نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴

کاز هیرای و نطق پیروزمندانه و وعده بهترین سرگرمی دنیا در CES 2015

کازهیرای را طرفداران پر و پا قرص پلی‌استیشن خوب می‌شناسند و نطق‌ها و لبخندهایش را روی سن همایش‌های E3 به یاد دارند. هیرای را می‌توان یکی از موفق‌ترین و تاثیرگذارترین افرادی دانست که در بازی‌های ویدئویی فعالیت داشته‌اند. هیرای اگرچه اکنون مدیرعامل شرکت سونی است اما کار خود را در حوزه سرگرمی شروع کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.
هدف از این نوشته، بیوگرافی و پرداختن به زندگی کاری هیرای نیست ولی همین بس که هفته‌نامه معروف Entertainment، او را به عنوان یکی از پرقدرت‌ترین و بانفوذترین مدیران سرگرمی دنیا معرفی کرده است. اگرچه آپریل سال ۲۰۱۲ او بر کرسی مدیرعاملی سونی تکیه زد اما با توجه به سابقه‌کاری و وظایفی که در بخش سرگرمی‌های سونی بر عهده او بود و از همین جا هم به مدیرعاملی سونی رسید، همواره نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته‌است. حالا شاید هیرای دیگر روی سن نمایشگاه E3 سونی قدم نگذارد اما می‌توانیم او را در CES ببینیم که از بازی‌های ویدئویی و شرکت سرگرمی‌های سونی و پلی‌استیشن 4 می‌گوید.موفقیت سونی در حوزه سرگرمی  را می‌توان از فروش ۱۸.۴ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 در مدت یک سال فهمید و همین موضوع سبب شده تا بخش سرگرمی این شرکت در صف اول سخنرانی این شرکت در CES قرار گیرد. هیرای با تجربه طولانی خود و کار به عنوان یکی از مدیران این حوزه، با نطقی پیروزمندانه رو‌به‌روی حاضرین قرار گرفت و این موفقیت را جشن گرفت. این کار، آن هم در نمایشگاهی که پرداختن به بازی و حواشی آن معمول نیست، می‌تواند نشانه‌ای خوب برای بخش سرگرمی‌های سونی و مشتریان آن باشد.
در وهله اول، موفقیت پلی‌استیشن 4، برند پلی‌استیشن را در تمام دنیا و جهان سرگرمی گسترش داده است و با ارائه طیف وسیعی از بازی‌ها، بازی‌کنان و علاقه‌مندان را بیشتر از گذشته غرق در بازی کند. و با بهره بردن از بازی‌های بزرگ و شبکه‌ای بزرگ با امکانات اجتماعی، پلی‌استیشن 4 فروشی برابر با ۴.۱ میلیون دستگاه را در فصل تعطیلات امسال تجربه کرد و با احتساب این رقم، این کنسول فروشی بیشتر از ۱۸.۵ میلیون دستکاه را از زمان عرضه تا کنون تجربه کرده‌است. چه اعدادی! باید این را اضافه کنم که این یک موفقیت چشم‌گیر برای این نسل از کنسول‌ها است و این نشان از همه‌گیر شدن پلتفرم پلی‌استیشن دارد. پلی‌استیشن پلاس ‌هم با معرفی و عرضه اشتراک‌ها و سرویس‌های جدید به رشد خود ادامه می‌دهد تا جایی که ۱۰.۹ میلیون نفر به عضویت این سرویس درآمده‌اند. شبکه پلی‌استیشن از سرویس‌هایی مانند Video Unlimited، Music Unlimited و طرح‌های جدید سرویس Playstation Now بهره می‌برد. طرح‌هایی جدیدی در این سرویس که به شما اجازه می‌دهند بازی‌های پلتفرم‌های مختلف پلی‌استیشن را روی دستگاه‌های پشتیبانی کننده از این سرویس استریم کند که تلویزیون‌های براویا هم جزئی از این پلتفرم‌ها هستند.
با عرضه سرویس استریم ویدیو Playstation Vue که قبلا راجع به آن صحبت کردیم، پلی‌استیشن به مکانی جامع برای هر نوع سرگرمی تبدیل خواهد شد. پلی‌استیشن 4  همچنان به جذب کاربران با ارزش ادامه خواهد داد و این در حالی است که اینجا با بازی‌های انحصاری، بهره‌گیری از بازی‌های ناشرین بزرگ و همچنین نوآوری بازی‌سازان مستقل، بهترین مکان برای بازی کردن است. ما سعی داریم تا بهترین سرگرمی موجود را فراهم کنیم و کاربران و مشتریان خود را هیجان‌زده کنیم. کاز هیرای، مدیر عامل سونی طی سخنرانی این شرکت در CES 2015
بدون شک قول بهترین سرگرمی موجود، قول آسانی نخواهد بود زیرا در فضا و بازار کنونی، سونی رقابت سختی با رقیبان خود خواهد داشت. آیا سونی و شرکا تجاری‌اش می‌توانند کاربران پلی‌استیشن و علاقه‌مندان به پلتفرم را هیجان زده کنند؟ برای فهمیدن جواب این سوال باید تا ژانویه سال بعد صبر کنیم. شما هم  دیدگاه‌های خود را در بخش نظارات با ما در میان بگذارید. منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده