نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹

توسعه‌ بازی‌های ویدویی هدف کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

شجاعی کیاسری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که ما در ایران هنوز تاثیرگذاری بازی‌ها بر روی جوانان و کودکان را باور نداریم گفت این کمیسیون قصد دارد تا بازی‌های ویدیویی را توسعه دهد و به موازات این توسعه اعتبار آن را نیز بیشتر کند. با زومجی همراه باشید.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما هنوز در کشور به این باور که چه مقدار بازی‌های رایانه ای می تواند تاثیرگذار باشد و کودکان و جوانان را تحت تاثیر خود قرار دهد، نرسیده‌ایم. گفت: ما در کمیسیون فرهنگی بر آنیم که بازی‌های رایانه ای را توسعه دهیم و اعتبار آن را نیز بیشتر کنیم. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، «سیدرمضان شجاعی کیاسری»، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به خطرات بازی رایانه ای برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: بحث بازی‌های رایانه ای یکی از مقوله‌هایی است که در فضای جدید فرهنگی نیاز به تقویت دارد زیرا ابزار بسیار مناسبی است که در قالب بازیهای رایانه ای غربی‌ها فرهنگ سازی می کند ان هم برای کودکان و نوجوانان ما که آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند. شجاعی کیاسری با بیان اینکه متولی این مورد باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، توضیح داد:
وزارتخانه باید در این زمینه لایحه ای برای شکل و محتوای موضوع داشته باشد و همچنین منابعی را برای تامین اعتبار آن پیش بینی کند. ما در کمیسیون فرهنگی بارها این موضوع را با مسئولان وزارتخانه مطرح کرده ایم که در این زمینه رابطه با بازی‌های رایانه ای با توجه به گستردگی ارتباطات توجه کنند زیرا بازیهای رایانه ای یکی از موثرترین و مهمترین موضوعات است و باید این وزارتخانه در این زمینه برنامه ارایه دهد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه گفت  البته در این زمینه وزارتخانه به ما قولهایی داده است که برنامه و لایحه ارایه دهد و در این زمینه باید اداره کل رایانه کل این وزارتخانه فعال شود. شجاعی کیاسری گفت: اگر این بازیهای رایانه ای هدایت نشوند قطعاً پایه‌های فرهنگی ما را سست می کند. وی در پایان افزود:
البته تاکنون نیز ما از اثرات بازی های رایانه ای  غفلت کرده ایم و تاثیرات آن را در برخی زمینه ها می بینیم ولی در حال حاضر که متوجه خطرات آنها شده ایم نباید اجازه دهیم که آنها بیشتر از این پایه های فرهنگی ما را در بین کودکان و نوجوانان سست کنند.
منبع: وب‌سابت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده