نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰

ممنوعیت تیم‌های بزرگ بازی Counter-Strike از تمام مسابقات به دلیل تبانی

شرکت وُلو که همواره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حامیان و برگزارکنندگان مسابقات بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود در خبری اعلام کرد به دلیل تبانی در بازی Counter-Strike، بازیکنان و تیم‌های متخلف را برای همیشه از شرکت در مسابقاتی که توسط این شرکت برگزار شود محروم می‌کند. با زومجی همراه باشید.
به دنبال اتهام تبانی تیم‌های حرفه‌ای در مسابقات اخیر بازی Counter-Strike، شرکت وَلو اقدام به ممنوعیت بازی برای متخلفان در تمام مسابقات کرد. این ممنوعیت شامل اعضا و بازیکنان تیم‌هایی مانند iBUYPOWER، NetCodeGuides.com و Team Torquedمی‌شود. طبق اعلام وَلو افراد زیر حق شرکت در هیچ مسابقه‌ای که توسط این کمپانی برگزار یا حمایت شود را ندارند:
  • Duc "cud" Pham
  • Derek "dboorn" Boom
  • Casey Foster
  • Sam "Dazed" Marine
  • Braxton "swag" Pierce
  • Keven "AZK" Lariviere
  • Joshua "Steel" Nissan
این ممنوعیت‌ها در پی این صادر شد که افراد نام‌برده شده اقدام به تبانی برای به دست آوردن اشیای گران‌قیمت کردند که هم می‌توان از آن‌ها برای شرط‌بندی در بازی‌های حرفه‌ای Counter-Strike: Global Offensive استفاده کرد و هم در فروشگاه استیم به فروش رساند. وَلو در اظهارنظری راجع به این موضوع گفت:
ما پس از تحقیقاتی که روی تاریخچه حساب‌های کاربری این افراد انجام دادیم، می‌توانیم تایید کنیم که مقدار زیادی از اشیای گران‌قیمتی که Duc "cud" Pham برنده شده بود به وسیله Derek "dboorn" Boorn به بازیکنان تیم iBUYPOWER و موسس تیم NetCodeGuides.com منتقل شده است.
به نظر می‌رسد این تبانی‌ها درآمدی برابر با ۱۰ هزار دلار برای متخلفان در پی داشته است. این در حالی است که پیش از این‌که وَلو به ممنوع کردن این افراد و تیم‌های خاطی بپردازد، سازمان مسابقات ورزش‌های الکترونیکی آمریکای شمالی و برگزار کننده لیگ حرفه‌ای این رشته طی بیانیه‌ای مشارکت و همکاری خود را با یکی از تیم‌های خاطی یعنی Team Torqued اعلام کرده بود. باید ببینیم بیانیه این سازمان درباره ممنوعیت این تیم و متهمان این تبانی‌ها و اعمال غیرمجاز چه خواهد بود. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده