// جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰

هولولنز مایکروسافت با آکیولوس ریفت و پروژه مورفیوس سونی تفاوت دارد

یکی از سخنگویان شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای در مورد تکنولوژی واقعیت افزوده‌ی هولولنز، به صحبت‌هایی درباره‌ی هدست‌های واقعیت مجازی موجود مانند اوکلوس ریفت و پروژه مورفیوس سونی پرداخت و آنها را «هیجان‌انگیز» توصیف کرد، اما اظهار داشت هولولنز چیزی متفاوت از این‌ها است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
وی در پاسخ به این موضوع که رویکرد و نگاه مایکروسافت به تکنولوژی‌های واقعیت مجازی مانند اوکلوس ریفت و پروژه مورفیوس چگونه است، پاسخ داد:
امروزه تلاش‌های بسیاری در زمینه تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و مجازی می‌شود که واقعا هیجان انگیز هستند. اما چیزی که ما درموردش صحبت می‌کنیم متفاوت است. تجربه‌ی هولوگرافیک در ویندوز منجر به ادغام دنیای دیجیتالی و مجازی با دنیای واقعی شما می‌شود. ما می‌خواهیم دنیای اطراف شما را با هولوگرام‌ها ادغام کنیم و تبدیل به چیزهایی کنیم که شما می‌سازید، ارتباط برقرار می‌کنید یا جستجو می‌کنید. ما امیدواریم تجربه‌ی هولوگرافیک در ویندوز ۱۰ به پیشرفت و ایجاد نوآوری در این زمینه کمک کند.
این صحبت‌ها کاملا با سخنان آلکس کیپمن، طراح هولولنر، در یک سو قرار دارند. وی هم گفته بود که مایکروسافت به هیچ‌وجه قصد ندارد تا به رقابت مستقیم با شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی تکنولوژی واقعیت‌مجازی مانند اکولوس بپردازد. کیپمن گفته بود:
آکیولوس، Magic Leap، و کسانی که عینک تولید می‌کنید(اشاره به تولیدکنندگان عینک و هدست‌های واقعیت مجازی)، ما از همه‌ی شما دعوت می‌کنیم تا به ما ملحق شوید و هولوگرام بسازید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز، می‌توانید مقاله‌ای به نام نگاهی عمیق به هولولنز مایکروسافت: واقعیت مجازی در مفهوم حقیقی در سایت زومیت را مطالعه کنید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده