// چهار شنبه, ۸ بهمن ۹۳ ساعت ۱۷:۰۰

کن لوین سازنده‌ی بازی موفق BioShock در توئیتر خود حضور پیدا کرده و به سوالات طرفداران درباره‌ی پروژه‌ی بعدی خود پاسخ داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
او در ابتدای صحبت‌هایش اشاره کرد که بازی نامعلوم او توسط تیک-تو اینترکتیو (ناشر بازی Grand Theft Auto 5)عرضه خواهد شد. پس از این‌ که استودیوی اراشنال گیمز در ماه فوریه ۲۰۱۳ (بهمن ۱۳۹۱) بسته شد، لوین و چند تن از اعضای استودیو باقی ماندند تا بر روی یک پروژه کوچک‌تر کار کنند. همچنین ساخت سری بازی‌های BioShock  هم به تو کی گیمز در کالیفرنیا واگذار شده تا در آینده نسبت به ساخت نسخه‌ای جدیدتر اقدام کنند. از آن جایی که لوین در مجموع هیچ اشاره‌ای به بازی جدید خود نکرد، توئیت‌های او سر نخ‌هایی را به ما می‌دهد تا شکل کلی بازی را بتوانیم ارزیابی کنیم. از این مسائل که بگذریم، لوین اعلام کرد که بازی جدید او در سبک علمی- تخیلی خواهد بود و رایانه‌های شخصی را به عنوان پلتفرم مقصد خود هدف قرار داده است. وی قبل از بروز هرگونه شایعه‌ای در مورد احتمال رونمایی از بازی در E3 2015 گفت که بازی در این رویداد حضور نخواهد داشت. توئیت‌های طرفداران و پاسخ او را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:
من در حال کار بر روی یک بازی هستم و خوشحال می‌شوم که به سوال‌های شما درباره‌ی آن پاسخ دهم.
- موضوع بازی درباره‌ی چیست؟ آیا اول شخص خواهد بود یا سوم شخص؟
تفکر کنونی ما اول شخص است.
- آیا شما در حال کار برابر بر روی مفاهیم روایت داستان و تکنولوژی به کار رفته در بازی هستید یا همانند همان روش سابق عمل خواهید کرد؟
به صورت برابر انجام می‌دهیم. طی ماه‌های آینده یک نمونه‌ای اولیه از بازی ساخته خواهد شد.
- آیا بازی شما دارای محیط معینی است؟ به عنوان مثال در دنیایی شبیه رمان Logan's Run قرار دارد؟
دنیای بازی کاملا جدید است و شبیه نمونه‌های سابق نیست.
- آیا در بازی جدید شما فانوس دریایی وجود خواهد داشت؟
همیشه یک فانوس دریایی وجود دارد ولی نه در این بازی.
- به یاد نمی‌آورم که در این باره صحبت کرده باشید، وسعت بازی چگونه است؟ به نظر می‌رسد به اندازه‌ی نوعی از بازی‌های مستقل باشد.
وسعت بازی بسیار زیاد است. اما بسیار به روایت داستان و سیستم بازی بستگی دارد. این دو با هم قابلیت ترکیب دوباره را دارند.
- آیا خون‌آشام در بازی شما وجود دارد؟ بله یا خیر؟
خون‌آشام‌ها در هر بازی هستند. اما در سازمان‌های ارتباطی فضایی جایی ندارند.
- ببخشید که این سوال را می‌پرسم، آیا بازی رایگان است؟
خیر، بازی رایگان نخواهد بود.
- آیا شاهد هوش مصنوعی بهتری نسبت به الیزابت (شخصیت مونث بازی BioShock) خواهیم بود؟
با هوش مصنوعی کاملا متفاوتی نسبت به الیزابت رو به رو خواهید بود.
- آیا بازی شما را در E3 امسال خواهیم دید؟
این راهی نیست که ما بخواهیم بازی را با مردم به اشتراک بگذاریم.
- امکان دارد نشانه‌ای از بازی جدید خود به ما بدهید؟ یا این مسئله محرمانه است؟
ما بر روی یک بازی علمی-تخیلی کار می‌کنیم.
- در چه مرحله‌ای از ساخت بازی قرار دارید؟ آیا بخشی از داستان، شخصیت‌ها و گیم‌پلی مشخص شده‌ است؟ یا فقط ایده محسوب می‌شوند؟
در مرحله موتور بازی‌سازی هستیم. نمونه‌ی اولیه گیم‌پلی، تصاویر هنری و کد نویسی انجام شده است.
کاربر دیگری به پرسش‌ها ادامه می‌دهد: - سلام کِن، آیا برای ساخت بازی از موشن کپچر یا صدای بازیگران استفاده شده است؟
از صدای بازیگران استفاده می‌شود. اما به مدت زمان بیشتری برای انتخاب‌ آن‌ها نیاز دارم تا بتوانم به ترکیبی معنادار برسم.
- آیا نام استودیوی جدید خود را مشخص کرده‌اید؟
به زودی اعلام می‌شود.
- آیا کیانو ریوز (بازیگر نقش اول فیلم ماتریکس) در بازی جدید شما حضور دارد؟
واو! (بسیار تعجب کرد)
- سازنده‌های بسیاری را به خاطر دارم که می‌خواهند مسیر متفاوتی را دنبال کنند. آیا شما می‌خواهید هزینه‌های ساخت بازی را کاهش دهید؟
قضیه اصلا هزینه‌ها نیست. مسئله نحوه‌ی تعامل با مخاطبان ما است. سعی داریم تا راهی را پیدا کنیم که عملکرد بهتری داشته باشیم.
- بازی برای چه پلتفرم‌هایی عرضه می‌شود؟ آیا در همه‌ی نقاط جهان منتشر می‌شود؟ علاوه بر این شاهد شخصیت‌های بیشتری شبیه لوتس‌ها (یک خواهر و برادر دوقلو در بازی BioShock Infinite) در بازی خواهیم بود؟
منظورت بیشتر از دو تاست؟
- سبک بازی همانند بازی‌های تل‌تیل گیمز (سری بازی‌های Walking Dead، Game of Thrones) است؟
خیر
- سبک علمی تخیلی خوب است. بازی در چه بازه‌ی زمانی روایت می‌شود؟
احتمالا آینده
- به دنبال سبک خاصی از بازی هستید؟
به شما نشان خواهیم داد.
- بدیهی است که در این بازی «مفهوم» جایگاه بالاتری نسبت به بازی اصلی دارد. در دراز مدت امیدوارید چه دستاورد‌هایی داشته باشید؟
یک بازی با روایت داستان خوب که با بسته‌های الحاقی مثل Burial at Sea بتوانیم آن را گسترش دهیم.
- آیا در بازی سفینه‌ی فضایی در اختیار خواهیم داشت؟
من نمیدونم. شما میدونی؟
- برای ساخت بازی از فیلم‌هایی الهام گرفته‌اید؟
از نظر سبک نگارش،‌ بله. فیلم‌نامه‌های وس اندرسون و استنلی کوبریک را نگاه کرده‌ام.
- بازی برای چه پلتفرم‌هایی عرضه می‌شود؟
در حال حاضر فقط برای رایانه‌های شخصی ساخته می‌شود.
- من عاشق موسیقی‌های Bioshock هستم. آیا برای بازی جدید خود موسیقی‌ انتخاب کرده‌اید؟
هنوز نه.
- آیا در مراسم Pax East حضور پیدا می‌کنید یا بازی را به نمایش خواهید گذاشت؟
این احتمال وجود دارد.
- ساخت یک آی‌پی جدید در مقایسه با ساخت Bioshock: Infinite کار دشوارتری است؟
خیر، ما فقط کمی سبک کار خود را عوض کرده‌ایم.
- آیا شما می‌خواهید درباره‌ی مکانیک فضای کوانتومی بیشتر تحقیق کنید؟
فکر می‌کنم که این کار را انجام دهیم.
- هیچ اطلاعاتی درباره‌ی طراحی هنری و زیبایی‌شناسی بازی می‌توانید در اختیار ما قرار دهید؟ و قدم بعدی شما پس از اتمام کار بر روی گیم‌پلی و روایت داستان چیست؟
ما در حال کار بر روی طراحی سازه‌های زیبای بازی هستیم.
- آیا بازی قابل تعمیم است؟ امکان افزودن مراحل، شخصیت‌های جدید و غیره به بازی وجود دارد؟
همین کار را در پیش گرفته‌ایم!
- آیا بازیکن در نقش یک شخصیت از پیش تعریف شده (مثل بوکر در بازی Bioshock) قرار می‌گیرد؟ یا بازیکن می‌تواند با روایت داستان بازی درباره‌ی خود اطلاعاتی کسب کند؟
فکر می‌کنم گزینه‌ی دوم حقیقت دارد.
- در مجموع هدف اصلی تیم کوچک شما چیست؟
وقتی شما یک تیم کوچک در اختیار دارید، بر روی همه چیز می‌توانید تمرکز کنید.
- بازی دارای شخصیت اصلی است یا بازیکن آن را خلق می‌کند؟
برنامه کنونی ما شخصی‌سازی شخصیت توسط بازیکن است.
بازی اصلی به چه شکلی خواهد بود؟
یک بازی جهان آزاد نقش آفرینی که جاهای زیادی برای جست‌وجو در آن وجود دارد.
برداشت شما از جواب‌های کن لوین چیست؟ بازی جدید آن‌ها چطور خواهد بود؟ منبع: gamespot
کاراکتر باقی مانده