نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰

تروی بیکر: بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند روی جامعه تأثیر بگذارند

صداپیشه‌ی بازی‌های بزرگی چون BioShock و The Last of Us اعتقاد دارد باز‌ی‌های ویدیویی ظرفیتی بسیار بیشتر از سرگرم کردن گیمرها دارند. او اخیراً در مصاحبه‌ای که در سایت Reddit انجام داده به تأثیر بازی‌های رایانه‌ای روی جامعه اشاره کرده است. با زومجی همراه باشید.
در سایت Reddit بخشی وجود دارد که کاربری داوطلبانه از دیگر کاربران سایت می‌خواهد از او هر سوالی می‌خواهند  بپرسند. یکی طرفداران تروی بیکر به او گفته بود با انجام بازی Infamous: Second Son توانسته با مرگ مادرش راحت‌تر کنار بیاید. او از بیکر پرسیده بود آیا به نظر او بازی‌های ویدیویی می‌توانند تأثیری در تغییر جامعه داشته باشند یا خیر. بیکر پاسخ داد: «تو اثبات کردی که آن ها می توانند چنین تأثیری داشته باشد و این کار را می‌کنند. آن ها الان دقیقاً همین کار را می‌کنند.»
و تو مثال درخشانی برای این حقیقت هستی که این‌ها فقط بازی نیستند. این تجربه‌ها به ما کمک می‌کنند با موضوعات مختلف کنار بیاییم، آسودگی خاطر داشته باشیم، می‌توانند ما را هدایت کنند و به ما بیاموزند در حالی که یک راه فرار از واقعیت هستند. اما بله، تو اثبات این هستی که آن‌ها کاری بسیار فراتر از سرگرم کردن انجام می‌دهند.»
بیکر روی ظرفیت عظیم بازی‌های ویدیویی تاکید می‌کند و ادامه می‌دهد:
من مکالمه‌‌هایی درباره‌ی مسایل بسیار مهمی مانند از دست دادن فردی در زندگی، همجنس‌گرایی، نژادپرستی و ناسیونالیسم شنیده‌ام که از بازی‌هایی چون BioShock ،Infamous و Last of Us ایده گرفته‌اند. مکالمه‌هایی که درباره رد کردن مرحله‌ای از بازی یا شکست دادن دشمنی نبوده، بلکه درباره‌ی تأثیری که بازی‌ها به عنوان یک فرهنگ روی ما می‌گذارند بحث ‌می‌کردند.
صحبت‌های بیکر درباره‌ی این که چطور وارد صنعت بازی شده و مسائل بسیار دیگری در این پست سایت Reddit قابل مشاهده است. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده