نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۰

سونی از اشتراک‌ ماهانه سرویس استریم بازی Playstation Now رونمایی کرد

قبل از شروع نسل هشتم، وقتی یکپارچه‌سازی و فضاهای ابری مبنای شرکت‌های فناوری بود؛ زمزمه‌هایی مبنی بر استفاده از بازی‌های ویدئویی روی بستر اینترنت به گوش می رسید. بعد از خرید شرکت گایکای توسط توسط سونی، این زمزمه‌ها جدی‌تر شد و امروز شاهد تایید تاریخ و قیمت و اطلاعات بیشتری از سرویس Playstation Now هستیم. در ادامه خبر با زومجی همراه باشید.

وقتی تیرماه ۱۳۹۱(جولای ۲۰۱۲) سونی با پرداخت هزینه‌ای معادل ۳۸۰ میلیون دلار شرکت پردازش ابری گایکای را به تصاحب خود درآورد؛ همه به دنبال دلیلی برای این اقدام سونی بودند. حالا بعد از گذشت بیشتر از ۲ سال و گذر از مراحل متعدد و طولانی، سونی می‌تواند ثمره خرید میلیونی دلاری خود را ببیند.

سونی امروز اعلام کرد Playstation Now را روز۲۳ دی امسال(۱۳ ژانویه۲۰۱۵) عرضه خواهد کرد. این سرویس پردازش ابری سونی  فعلا بر روی پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد و کاربران را قادر خواهد ساخت تا با خرید اشتراک‌ ماهانه یا ۳ ماهه، به کتابخانه‌ای از بازی‌های پلی‌استیشن 3 دسترسی داشته باشند. طبق اعلام سونی هزینه ۱ ماه اشتراک این سرویس ۱۹.۹۹ دلار خواهد بود. همچنین مشترکین می‌توانند با پرداخت ۴۴.۹۹ دلار به عضویت ۳ ماهه این سرویس درآیند.

هنگام عرضه این سرویس، هفت روز اشتراک رایگان برای تمامی دارندگان پلی‌استیشن 4 وجود خواهد داشت و مشترکین می‌توانند دسترسی نامحدودی به صدها بازی پلی‌استیشن 3 از ناشرانی مانند بخش سرگرمی‌های سونی، نامکو، برادران وارنر و سگا داشته باشند.

کاربران شبکه پلی‌استیشن قبل از این مجبور بودند تا بازی‌های این سرویس را تا چند ماه اجاره کنند و یکی از بیشترین درخواست‌هایی که داشتیم این بود که این سرویس را به طور کلی عرضه کنیم و اکنون ما بسیار هیجان‌زده هستیم تا امروز به طور رسمی اعلام کنیم که مشترکان این سرویس می‌توانند به بسیاری از بازی‌های باارزش با قیمتی پایین دسترسی داشته باشند. ما می‌دانیم که ممکن است بسیاری از دارندگان پلی‌استیشن 4، هیچ‌وقت موفق به خرید پلی‌استیشن 3 نشده باشند و این بهترین زمان برای تجربه بازی‌های این کنسول است.

فیل رازنبرگ، معاون ارشد بخش توسعه کسب‌و‌کار و ارتباط با ناشرین شرکت سرگرمی‌های سونی
این سرویس به مشترکین اجازه می‌دهد تا بازی‌های پلی‌استیشن 3 موجود در بایگانی آن را بدون دانلود، نصب یا استفاده از بسته‌های بروزرسانی انجام دهند و مراحل پیشرفت خود را روی فضای ابری این سرویس ذخیره کنند. با گسترش این سرویس نیز کاربران می‌توانند با داشتن یک حق اشتراک به تمامی امکانات این سرویس روی دستگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشند. همچنین اعلام شده‌است که کاربران می‌توانند بخشی از بازی‌ها را به روش معمول گذشته اجاره و بازی کنند. اگرچه محدودیت‌های ما در حوزه اینترنت اجازه دسترسی به این سرویس خوب را نمی‌دهد اما این تصمیم سونی می‌تواند با استقبال خوب کاربران شبکه پلی‌استیشن مواجه شود. نظر شما چیست؟ آیا این سرویس ارزش ۲۰ دلار در ماه را دارد؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده