نویسنده: زومجی زومجی
// دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵

چرا Project Nebula برای ایکس‌باکس وان عرضه نمی‌شود؟

به‌زودی شاهد عرضه  پروژه‌ی کیک‌استارتری Project Nebula خواهیم بود. اما چرا این بازی برای ایکس‌‍‌باکس وان عرضه نخواهد شد؟ در ادامه با زومجی همراه باشید.
استودیوی انگلیسی کووک (Kovok) هم اکنون درحال کار روی  Project Nebula است؛ یک دنیای سه بعدی، که می‌توانید در آن به صورت تعاملی و با استفاده از یک آواتار، با دوستان خود بازی کنید. بودجه ساخت این بازی ابتدا در کمپین وب سایت کیک‌استارتر (Kickstarter) شکل گرفت، اما متاسفانه این کمپین متوقف شد. اگر چه ساخت بازی با بودجه‌ای محدود متعلق به خود استودیو، و سرمایه‌گذاری شخصی، همچنان ادامه دارد. در کنار عرضه بازی برای مک و ویندوز، سازندگان قصد دارند آن را در میان کنسول‌های خانگی، تنها و به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه کنند. از این رو بسیاری از افراد از Project Nebula به عنوان جانشین معنوی PlayStation Home روی کنسول پلی‌استیشن 4 یاد می‌کنند. البته عرضه نشدن این بازی برای کنسول ایکس‌باکس وان تعجب چندانی ندارد؛ زیرا مایکروسافت درحال ساخت و توسعه یک شبکه این چنینی برای ایکس‌باکس وان است. یکی از اعضای استودیوی کووک، در مورد تصمیم گیری برای عرضه بازی به صورت انحصاری روی کنسول پلی‌استیشن 4 می‌گوید:
ما سازندگان PSHome بودیم و تمامی طرفداران ما، از دارندگان پلی‌استیشن 3 هستند. عرضه بازی روی پلی‌استیشن 4 برای ما بسیار طبیعی‌تر بود و از طرفی این کار، خواسته طرفداران بود.
به نظر می‌رسد کووک قصد دارد Project Nebula را به عنوان PSHome روی کنسول پلی‌استیشن 4 معرفی کند، با این حال، آیا سونی  با این موضوع مشکلی نداشته است؟ مشخصا خیر.
Project Nebula تنها بخش اجتماعی PSHome را به نمایش خواهد گذاشت. جهان این برنامه، یک پیش‌زمینه جامد و واقعی دارد وتنها یک مکان برای چت کردن با آواتارهای سه بعدی نیست. برای سونی، این موضوع مانند روند ساخت یک بازی است. آن‌ها هیچ مخالفتی با ما نداشتند.
هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه  Project Nebula اعلام نشده است. منبع: Gaming Bolt


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده