نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۳

هیجان‌انگیزترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۵

سالی که گذشت سال خوبی برای بازی‌های رایانه‌ای نبود و این قضیه فرصتی برای سازندگان بازی‌های مستقل فراهم کرد تا خودی نشان دهند. به جرات می‌توان گفت جذاب‌ترین بازی‌های ۲۰۱۴ را بازی‌های مستقل تشکیل دادند. در ادامه نگاهی داریم به بازی‌های مستقلی که امسال خواهند درخشید.
بازی‌هایی چون DayZ ،Rust و Transistor با بودجه‌هایی بسیار کمتر از بازی‌های استودیوهای بزرگ ساخته شدند اما به مراتب بازخورد بهتری از آن‌ها دریافت کردند. امسال هم بازی‌های مستقل بسیار خوبی در انتظار داریم که شاید در هیاهوی بازی‌های بزرگ گم شوند، پس با معرفی ۶ بازی مستقل برتر ۲۰۱۵ همراه باشید. the long dark

The Long Dark

استودیوی Hinterland ایده‌ای کهنه را به اثری جذاب تبدیل کرده است. تلاش برای بقا در دنیای پس از آخرالزمان را بارها در بازی‌ها دیده‌ایم اما موردی که The Long Dark را متمایز می‌کند وجود المان‌های واقع‌گرایی در آن است. شخصیت اصلی بازی در جنگل‌های شمال کانادا سرگردان است و همواره به دنبال سرپناه، آب و غذا می‌گردد. تا اینجا همه چیز کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما وقتی ببینید میزان کالری هر غذایی که در بازی می‌خورید محاسبه می‌شود نظر خود را عوض خواهید کرد. هنگام گشت و گذار در جنگل، گوشه‌ی صفحه عباراتی مانند «در حال یخ زدن» و «گرسنه»نوشته می‌شود و اگر حیوانی به شما حمله کند، به دلیل خونریزی خطر عفونت بیشتر می‌شود. بازی در نگاه اول بسیار شبیه به Minecraft به نظر می‌رسد، تلاشی نامحدود برای بقا به وسیله‌ی استفاده از وسایل و اشیائی که در محیط در دسترس است. حالت داستانی هم برای بازی در گرفته شده که بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی ابتدایی آن منتشر خواهد شد. The Long Dark برای رایانه‌های شخصی از طریق شبکه‌ی استیم قابل پیش‌خرید است.
  wreckfest

Wreckfest

کمتر پیش می‌آید استودیوهای شخصی  و کوچک روی بازی‌های اتومبیل‌رانی سرمایه گذاری کنند، اما Jan Winiger و تیم‌اش این ریسک را پذیرفته‌اند و قصد عرضه‌ی بازی متفاوت Wreckfest را دارند. از عواملی که این بازی را خاص می‌کنند می‌توان به گیم‌پلی سریع و درگیرکننده با تمرکز زیاد روی فیزیک بازی و گرافیک مثال زدنی اشاره کرد. خساراتی که در طول مسابقه به اتومبیل وارد می‌شود با جزئیات بسیاری طراحی شده‌اند و برعملکرد کلی اتومبیل هم تأثیر دارند. سازندگان روی ویژگی سرگرم‌کننده بودن بازی تأکید زیادی داشته‌اند، در طول مسابقات تقریباً هر جایی از مسیر مسابقه می‌توانید رانندگی و رقبای خود را از مسیر خارج کنید. تنوع ماشین‌های موجود در بازی هم از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. از ماشین‌های سنگین آمریکایی تا اسپورت‌های اروپایی در دسترس خواهند بود و صد البته امکان شخصی‌ساز آن‌ها نیز وجود خواهد داشت. Wreckfest به قیمت ۳۵ دلار برای رایانه‌های شخصی به فروش خواهد رسید.
  No-Man's-Sky

No Man's Sky

یکی از مورد انتظار ترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۵، یک بازی مستقل است. No Man's Sky از هنگام معرفی‌اش در E3 سال گذشته تا به امروز سر و صدای زیادی به پا کرده و می‌تواند به عنوان یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های سال شناخته شود. محیط تقریباً نامحدود بازی و گرافیک چشم‌نواز آن از عواملی است که هویت منحصر به فردی به No Man's Sky بخشیده است. غارت منابع سیارات مختلف و مبارزه با موجودات گوناگون به وسیله‌ی سفینه‌ی فضایی که در اختیار دارید می‌تواند در این محیط عظیم می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. اولین نگاه به این بازی را به قلم آرش عیاری از دست ندهید.
  firewatch

Firewatch

اگر حال و هوای سرد The Long Dark را نمی‌پسندید، Firewatch با محیطی گرم و تابستانی حتماً به مذاقتان خوش خواهد آمد. داستان بازی در جنگل‌های ایالت وایومینگ روایت می‌شود و درباره‌ی فردی است که از زندگی عادی خود دست کشیده به عنوان یک محافظ جنگل به حیات وحش آمده است. وظیفه‌ی او نگهبانی از جنگل هنگام وقوع آتش‌سوزی است اما اتفاقاتی فراتر از این‌ها در جنگل در حال رخ دادن است. تنها ارتباط او با دنیای بیرون به وسیله‌ی یک بی‌سیم انجام می‌شود که شخص پشت بی‌سیم هم بر رازآلود بود جو بازی می‌افزاید. محیط چشم‌نواز، موسیقی‌های زیبا و وجود المان‌های ترس در یک بازی  که اساساً در سبک تلاش برای بقا ساخته شده، Firewatch را به یک بازی درخور توجه تبدیل کرده است. این بازی برای رایانه‌های شخصی دارای سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس و رایانه‌های مک عرضه خواهد شد.
  inside

Inside

تنها دانستن این نکته که Inside به وسیله‌ی سازندگان Limbo ساخته شده کافی است که آن را در لیست خرید خود قرار دهید. بازی یک نسخه‌ی بهبودیافته‌ی Limbo است، چه از لحاظ گرافیک و چه از لحاظ گیم‌پلی. شاید تنها نکته‌ی منفی - و از منظر بعضی‌ها مثبت - Inside این است که بازی انحصاری ایکس‌باکس وان است. البته Limbo بعدها برای رایانه‌های شخصی عرضه شد و شاید بتوانیم امیدوار باشیم که بازی Inside هم از انحصار خارج شود. اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست اما چیزی که مشخص است، وجود معماهای بسیار، لحظات استرس‌زا و محیط سرد و تاریک در بازی است که آن را به انتخابی حتمی برای دارندگان ایکس‌باکس وان تبدیل می‌کند.
  the witness

The Witness

یکی دیگر از بازی‌هایی که به واسطه‌ی شهرت سازنده‌ی خود می‌تواند موفق شود، The Witness است. کسی نیست که از بازی Braid خاطره‌ی بدی داشته باشد، بازی دو بعدی و بسیار دوست داشتنی که مفهوم زمان را به سخره گرفته بود. حالا جاناتان بلو با یک بازی جدید برگشته و امیدوار است موفقیت‌های Braid را تکرار کند. The Witness در نگاه اول یک بازی چشم‌نواز ولی معمولی به نظر می‌رسد اما با سابقه‌ای که بلو در ساخت بازی دارد، باید منتظر معماهای حل نشدنی که روزها وقتمان را خواهند گرفت باشیم. The Witness هنگام عرضه، در انحصار پلی‌استیشن4 خواهد بود و مدتی بعد برای رایانه‌های شخصی و iOS نیز عرضه خواهد شد. در این لیست نگاهی کوتاه داشتیم به چند مورد از بازی‌های مستقل هیجان‌انگیزی که در باید امسال منتظرشان باشیم. شما چه بازی مستقلی برای امسال در نظر دارید؟ آیا بازی‌های مستقل می‌توانند از بازی‌های بزرگ پرخرج پیشی بگیرند؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. منبع: Wired


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده