی خودش، بازی کلاسیک Pong را هم در خود دارد که بعد از انجام یک مسابقه باز می‌شود و آن را هم می‌توانید دو نفره بازی کنید. این بازی در فروشگاه اپلیکیشن‌های کروم هم موجود است و می‌توانید میان وبگردی‌هایتان، سری به آن بزنید و چند دقیقه‌ای استراحت کنید. نسخه‌ی مرورگر بازی هم از قابلیت دو نفره پشتیبانی می‌کند که نفر دوم با دکمه‌های W،A ،S و D کنترل بازی را به دست می‌گیرد.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده