نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰

بیانیه رسمی رییس جمهور آمریکا برای تشدید قوانین علیه حملات سایبری

بعد از حملات اینترنتی اخیر به خصوص حملات DDoS که باعث از کار افتادن سرویس‌های ایکس‌باکس لایو و شبکه‌ی پلی‌استیشن شد، کاخ سفید برنامه‌های تازه‌ای برای جلوگیری از این حملات ارائه کرد. با بیانیه‌ی رسمی اوباما و کاخ سفید همراه باشید.
وبسایت کاخ سفید بیانیه‌ای تحت عنوان «ایمن‌سازی فضای مجازی» از سوی رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرده‌ و  از کنگره خواسته‌ برای حفظ منافع کشور در مقابل حملات هکرها، سازمان‌های خلافکار و حتی دیگر کشور با آن‌ها همکاری کند. در یکی از بخش‌های این بیانیه که با عنوان «به روز کردن سازمان‌های اجرای قانون در جهت مبارزه با جرایم رایانه‌ای» منتشر شده، مشخصاً به حملات DDoS اشاره شده است. قوانین جدید شامل موارد زیر است:
  • پیگیری قانونی عوامل فروش بات‌های اینترنتی
  • جرم شمردن فروش اطلاعات مالی و اقتصادی آمریکا مانند کارت‌های اعتباری و شماره‌ حساب‌های بانکی در خارج آمریکا
  • گسترش دسترسی‌های سازمان‌های اجرای قانون برای جلوگیری از فروش بدافزارهایی که باعث سرقت هویت کاربران اینترنت می‌شود
  • اجازه دادن به دادگاه‌ها جهت از بین بردن بات‌های اینترنتی که باعث بروز اختلالات در اینترنت می‌شوند
اگر قوانین جدید اجرایی شوند، ایجاد اختلال در سرویس‌هایی مثل ایکس‌باکس لایو و شبکه‌ی پلی‌استیشن دشوارتر خواهد شد. اگرچه راه‌های مختلفی برای حمله‌های اینترنتی به این نوع شبکه‌ها وجود دارد اما در هر صورت تعداد آن‌ها کاهش خواهد یافت. همچنین سازمان نرم‌افزارهای سرگرمی که مسئولیت حمایت از حقوق سازندگان باز‌ی‌های کامپیوتری در واشنگتن را به عهده دارد، بیاینه‌ای در حمایت از صحبت‌های اخیر اوباما منتشر کرده است:
حملات اینترنتی، امنیت و منافع کشور ما را به خطر می‌اندازند. ما از رئیس جمهور اوباما در جهت فراهم کردن ابزارهای لازم برای سازمان‌های قانون‌گذار جهت شناسایی و جلوگیری از جرایم رایانه‌ای حمایت می‌کنیم. کاربران باید در مقابل بات‌های اینترنتی و حملات غیرقانونی محافظت شوند. آن‌ها این حق را دارند که از اینترنت آزاد و به دور از فعالیت‌های مخرب بهره‌مند شوند. سازمان نرم‌افزارهای سرگرمی با کاخ سفید و کنگره همکاری خواهد کرد تا قوانین جدید را اجرا کنیم و برای کسانی که آثار مخرب عظیمی در اینترنت به جای می‌گذارند طبق قانون برخورد کنیم.
با همه‌ی این تفاسیر هیچ تضمینی وجود ندارد که اقدامات اوباما از مرحله‌ی بیانیه خارج شده و عملی شوند، با این حال به نظر می‌رسد مقامات بزرگ آمریکایی قدم در راه درستی گذاشته‌اند. متن کامل این بیانیه در وب‌سایت کاخ سفید در دسترس است. منبع: Gamspot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده