نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۳

خطوط هواپیمایی استرالیا از هدست واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد

شرکت هواپیمایی کنتاس به تازگی اعلام کرده با همکاری سامسونگ، هدست‌های گیر وی‌آر این شرکت را در اختیار مسافران کابین‌های درجه‌ی یک می‌گذارد. با زومجی همراه باشید.

این امکان که به صورت آزمایشی از ماه آینده در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت، تنها در فرودگاه‌های بین‌المللی سیدنی و ملبورن و مختص مسافران درجه‌ی یک خواهد بود. مسافران کابین درجه‌ی یک که از هواپیمای ایرباس A380 برای سفر به لس‌آنجلس استفاده می‌کنند هم به این هدست‌ها دسترسی خواهند داشت. شرکت کنتاس اعلام کرده آن تنها خط هواپیمایی هستند که از هدست‌های واقعیت مجازی در هواپیماهای خود استفاده می‌کنند. این دوره‌ی آزمایشی به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت و کنتاس با بررسی نظر مشتریان خود در این باره، در ‌آینده تصمیم می‌گیرد که آیا ارزش دارد سرمایه‌گذاری بلندمدت و وسیع‌تری روی این ویژگی بکند یا خیر. الیویا ورث، مسئول تبلیغات این شرکت می‌گوید:

این فناوری راه کاملاً جدیدی برای ارتباط با مشتری‌ها فراهم کرده است.

بعضی از تجربه‌هایی که کنتاس در اختیار مسافران می‌گذارد، شامل یک تور مجازی در سالن‌های استراحت درجه‌ی یک این شرکت در فرودگاه لس‌آنجلس و شبیه‌سازی فرود هواپیما است. از دیگر سرگرمی‌هایی که مسافران می‌توانند با هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ کسب کنند می‌توان به تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی اشاره کرد. samsung gear vr یکی دیگر از اهداف کنتاس برای ارائه کردن این امکانات، استفاده از فناوری واقعیت مجازی برای تبلیغ دیگر مقاصد این خط هواپیمایی و رونق صنعت تورسیم است. این ویژگی به مسافر این امکان را می‌دهد که در شهرهای دیگر به کمک واقعیت مجازی به گشت و گذار بپردازند. این شرکت هم‌اکنون با یکی از شرکت‌های فعال استرالیایی در زمینه‌ی تورسیم همکاری کرده تا یک تجربه‌ی واقعیت مجازی سه بعدی از پارک ملی کاکادو در استرالیا ایجاد کند . هدست‌های گیر وی‌آر سامسونگ از اواسط ماه آینده‌ی میلادی در اختیار مسافران کابین درجه‌ی یک بعضی از پروازهای کنتاس قرار خواهد گرفت. مسافرانی که قصد سفر به لس‌آنجلس را دارند از ماه مارس می‌تواند از تجربه‌ی واقعیت مجازی، چندین کیلومتر بالاتر از سطح زمین لذت ببرند. این امکان شرکت کنتاس برای پروازهای بسیار طولانی مانند سیدنی به استرالیا می‌تواند بسیار مورد استقبال قرار گیرد. جدا شدن از دنیای واقعی برای چند لحظه و لذت بردن از تورهای مجازی سه بعدی تجربه‌ای کاملاً جدید و خوشایندی برای مسافران مرفه خواهد بود. از طرفی سفر مجازی به دیگر شهرها به جای نگاه کردن به کاتالوگ‌ها و کتاب‌های مسافرتی، می‌تواند افراد بیشتری را به سفر کردن با این شرکت هواپیمایی مشتاق کند. هدست واقعیت مجازی سامسونگ ماه گذشته به بازار عرضه شد و تا امروز فروش بسیار خوبی هم داشته است. این هدست ۲۰۰ دلاری به یک گوشی گلکسی نوت ۴ برای ایفای نقش نمایشگر نیاز دارد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده