نویسنده: زومجی زومجی
// سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۰

ردیاب SteelSeries تمامی حرکات چشم شما را دنبال می‌کند

به زودی یک وسیله ارزشمند در حرفه ورزش‌های الکترونیک به یاری گیمرها خواهد آمد؛ وسیله‌ای که مامور ردیابی چشم شما خواهد بود. با ادامه جزئیات همراه زومجی باشید.
استیل‌سریز (SteelSeries) سازنده لوازم جانبی گیمینگ، درحال عرضه یک دستگاه ردیاب چشم برای طرفداران بازی‌های ویدئویی است. این ردیاب چشمی که بر اساس تکنولوژی توبی تک (Tobii Tech) ساخته می‌شود، برای علاقه‌مندان به حرفه ورزش‌های الکترونیک عرضه خواهد شد. با استفاده از این دستگاه، علاقه‌مندان می‌توانند قسمت‌هایی را که یک گیمر حرفه‌ای در مسابقات خود می‌بیند، به صورت دقیق مشاهده کنند. اگر این تکنولوژی کارایی لازم را داشته باشد، می‌تواند به یکی از نوآورانه‌ترین محصولات در چندسال اخیر تبدیل شود؛ زیرا قادر است مزایای دیگری مانند «ردیابی جهت حرکت چشم گیمرهای حرفه‌ای» را داشته باشد. بسیاری از شرکت‌ها در حال کار روی تکنولوژی‌ ردیابی چشم هستند که از بزرگترین آن‌ها می‌توان به سونی و اینتل اشاره کرد.
در آینده، استیل‌سریز قابلیت کنترل بازی از طریق چشم را برای مخاطبان فراهم خواهد کرد؛ اما اکنون می‌توانید از این تکنولوژی برای ویدئوهای استریم شده توسط گیمرهای حرفه‌ای استفاده کنید
هر دو شرکت توبی تک و استیل‌سریز درحال نمایش تکنولوژی‌های خود در نمایشگاه بین‌المللی CES 2015 هستند و به صورت دائم ویدئو‌هایی را از محل برگزاری نمایش خود پخش می‌کنند. استیل‌سریز اولین بار با ارائه یک ویدئو  این تکنولوژی را در CES 2014 به نمایش عموم گذاشت. اما امروز قادر هستید تا با قیمتی معادل ۲۰۰ دلار آن را خریداری کنید. در آینده، استیل‌سریز قابلیت کنترل بازی از طریق چشم را برای مخاطبان فراهم خواهد کرد؛ اما اکنون می‌توانید از این تکنولوژی برای ویدئوهای استریم شده توسط گیمرهای حرفه‌ای استفاده کنید. طرفداران تکنولوژی‌های ردیابی چشمی در بازی‌های ویدئویی، می‌گویند استفاده از این تکنولوژی روشی طبیعی‌تر و سریعتر در بازی‌های اکشن، به خصوص بازی‌های شوتر اول شخص است. تنها کاری که باید انجام دهید خیره شدن به دشمن است؛ سپس بازی می‌تواند به صورت خودکار دشمن مورد نظر را علامت‌گذاری کند. سپس با زدن یک دکمه یا فشار یک ماشه، دشمنان را از بین ببرید. شرکت‌های بزرگ در زمینه٬بازی‌های ویدئویی عقیده دارند این تکنولوژی از طرفی می‌تواند به مناسب‌سازی بازی‌ها برای بازیکنان متوسط کمک کند، و از سویی دیگر می‌تواند یک مزیت ناعادلانه برای بازیکنان حرفه‌ای باشد. steelseries-sentry-eye-tracker-2-800x496 سال گذشته، سیستم عرضه شده به خوبی کار نمی‌کرد و همچنین راه اندازی آن بسیار مشکل بود. برای استفاده از این تکنولوژی در هر بار استفاده، شما می‌بایست چشمان خود را جابه‌جا می‌کردید تا دستگاه بتواند آن را تشخیص دهد. این تکنولوژی در صورتی مناسب خواهد بود که بتواند در لحظه، چشم شما را ردیابی کند و عملکرد سریعتری نسبت به حرکات بازیکنان با «کنترلر» داشته باشد. ممکن است تکنولوژی ردیابی چشم برای بازیکنان یک سیستم کامل نباشد، اما می‌تواند به عنوان بخشی از سیستم‌های جدید کنترل و نمایش، مثل واقعیت مجازی، کنترلرهای حرکتی، صفحات لمسی و دیگر تکنولوژی‌های این صنعت، جای مناسبی داشته باشد.
از امروز قادر هستید تا با قیمتی معادل ۲۰۰ دلار ردیاب حرکتی را خریداری کنید
تکنولوژی شرکت توبی، قول کنترلی دقیق را می‌دهد. این ردیاب چشمی، از یک دستگاه شبیه به دوربین تشکیل شده است تا بتواند حرکات چشم شما را در سه بعد مختلف تشخیص دهد. سپس با تشخیص حرکات، می‌تواند نقطه‌ای که درحال نگاه کردن به آن هستید را به صورت دقیق مشخص کند. شرکت توبی این ردیاب چشمی را برای افراد معلول هم عرضه کرده است و یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این شرکت برای عرضه این محصول، تجاری سازی آن در بازار افراد معلول است. در کنار آن، محققان بالینی هم می‌توانند از این ردیاب چشمی در تحقیقات خود استفاده کنند. استیل‌سریز نمایش‌های زنده‌ای از استفاده ردیاب سنتری (Sentry) را در وب سایت توئیچ (Twitch) شروع خواهد کرد. در این نمایش‌ها، بازیکنان حرفه‌ای به نبرد چندنفره در بازی‌هایی مثل Counter-Strike یا Dota 2 خواهند پرداخت. مدیر اجرایی شرکت استیل‌سریز می٬گوید:
امروز، با استفاده از ردیاب چشمی سنتری، ما راه کاملا جدیدی را برای دیدن بازی‌ها توسط مخاطبان، اعلام می‌کنیم. این تنها شروع کار ما است و نمی‌توانیم بیشتر از این در مورد توانایی‌های این ردیاب چشمی (مثل مشخص کردن نقطه نگاه شما) در بازی‌ها، هیجان زده باشیم. احتیشام ربانی (Ehtisham Rabbani)
استیل٬سریز می‌گوید سنتری راه کاملا جدیدی را برای مشاهده ویدئوها توسط بینندگان عرضه خواهد کرد. از این طریق، مخاطبان می‌توانند دقیقا همان چیزی را ببینند که قراردهنده ویدئو (بازیکن حرفه‌ای) می‌بیند. در تعریفی دیگر، بهتر است بگوییم این تکنولوژی مثل قرار دادن یک دوربین درون چشم بازیکن حرفه‌ای است. با ردیابی حرکات بازیکن در تمامی لحظات، و مشخص کردن این حرکات روی صفحه نمایش، مخاطبان می‌توانند نقاطی را که فرد به آن‌ها نگاه کرده است را مشاهده کنند. این موضوع می‌تواند یک برد بزرگ برای بازیکنان پخش‌کننده ویدئو در اینترنت، و بازیکنان حرفه‌ای در رقابت‌های مختلف باشد. استیل‌سریز می‌گوید سنسور سنتری می‌تواند روش جدیدی از تمرین را در اختیار «بازیکنان حرفه‌ای» درحال ظهور قرار دهد؛ زیرا آن‌ها می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی و خروجی ویدئویی آن، نقاطی را که یک بازیکن حرفه‌ای به آن خیره می‌شود، یا تمرکز بیشتری روی آن دارد را تشخیص دهند. هم اکنون استیل‌سریز با تعدادی از حرفه‌ای‌ترین بازیکنان ورزش‌های الکترونیک درحال همکاری است تا عملکرد سنتری را افزایش دهد. منبع: Venture Beat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده