نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰

Final Fantasy XV با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد

هاجیمه تاباتا، کارگردان Final Fantasy XV اطلاعات تازه‌ای از جدیدترین بازی سری Final Fantasy در اختیار طرفداران گذاشته است. با گفته‌های او در ادامه همراه باشید.
تاباتا در گفتگویی که در سایت Reddit انجام داده است، اعلام کرد تیم سازنده‌ی این بازی رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فرم بر ثانیه بر روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را هدف کار خود قرار داده‌اند. گرچه رسیدن به این استانداردها با سختی‌هایی همراه خواهد بود:
هدف ما برای نسخه‌ی نهایی بازی، روزلوشن فول اچ‌دی  و ۳۰ فریم بر ثانیه است. اما رسیدن به این کیفیت با توجه به گرافیک بازی و ویژگی‌های بصری‌ای که در بازی قرار داده‌ایم، مشکل خواهد بود.
درمورد تاریخ عرضه‌ی Final Fantasy XV، تاباتا تنها به یک عذرخواهی بسنده کرد تا در طرفداران را همچنان منتظر بگذارد:
من برای اینکه شما را برای عرضه‌ی FF15 منتظر گذاشته‌ام، عذر می‌خواهم. ما سخت در حال کار هستیم و به خوبی روند ساخت بازی را پیش می‌بریم، تاریخ انتشار را هم به زودی اعلام خواهیم کردیم. لطفاً دموی بازی را امتحان کنید و امیدوارم لحظات خوبی با بازی کردن آن داشته باشید.
Final Fantasy XV (که به شکل رسمی با نام  Final Fantasy Versus شناخته می‌شود) داستان پادشاه جوانی است که قسم خورده از آخرین کریستال دنیا در برابر «نظم بی‌قراری» محافظت کند. جنگی بین فناوری کهن و نوین در می‌گیرد و این وظیفه‌ی پادشاه است که از سنت‌ها دفاع کند. همانطور که از نام بازی مشخص است، Final Fantasy XV پانزدهمین نسخه از سری بازی‌های Final Fantasy است. این بازی در اصل قرار بود با نام Final Fantasy Versus 13 و به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 3 منتشر شود، اما تفاوت بسیار آن با دیگر بازی‌های این سری و جو تاریک‌تر آن باعث شد به شکل نسخه‌ای جداگانه ساخته شود. این بازی خلاف اکثر نسخه‌های پیشین سری Final Fantasy، بیشتر روی شخصیت‌های انسانی و واقعی‌تر تمرکز کرده است. بازی دارای محیطی جهان‌باز و سیستم مبارزات آن شبیه‌بازی‌هایی چون Kingdom Heart و Final Fantasy Type-0 است. بازیکن در این بازی قابلیت تعویض سلاح و استفاده از وسایل نقیله‌ی گوناگون هنگام مبارزه خواهد داشت. منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده