// دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰

مدیر استارداک از تاثیرات دایرکت‌ایکس ۱۲ و حرکت احتمالی سونی می‌گوید

رونمایی از دایرکت‌ایکس ۱۲ یکی از مهمترین رویدادهای کنفرانس ویندوز ۱۰ مایکروسافت در هفته‌ی گذشته بود که نه تنها خبر خوشحال‌کننده‌ای برای هواداران رایانه‌های شخصی بود، بلکه باعث خوشحالی دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان شد. حالا برد واردل، مدیرعامل شرکت استارداک اظهار نظرهای جالبی در مورد قابلیت‌های دایرکت‌ایکس ۱۲ و عملکردهای آن بیان کرده است.
استارداک یکی از شرکت‌های مطرح فعال در حوزه‌ی نرم‌افزار و تولید بازی برای رایانه‌های شخصی است و از معروف‌ترین محصولات ساخته شده توسط آن‌ها می‌توان به بازی Sins of a Solar Empire، سری Elemental و نرم‌افزارهای Desktop X و DeskScapes نام برد. برد واردل، مدیر عامل این شرکت به تازگی در مورد دایرکت‌ایکس ۱۲ گفته است که این رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار، به طرز شگفت‌انگیزی روند تولید را برای توسعه‌دهندگان راحت می‌کند. این دقیقا همان دیدگاه‌های فیل‌اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت است. البته این را هم باید اضافه کنیم که دایرکت‌ایکس ۱۲ قرار نیست به شکل جادویی پیشرفت‌هایی در زمینه گرافیک و جلوه‌های بصری ایجاد کند. وی به بخش‌هایی که دایرکت‌ایکس ۱۲ در آن‌ها تاثیر گذاشت اشاره کرد و گفت:
بخش‌هایی مانند temporal aliasing، رندر اشیا در فضای مورد استفاده و ایجاد هزاران منبع نور، درست جاهایی هستند که توسط دایرکت‌ایکس ۱۲ تحت پوشش قرار می‌گیرند. در نتیجه، بازی‌ها از چیزی که ما سال‌ها می‌دیدیم متفاوت خواهند شد. این تغییرات عمیق و با ظرافت لحاظ می‌شوند.
چندی پیش بود که یکی از اعضای تیم برنامه‌نویسی ICE، تیمی که وظیفه‌ اصلی‌شان تولید و توسعه‌ی تکنولوژی‌های پیشرفته برای کنسول‌های سونی است، خبر داده بود که سونی معمولا از برخی تکنولوژی‌های مورد استفاده‌اش در کنسول‌ پلی‌استیشن، در پشت در‌های بسته صحبت می‌کند. واردل اشاره به همین موضوع داشت و گفت به زودی سونی از چیزی هیجان انگیز که بی‌ارتباط با موضوعیت دایرکت‌ایکس و رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار نیست، رونمایی خواهد کرد. پلی‌استیشن 4 از رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار خاصی استفاده می‌کند و شاید در کنفرانس بازی‌سازان ۲۰۱۵ که در ماه مارچ برگزار می‌شود، سونی خبر‌های خوبی را برای بازی‌سازان داشته باشد تا از این قافله هم عقب نماند. منبع: توییتر رسمی برد واردل


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده