// دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰

حمله‌ی هکری به استودیو سازنده‌ی Glorious Leader باعث نابودی این بازی شد

استودیو مستقل مانی هورس اخیرا مشغول به ساخت یک بازی دو بعدی به نام Glorious Leader بود که در آن رهبر کره‌ی شمالی نقش اصلی را ایفا می‌کرد. حال این استودیو مورد حمله‌ی هکری مشکوکی قرار گرفته و باعث شده سازنده به طور کامل ساخت این بازی را لغو کند.
سازندگان این بازی اکشن که امید داشتند با قرار دادن رهبر کره شمالی به عنوان نقش اصلی، توجه مردم را برای حمایت از بازی در کیک‌استارتر جلب کنند، حال گرفتار گروه هکری مشکوکی شده‌اند که احتمال می‌رود کره‌ای باشند. سازنده‌ی این بازی درباره‌ی حمله‌ی هکری می‌گوید:
هکرها تمام اطلاعاتی که مرتبط با بازی Glorious Leader بوده است را از بین برده‌اند. آنها حتی به پروژه‌های دیگر ما هم رحم نکردند و کلیه دسترسی‌های ما به کامپیوترها و وب‌سایتمان را در اختیار گرفتند. زمانی که این اتفاق روی داد، دیگر هیچ کاری نمی‌توانستیم برای موفقیت این پروژه‌ی کیک‌استاتری انجام دهیم.
glorious-leader 2 بازی استودیو مانی هورس تنها توانسته بود به مبلغ ۱۶ هزار دلار از ۵۵ هزار دلار بودجه‌ی هدف قرارداده شده دست پیدا کند. این نشان می‌داد که حتی اگر حمله‌ی هکری هم انجام نمی‌شد، باز میزان موفقیت بازی بسیار کم بوده و امکان داشت اصلا به مرحله‌ی انتشار نرسد. با اینکه بسیاری تصور می‌کنند این حمله‌ی سایبری از سوی کره‌ا‌ی‌ها بوده است، اما خود استودیو مانی هورس اعتقادی به این موضوع ندارد و احتمال مرتبط بودن این گروه با هکرهایی که سونی پیکچرز را هک کردند را رد می‌کند. آن‌ها در ادامه گفتند:
وقتی این هک‌ انجام می‌شد، ما به این فکر می‌کردیم حالا وقت آن رسیده است که یک تجدید نظری در بازی Glorious Leader اعمال کنیم. ما از تمام کسانی که حمایتمان کردند تشکر می‌کنیم و از بابت این اتفاقات پوزش می‌طلبیم.
بازی Glorious Leader شباهت زیادی به سری بازی‌های معروف Contra داشت با این تفاوت که شما در نقش رهبر کره‌ی شمالی قرار می‌گرفتید و به جنگ با کشور آمریکا می‌رفتید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده