نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۰

درآمد حاصل از اپ‌استور اپل بیشتر از باکس‌آفیس هالیوود است

وقتی مردم به سرگرمی و دنیای آن فکر می‌کنند، معمولا ذهن آن‌ها به سمت صنعت هالیوود و فیلم‌سازی سوق پیدا می‌کند و آن را پردرآمدترین صنعت سرگرمی تلقی می‌کنند اما دیگر این‌طور نیست و درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های موبایل در اپ‌استور اپل از باکس آفیس هالیوود پیشی گرفته است.
صنعت فیلم‌سازی و در راس آن هالیوود، سال‌های سال به عنوان بزرگ‌ترین و پردرآمدترین صنعت سرگرمی دنیا مطرح بود، اما با ورود تلفن‌های هوشمند و نفوذ آن‌ها در زندگی تک‌تک مردم و ابراز علاقه روزافزون مخاطبان تلفن‌های هوشمند به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های این دستگاه‌ها، باعث شده تا درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اپل از باکس‌آفیس هالیوود پیشی بگیرد.هوراس دِدیو، تحلیلگر شرکت اپل در مقایسه‌ای که بین درآمد حاصل از فروش اپلیکشن‌ها و بازی‌های اپ‌استور اپل در سال ۲۰۱۴ با باکس‌آفیس هالیوود در همین سال انجام داده، به این نتیجه رسیده است. این در حالی است که اپل در این سال ۱۰ میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان اپلیکشن‌های موبایل پرداخت کرده است و این رقم برابر مبلغی است که هالیوود در سال ۲۰۱۴ به عنوان درآمد کسب کرده است. App Store Billings versus Hollywood Box Office اگرچه این نمودار در جنبه‌های فرعی کامل نیست، جنبه‌هایی مانند درآمدی که هالیوود از فروش‌ فیلم‌ها روی دی‌وی‌دی و بلورِی یا صدور مجوز به سایر شرکت ها دارد در این نمودار لحاظ نشده است. با این حال دِدیو می‌گوید:
تجارت اپلیکشن فقط محدود به اپ‌استور اپل نیست و شامل فروش اپلیکیشن‌های اندروید، ویندوزفون، تبلیغات و سرویس‌های مختلف می شود و با لحاظ کردن این موارد باز هم درآمد به دست‌آمده در صنعت اپلیکیشن‌های موبایل بالاتر از هالیوود است. هوراس دِدیو آنالیزور شرکت اپل
اقتصاد اپلیکیشن‌های موبایل فقط در درآمد ناشی از فروش اپلیکیشن‌ها خلاصه نمی‌شود. اگر ۶۲۷۰۰۰ نفر افراد شاغل حوزه اپلیشکن‌های موبایل (پلتفرم iOS) در ایالات متحده امریکا را با ۳۷۴,۰۰۰ شغل در هالیوود مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که متوسط درآمد شاغلین در صنعت اپلیکیشن‌های موبایل از افرادی است که در هالییود مشغول فعالیت هستند، بیشتر است. برخی از اطلاعات کلیدی راجع به اپ‌استور اپل:
  • ۵۰۰ میلیون دلار در هفته اول ژانویه سال ۲۰۱۵ صرف خرید اپلیکیشن شده است.
  • افزایش ۵۰ درصد سود اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۱۴
  • درآمد کلی اپ‌استور اپل ۲۵ میلیارد دلار بوده است که سال ۲۰۱۴ به تنهایی ۴۰ درصد از این مبلغ را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که این فروشگاه سال ۲۰۰۸ شروع به فعالیت کرده است.
  • ایجاد ۶۲۷ هزار فرصت شغلی در ایالات متحده آمریکا
  • عرضه بیش از ۱.۴ میلیون اپلیکیشن مختلف در ۱۵۵ کشور دنیا
 منبع: alistdaily


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده