نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۰

معرفی بازی موبایل Vector: پارکور و فرار بی‌پایان

شاید نتوان Mirror's Edge با آن وسعت و کنترل مشکلش را روی تلفن‌های هوشمند آورد، اما یک بازی خوش‌ساخت و ساده وجود دارد که ماهیت پارکور را به زیباترین شکل به موبایل آورده است. با معرفی بازی موبایل Vector همراه زومجی باشید.
پارکور یکی از ورزش‌هایی است که عمده طرفداران آن جوانان پرجنب‌و‌جوشی هستند که با استفاده از انعطاف بدنی و البته جرات بالا، حرکات جالب و خارق‌العاده‌ای را انجام می‌دهند. اگر بازی Mirror's Edge را در نسل گذشته انجام داده باشید حتما با این ورزش آشنا هستید. حالا یک استودیو خوش ذوق توانسته با محدودیت‌ها و در عین حال استفاده از قابلیت‌های تلفن‌های هوشمند این ورزش را در قالب یک بازی زیبا برای بازی‌های موبایل عرضه کند.
فرقی نمی‌کند به پارکور یا هیجان علاقه‌ دارید یا نه، وکتور را بازی کنید!
استودیو نِکی، سازنده بازی Vector چندان پرکار نبوده است و به جز این بازی، تنها یک بازی دیگر در سبک مبارزه‌ای/نقش‌آفرینی در کارنامه خود دارد اما هر دو بازی این استودیو خلاق و خوش ذوق جزو بازی‌های موفق تلفن‌های هوشمند بوده‌اند. وقتی برای اولین بار وکتور را روی موبایل خود نصب می‌کنید شاید توقع چنین بازی را نداشته باشید و Vector مدام شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اولین جایی که وکتور شما را شگفت زده می‌کند، ویدیو آغازین بازی است. وکتور بر خلاف سایر بازی‌های موبایل و درست مانند بازی‌های تراز اول کنسولی، با یک ویدیو آغازین زیبا و جذاب شروع می‌شود. جایی که شخصیت بازی در بند یک تشکیلات بزرگ و مخوف است که با گذاشتن هدستی روی گوش کارمندان بی‌شمار خود آن‌ها را کنترل می‌کند. نقطه عطف ویدیو و داستان بازی جایی است که شخصیت بازی با سایر نمونه‌های مشابه خود فرق دارد، هدست را از روی سر خود بر می‌دارد و از مجموعه فرار می‌کند. اینجا است که بازی و فرار بی‌پایان شما شروع می‌شود. فراری که برپایه حرکات پارکور بنا شده است. وقتی مرحله اول بازی را شروع می‌کنید شخصیت بازی حرکات زیادی را نمی‌تواند انجام دهد و به مرور که مراحل مختلف را طی می‌کند، به تجربه او افزوده شده و درنتیجه می‌تواند از موانع با حرکات متنوعی عبور کند. این حرکت‌های جدید قبل از ورود به هر مرحله به شما اعلام می‌شوند و فقط زمانی قابل دسترسی هستند که در زمان مشخص آن‌ها را انجام دهید.
ption id="attachment_11029" align="alignnone" width="750"]vector پارکور پارکور پارکور!
گیم‌پلی Vector ساده  و در عین حال جذاب و گیرا است. شخصیت بازی به صورت خودکار در حال فرار است و تنها کاری که باید بکنید لمس صفحه نمایش برای عبور از موانع یا پریدن است. اگر به جایی برخورد کنید یا با دیرعمل کردن دچار افت سرعت خود شوید توسط ماموری که شما را دنبال می‌کند دستگیر خواهید شد و باید مرحله را از اول آغاز کنید. یکی دیگر از نکات قابل توجه بازی این است که اگر بخواهید مرحله را دوباره از اول آغاز کنید هیچ صفحه بارگذاری یا مکثی را مشاهده نخواهید کرد و بلافاصله وارد معرکه خواهید شد. تمام مراحل بازی از یک نقطه آغاز و در نقطه دیگری پایان می‌یابند و شما باید این مسیر صاف را بدون این‌که توسط ماموری که شما را تعقیب می‌کند، دستگیر شوید؛ به نقطه پایانی مرحله برسید. هر مرحله شامل سکه‌ها، مکعب‌ها یا حرکت‌های جدید است که با دست‌یابی به همه آن‌ها می‌توانید تمام ستاره‌های آن مرحله که ۳ عدد هستند را دریافت کنید، در غیر این‌صورت بسته به عدم انجام حرکت‌های هر مرحله و یا عدم دریافت سکه‌ها و مکعب‌ها، از این ستاره‌ها کسر خواهد شد.
انیمیشن‌های بازی به نرمی هر چه تمام‌تر اجرا می‌شود و حس واقعی پرش‌های یک پارکورکار را به مخاطب القا می‌کند
جلوه‌های بصری بازی اگرچه دارای جلوه‌های ویژه یا رنگ و لعاب خاصی نیست اما کاملا زیبا و مناسب با حال و هوای بازی طراحی شده است. یکی دیگر از نکات برجسته وکتور، انیمیشن‌های آن است که به نرمی هر چه تمام‌تر اجرا می‌شود و حس واقعی پرش‌های یک پارکورکار را به مخاطب القا می‌کند. با وجود سه‌بعدی بودن موانع و شخصیت‌های بازی، پس‌زمینه بازی آن که شامل محیط‌های متنوعی است به صورت دو بعدی طراحی شده است که البته لطمه‌ای به روند یا کیفیت بازی وارد نمی‌کند. اگر از این بازی لذت برده‌اید و هنوز هم از انجام آن خسته نمی‌شوید بدانید که استودیو سازنده آن در حال ساخت و توسعه نسخه دوم این بازی‌است و می‌توان انتظار یک تجربه بی‌نظیر دیگر از آن  داشت. بازی که هنوز تاریخ عرضه و پلتفرم‌های آن مشخص نشدند ولی می‌توان با یقین گفت که مانند نسخه اول برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اِس عرضه خواهد شد. بدون شک وکتور یکی از آن دسته بازی‌هایی است که اگرچه ماهیت چندنفره ندارد؛ اما ظرافت و خوش‌ساخت بودن آن باعث شده تا حتی پس از گذشت‌ مدت‌ها نیز تازه و جذاب به نظر برسد. اگر از هیجان و پارکور لذت می‌برید یا به دنبال بازی متفاوت هستید Vector را از دست ندهید. دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده