// پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰

مایکروسافت بازی‌سازان را مجبور به ساخت‌ بازی‌های بین پلتفرمی نمی‌کند

روز گذشته فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس در کنفرانس ویندوز ۱۰ شرکت مایکروسافت حضور پررنگی داشت و از قابلیت‌های تعاملی بسیار خوبی بین ایکس‌باکس و ویندوز ۱۰ پرده برداشت. وی امروز گفت که ایکس‌باکس وان آخر سال جاری، پشتیبانی از قابلیت بازی بین پلتفرمی را دریافت خواهد کرد.
بسیاری تصور می‌کنند که مایکروسافت شاید بازی‌سازان را مجبور به اضافه کردن این قابلیت کنند تا ردموندی‌ها بتوانند دامنه‌ی بازی‌ها را بین پلتفرم‌های خود گسترش دهند، اما فیل اسپنسر با این طرز فکر مخالف است و مواضع مایکروسافت را اینگونه شرح می‌دهد:
من فکر می‌کنم بازی‌کردن به صورت بین پلتفرمی و استفاده از این قابلیت می‌تواند به هرچه بهتر شدن بازی‌ها کمک کند. حالا اگر کسی از قابلیت بازی بین پلتفرمی نمی‌خواهد استفاده کند، مسئله‌ای نیست، هیچ چیزی برای اجبار آن‌ها وجود ندارد.
همچنین از اسپنسر در مورد سطح دسترسی‌ها و نوع سیستم بین‌پلتفرمی سوال شد و اینکه آیا می‌توان از موس و صفحه کلید در حالت استریم استفاده کرد یا خیر. اسپنسر در این مورد نظر مساعدی دارد اما می‌گوید تصمیم برای استفاده از این نوع کنترل‌ها در بازی بر عهده‌ی بازی‌سازان است و آنها باید به دنبال راهی برای حفظ تعادل همه‌ چیز باشند. برای مثال، توسعه‌ دهندگان باید لیست مشخصی را تهیه کنند که به بازیکنان اجازه می‌دهد از کنترلر معمول یا موس و صفحه‌کلید استفاده کنند. همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند لیستی تهیه کنند که شامل تنظیمات هر دو شیوه‌ی کنترل باشد. اسپنسر در ادامه می‌گوید:
در آخر، بعضی از مردم در مورد برای رقابت کاملا مصمم هستند و حرفه‌ای برخورد می‌کنند، بعضی هم صرفا خواهان یک سرگرمی مفرح هستند. ما باید مطمئن بشویم که هر دو طرف را در اختیار داریم.
این سیاست فیل اسپنسر، چیزی شبیه به جذب مخاطبان حرفه‌ای و معمولی است که سونی سال‌ها است آن را با استفاده از ارائه‌ی بازی‌های بزرگ و بازی‌های کوچک و مستقل انجام می‌دهد. قابلیت بازی بین پلتفرمی هم می‌تواند عاملی باشد تا حتی مخاطبان غیر حرفه‌ای که علاقه‌ی زیادی به بازی‌های کنسولی ندارند، جذب ویندوز و ایکس‌باکس شوند. بازی Fable Legends جزو اولین بازی‌هایی است که از قابلیت بازی بین پلتفرمی بین ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی بهره می‌برد. این بازی اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده