نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰

هیچ کنسول خانگی توان اجرای موتور بازی‌سازی Cloudgine را نخواهد داشت

Crackdown یکی از مورد انتظارترین بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان است. اگرچه اطلاعات شفافی راجع به این بازی در دسترس نیست، اما مایکروسافت قصد دارد با بهره‌گیری از پردازش ابری به موفقیتی بزرگ با این بازی دست یابد. حالا یکی از توسعه‌دهندگان موتور بازی‌سازی Crackdown می‌گوید کنسول‌های خانگی توان پردازش این موتور را ندارند.
یکی از اعضای انجمن نئوگَف با نام کاربری Kampfheld که از توسعه‌دهندگان تایید شده موتور بازی‌سازی اسکاتلندی Cloudgine است توضیحات جالبی راجع به توان اجرایی این موتور بازی‌سازی و جزئیات بازی Crackdown ارائه کرده است. Kampfheld این موضوع را روشن کرد که در حال حاضر Crackdown تنها بازی است که توسط تکنولوژی این موتور بازی‌سازی در حال ساخت است. البته در آینده نیز استودیوها می‌توانند از پردازش ابری و توان این موتور برای ساخت بازی خود استفاده کنند. او همچنین به شک و تردید‌ها راجع به تکنولوژی پردازش ابری و قابلیت‌های آن اشاره کرد و گفت که از چالش‌های پیش روی موتور Cloudgine آگاه است، اما شرکت آن‌ها راجع به مسیری که در حال طی کردن آن هستند اعتماد کامل دارد. صحبت‌های کامل Kampfheld را می‌توانید در ادامه مطلب بخوانید اما نکته‌ای که بیش از همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، این است که طبق گفته Kampfheld کنسول‌های خانگی توان اجرا و پردازش این موتور بازی‌سازی را ندارند.
صحبت‌ و توضیح راجع به پردازش‌ ابری شاید به نظر شما حوصله‌ سر‌بر و نخ‌نما شده باشد، اما نکته‌ای که من قصد دارم راجع به Cloudgine به شما بگویم این است که کنسول‌های خانگی توان پردازش این موتور را ندارند. اگر شما می‌خواهید کاری کنید که هرگز در این مقیاس انجام نشده است، نمی‌توانید بدون قبول ریسک به این موفقیت دست یابید. ما کاملا می‌دانیم که خطرات این کار بالا است اما با اطمینان کاملی که به خود داریم نمی‌توانیم برای عرضه محصولی که با موتور بازی‌سازی ما توسعه داده شده است صبر کنیم. من نگرانی و شک مخاطبان راجع به تکنولوژی پردازش ابری را درک می‌کنم. بسیاری از بازی‌ها بودند که این راه را اشتباه رفتند یا نتوانستند ارتباط مناسبی برقرار کنند. مردم می‌خواهند بدانند تکنولوژی ابری چطور در بازی‌های ویدیویی استفاده خواهد شد، پس حداقل این شانس را بدهید تا ما به شما نشان دهیم. من فکر می‌کنم درخواست منصفانه‌ای است. ما در حال تلاش شبانه‌روزی و دشواری هستیم تا کاری کنیم که وقتی بازی را انجام می‌دهید با خود بگویید خدای من، این بازی روی کنسول من در حال اجرا است؟!
پس از صحبت‌های Kampfheld عده‌ای از کاربران انجمن نئوگَف راجع به بازی Crackdown گیج شدند و این سوال را پرسیدند که آیا این بازی هم مانند Destiny یک بازی صرفا چند نفره است که Kampfheld این موضوع را روشن کرد و گفت Crackdown دارای بخش تک‌نفره هم خواهد بود. او در پایان گفت که دمو فنی کوچکی از موتور بازی‌سازی Cloudgine طراحی و منتشر خواهد شد تا قابلیت‌های این موتور را نشان دهد. Crackdown به صورت انحصاری و با بهره‌گیری از موتور پردازش ابری Cloudgine در تاریخی نامشخص به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده