نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰

اطلاعات بیشتر درباره‌ی بازی Starships از زبان خالق سری بازی‌های Sid Meier's

خالق سری بازی‌های Sid Meier's در مصاحبه با یوروگیمر، به توضیح بعضی از مکانیسم‌های بازی و نحوه شباهت آن به بازی Beyond Earth و سایر جنبه‌های Starships پرداخته است. با زومجی همراه باشید تا بیشتر با بازی تازه معرفی شده Starships آشنا شوید.
اگر  بخش اخبار زومجی را دنبال کرده باشید، بازی Starships از سری بازی‌های Sid Meier's معرفی شد. مِیِر خالق سری بازی‌های Sid Meier's در مصاحبه با یوروگیمر در ابتدا از کارهایی که مخاطب می‌تواند در بازی انجام دهد صحبت می‌کند و می‌گوید نکته اصلی بازی، طراحی و ساخت کشتی فضایی مورد نظرتان است. او در ادامه می‌افزاید:
انواع مختلف اسلحه، قابلیت‌های رادارگریزی و سپردفاعی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را به اشکال مختلف روی کشتی خود نصب کنید تا به کشتی‌های فضایی متفاوتی دست پیدا کنید. بعضی از آن‌ها سریع خواهند شد، بعضی قدرتمند و بعضی برای انجام عملیات‌های مخفیانه مناسب خواهند شد و این شما هستید که در نقش فرمانده این ناوگان را مدیریت خواهید کرد. شما در ساخت ناوگان خود آزادی عمل دارید. می‌توانید ناوگان را از تعداد کمی کشتی‌ فضایی بزرگ و قدرتمند تشکیل دهید یا به جای آن از انواع کم‌توان‌تر آن ولی در تعداد بالا استفاده کنید. پس از آن که ناوگان خود را ساختید حالا باید قدم در کهکشان‌ها بگذارید و وارد هر منظومه‌ای که شوید با عملیات‌ مختلف و فرصت برای کمک به دیگران روبه‌رو خواهید شد. پس از آن‌که این مراحل را با موفقیت گذراندید و به‌ ساکنین منظومه کمک کردید، آن‌ها به بخشی از فدراسیون شما تبدیل خواهند شد. این کار را در منظومه‌های دیگر تکرار می‌کنید و با رهبران دیگر دیدار می‌کنید، رهبرانی که ممکن است تعدادی از آن‌ها را که از بازی Civilization: Sid Meier's هستند،بشناسید.
وی می‌گوید: اینکه ناوگان خود را به کدام سمت از فضا می‌فرستید در ماموریت‌های به وجود آمده تفاوت ایجاد خواهد کرد. ممکن است مجبور به جنگ با سایرین شوید یا ناوگانی دیگر را اسکورت کنید. به همین دلیل است که  Starships تلفیقی از یک بازی استراتژی و نبرد تاکتیکی بین کشتی‌های فضایی است. او در ادامه راجع به نحوه پیروز شدن در بازی می‌گوید:
پیروزی جمعیتی وقتی معنا پیدا میکند که برای دست‌یابی به آن باید به منظومه‌های خورشیدی مختلف بروید و با حل کردن مشکلات ساکنین، آن‌ها را مانند یک فدراسیون زیر نظارت خود بگیرید و وقتی توانستید به قدری فدراسیون خود را وسعت دهید که نیمی از جمعیت کهکشان را زیر سلطه خود داشته باشید، پیروز خواهید شد. اما این‌ تنها راه پیروزی در بازی نیست. پیروزی عملی زمانی به دست می‌آید که تمدن شما در علم و تکنولوژی پیشگام شود یا می‌توانید مانند سنت سری بازی‌های Civilization برای دست‌یابی به پیروزی جنگ را انتخاب کنید و با نابودی دیگران، پیروز شوید. همانطور که می‌بینید راه‌های مختلفی برای پیروز شدن وجود دارد.
او عکس‌های جدیدی از بازی را نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار داده که در ادامه می‌بینید. همچین می‌توانید تریلر معرفی این بازی را تماشا و دانلود کنید. Sid Meier's Starships بهار ۲۰۱۵ برای کامپیوترهای شخصی و آی‌او‌اِس عرضه خواهد شد.
 

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده