نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰

ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ چه معنایی برای آینده‌ی ایکس‌باکس وان خواهد داشت؟

ویندوز ۱۰ سیستم‌عاملی برای همه‌ی پلتفرم‌های مایکروسافت است. بعد از عرضه‌ی آن‌، تمام دستگاه‌های مایکروسافت به این سیستم‌عامل مجهز خواهند شد. اما این بروزرسانی، چه تأثیری روی ایکس‌باکس وان خواهد گذاشت؟ با صحبت‌های فیل اسپنسر همراه باشید.
این قابلیت ویندوز ۱۰ که به آن اجازه می‌دهد بر روی تمام دستگاه‌های مایکروسافتی اجرا شود، هم خبر خوبی برای گیمر‌ها و هم فرصتی تازه برای توسعه‌دهندگان بازی است. به لطف ویندوز ۱۰، می‌توان یک بازی را هم روی ایکس‌باکس و هم روی رایانه‌های شخصی به شکل همزمان و هماهنگ اجرا کرد. همچنین با خرید یک بازی برای یک پلتفرم، نسخه‌ی پلتفرم دیگر آن را نیز دریافت خواهید کرد و البته امکان استریم بازی‌ها را نیز نباید از یاد برد.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس که این روزها سرش حسابی شلوغ است، درباره‌ی تأثیرات ظهور ویندوز ۱۰ بر ایکس‌باکس می‌گوید. اینکه شمایل ظاهری آن چگونه تغییر خواهند کرد، اینکه بروزرسانی سیستم‌عامل ایکس‌باکس چطور انجام خواهد شد و این سیستم‌عامل جدید چه تأثیری بر آپدیت‌های ماهیانه‌ی این دستگاه خواهد گذاشت.

هر وقت ویندوز ۱۰ عرضه شد، شما یک بروز رسانیِ... دلیل اینکه من روی کلمه‌ی «بزرگ‌تر» مکث می‌کنم، این است که امیدوارم شما فکر نکنید این سیستم‌عامل فقط بزرگ‌تر است. آن‌ را به عنوان یک بروزرسانی «بهتر» در نظر بگیرید. در هر صورت، در آن هنگام شما یک بروز رسانی خواهید دید.

اسپنسر تأکید می‌کند این واقعاً هسته‌ی اصلی ویندوز ۱۰ نیست که روی ایکس‌باکس نصب می‌شود، بلکه یک قدم اولیه‌ی مهم است که در جهت آوردن ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۰ به  ایکس‌باکس برداشت شده. ویژگی‌هایی که در طول کنفرانس چند روز گذشته‌ی مایکروسافت شاهد آن‌ها بودیم.

این ویژگی‌ها می‌توانند شامل موتور جستجوی کورتانا باشند، اما اسپنسر می‌گوید فعلاً نمی‌تواند درباره‌ی اینکه دقیقاً  چه قابلیت‌هایی از ویندوز ۱۰ به ایکس‌باکس وان خواهد آمد صحبت کند. اپلیکیشن ایکس‌باکس، که جایگاه تمام بازی‌های رایانه‌ای در ویندوز ۱۰ است، درست مثل ایکس‌باکس وان زمانی که سیستم‌عامل جدید عرضه شود، هر ماه بروز خواهد شد.

بخش ویندوز و بخش ایکس‌باکس حالا کنار هم قرار گرفتند و هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند. هر وقت آپدیت‌های ماهیانه‌ی ایکس‌باکس عرضه شوند، شما ویژگی‌های جدیدی در ویندوز، در برنامه‌ی ایکس‌باکس و روی خود کنسول خواهید دید.

تمام این‌ها به مایکروسافت اجازه می‌دهند به چیزهایی مثل بازی روی ویندوز و بازی روی ایکس‌باکس، به صورت یکسان برخورد کند و آن‌ها در یک سطح ببیند.

اسپنسر گفته اطلاعات بیشتر درباره‌ی تأثیر ویندوز ۱۰ بر ایکس‌باکس وان را کنفرانس توسعه‌دهنگان بازی در اختیارمان می‌گذارد، اما او قصد دارد درباره‌ی یک مورد صحبت کند:

رابط کاربری ایکس‌باکس وان هنگامی که به نسخه‌ی جدید ارتقا خواهد یافت، لزوماً آن چیزی نیست که شما در طول کنفرانس ویندوز ۱۰ دیدید. من نمی‌خواهم کسی فکر کند که بعد از بروز رسانی، ظاهر محیط ایکس‌باکس به آن شکل خواهد بود. ما هنوز در مورد رابط کاربری و مسائل مربوط به آن حرف نزدیم.

او اضافه می‌کند در حالی که تصاویر نشان داده شده مشکل خاصی ندارند، ولی آن‌ها هنوز به تصمیم نهایی بر اینکه ظاهر رابط کاربری نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ایکس‌باکس چگونه باید باشد نرسیدند.

من فقط نمی‌خواهم کسی برداشت اشتباهی از آن تصاویر بکند. البته آن‌‌ها تصاویر خوبی بودند، چرا که طراحی یکسانی با رابط کاربری فعلی ویندوز و دیگر دستگاه‌ها داشتند که هدف ما هم همین است، اما آن لزوماً رابط کاربری‌ای نیست که در آینده خواهید دید.

مایکروسافت قدم بزرگی در جهت هماهنگ کردن محصولات تازه‌ی خود برداشته‌ است، به نظر شما آیا ردموندی‌ها موفق خواهند بود که ایکس‌باکس را به ویندوز پیوند بزنند؟

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده