// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۷

مقام اجرایی‌ سابق نینتندو: ایواتا شیوه‌های مدرن بازی‌سازی را درک نمی‌کند

دَن آد‌‌ل‌من،یکی از مقامات اجرایی سابق نینتندو به صورت صریح و تند، ایواتا، مدیر کنونی کمپانی نینتندو را مورد انتقاد قرار داده و وی را متهم به عدم درک بازی‌سازی مدرن کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
دَن آدل‌من یکی از مهم‌ترین رابط‌های توسعه و مدیران اجرایی کمپانی نینتندو بود. او در ماه آگوست ۲۰۱۴ (مرداد ۱۳۹۳) این کمپانی را ترک کرد. یکی از صحبت‌های او پس از خروج این بود که نینتندو در استفاده از رسانه‌های اجتماعی‌اش با محدودیت رو به رو است. او مصاحبه‌ای با سایت درامبل انجام داده و راجع به این‌ که چرا نینتندو اینقدر آهسته ایده‌ها و شیوه‌های جدید را قبول می‌کند، صحبت‌های جالبی را ارائه داده است. آدل‌من درباره‌ی ساختار کمپانی نینتندو می‌گوید:
آن‌ها خیلی سنتی هستند و تمرکز بسیاری بر روی تصمیم‌گیری گروهی و رعایت سلسله مراتب‌ها دارند. متاسفانه‌ این موضوع باعث ایجاد فرهنگی شده که هر کسی یک نصیحت‌کننده است و هیچ‌کس تصمیم‌گیرنده نهایی نیست، اما تقریبا همه قدرت مخالف بودن را دارند. حتی آقای ایواتا از تصمیماتی نفرت دارد که به صورت فردی توسط مدیران در ژاپن گرفته می‌شود.
آلدل‌من می گوید که به انجام رساندن هر کاری، زمینه‌ای را فراهم می‌سازد که گروه‌های مختلف درگیر آن شوند و این موضوع حتی برای کسانی که خارج از ژاپن هستند نیز دشوارتر است؛ زیرا تمام فرایند کاری باید در سطوح مختلف تکرار شوند. او افزود:
تمامی این مسائل لزوما بد تلقی نمی‌شوند، اما می‌توان آن را کاری ناکارآمد و وقت‌گیر دانست. بزرگترین ریسک در هر قسمت از این روش این است که اگر یک نفر ساز مخالف بزند، طرح پیشنهادی هر چقدر هم  خوب باشد ولی باز مورد قبول سایرین قرار نمی‌گیرد. بنابراین به طور کل، ایده‌های جسورانه در این روش کاری تا وقتی که مورد موافقت همه قرار نگیرد، به جایی نخواهد رسید. البته این تنها مشکل نیست، اکثر مدیران ارشد که در دوران کنسول‌های NES و سوپر NES در کمپانی مشغول به کار بودند و درکی از بازی‌سازی مدرن نداشتند، با بخش‌هایی مثل بازی‌های آنلاین، سیستم حساب‌های کاربری و لیست دوستان آشنا شدند و حتی از پیشرفت بسیار آهسته بازی‌ رایانه‌های شخصی نیز آگاه بودند. معمولا جلوی خیلی از ایده‌ها گرفته می‌شود و دلیل آن، این است که برخی از افراد کمپانی قدرت وتو و رد آن ایده را صرفا به خاطر این‌که درکش نکردند، دارند. دلایل بسیار کمی وجود دارد که به این ایده‌ها بها داده شود و مورد امتحان قرار گیرند. به طور کل با ریسک کردن به کسی پاداش نمی‌دهند. وفاداری طولانی در نهایت چیزی است که پاداش دارد؛ بنابراین راحت‌ترین راه این است که به سادگی از اصول پیروی کنید.
نظر شما درباره‌ی این صحبت‌های جنجالی چیست؟ تا چه حد با آد‌‌ل‌من موافق هستید؟ آیا صحبت‌های وی در سیاست‌های کاری حال حاضر نینتندو دیده می‌شود؟ منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده