// یکشنبه, ۲۸ دی ۹۳ ساعت ۱۰:۲۷

اگر اطلاعاتی که توسط مجله‌ی گیم اینفورمر از بازی Uncharted 4: A Thief's End منتشر شد برای شما کافی نبود، با زومجی همراه باشید تا نگاهی به اطلاعات ارائه شده توسط شما‌ره‌ی جدید مجله‌ی Edge داشته باشیم و جزئیات بیشتری راجع‌ به Uncharted 4 به دست بیاوریم.
اطلاعاتی که از Uncharted 4: A Thief's End منتشر شده، بیشتر در رابطه با گرافیک، گیم‌پلی، شخصیت‌های بازی و انیمیشن‌های آن نسبت به نسخه‌های قبلی است. جالب است بدانید مجله‌ی Edge در انتهای این اطلاعات از بازی Uncharted 4: A Thief's End به‌عنوان «زیباترین بازی نسل هشتم» یاد کرده است.
  • اعضای مجله سعی کردند دلیل جدایی اِمی هِنینگ از ناتی داگ را بپرسند، اما ناتی داگ از ارائه هرگونه پاسخی اجتناب کرده است.
  • سیستم انیمیشن‌ها و فیزیک بدن شخصیت‌ها دوباره از اول طراحی شدند و از نمونه‌های قبلی در پلی‌استیشن 4 هیج استفاده‌ای نشده است. سعی شده تا فیزیک و المان‌های وابسته به صورت واقعی در بازی وجود داشته باشند.
  • اشیای بازی براساس سرعت، زاویه‌ی پرش و وزنی که به آن‌ها وارد می‌شود صدمه می‌بینند. به‌عنوان مثال اگر لبه‌ی قسمتی که ضعیف‌ است را بگیرید، احتمالا شکستن آن وجود دارد. مثل نسخه‌های قبلی، این بخش‌ها از قبل طراحی نشده و تمام آن‌ها به صورت داینامیک و براساس فیزیک واقعی بازی صدمه می‌بینند.
  • چکش صخره‌نوردی نِیتِن تفاوت‌های زیادی با لارا کرافت در بازی Tomb Raider دارد و هدف سازندگان از طراحی آن آزادی عمل بیشتر در استفاده از این ابزار است.
  • از قسمت‌هایی که توانایی بالا رفتن از آن‌ها را دارید می‌توانید آویزان و در میان آن‌ها حرکت کنید.
  • بخش‌های خطی بازی نسبت به نسخه‌های قبل تفاوت زیادی پیدا کرده و آزادی عمل بیشتری را نسبت به گذشته در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال بازیکنان می‌توانند یک پازل را به شیوه‌های مختلف حل کنند.
  • دشمنان نِیتِن توانایی بالارفتن از لبه‌ها و تعقیب وی را دارند.
  • اگر دشمنان از وجود شما در محیط باخبر شوند، شیوه‌ی گشت‌زنی آن‌ها نسبت به زمانی که از وجودتان اطلاع نداشتند به‌طور کلی تغییر می‌کند. اگر آن‌ها از وجود شما اطلاع یابند، با وسایل ارتباطی خود سعی در یافتن شما می‌کنند.
  • مبارزات بازی تلفیقی از مخفی‌کاری، قسمت‌های پلتفرمینگ (بالارفتن از صخره‌ و بخش‌های مختلف محیط‌ها) و مبارزات نزدیک است و به همین دلیل در سیستم مبارزات انقلابی فراتر از Uncharted 2 ایجاد شده است.
  • ردپای آزادی‌ عمل در سیستم مبارزات و مخفی کاری The Last Of Us را در Uncharted 4 پیدا خواهید کرد.
  • ناتی داگ در زمان تولید بازی یاد گذشته و بازی Jak & Daxter 2 افتاده است. اگر به خاطرد اشته باشید در یکی از مراحل  این بازی بازیکنان با دَکستِر روی موشکی سوار و آن را کنترل کردند. زمانی که این مرحله به اتمام رسید، اکثر بازیکنان دوست داشتند در ادامه باری دیگر چیزی شبیه آن را مشاهده کنند. ناتی داگ با Uncharted 4 سعی دارد صحنه‌های هیجان‌انگیزی که بازیکنان مشتاق تجربه‌ی دوباره‌ی آن‌ها هستند را بیشتر تولید کند.
Uncharted-4-Edge-Magazine
  • مجله‌ی Edge لقب زیباترین گرافیک نسل‌ هشتم را به Uncharted 4: A Thief's End داده است.
  • ناتی داگ از مقدار حافظه‌ی پلی‌استیشن 4 خوشحال و به‌خوبی از مزایای آن استفاده می‌کند.
  • کیفیت تکسچرها حداقل چهار برابر Uncharted 3 شده است.
  • اعضای مجله Edge در استودیوی ناتی داگ یکی از مراحل جدید بازی را تجربه کردند. در این مرحله‌ نِیتِن در جزیره‌ای در ماداسگار بیدار می‌شود. قطرات آب مانند دنیای واقعی از لباس، مو و بدن وی چکه می‌کرده و عکس‌العمل درختان نسبت به حرکت باد هم شگفت‌انگیز بوده است.
  • به‌ لطف سیستمی که ناتی داگ دو سال برای طراحی آن زمان صرف کرده، تمام اشیای بازی مانند دنیای واقعی به‌نظر می‌رسند.
  • زمانی که نِیتِن از دیواری بالا می‌رفت، تنها صدحرکت مختلف برای دست و اعضای بدن وی برای تطبیق با آن موقعیت طراحی شده است.
  • در کنسول پلی‌استیشن 3 نیتن ۲۵۰ استخوان داشت، اما در Uncharted 4 تنها برای صورت وی ۸۰۰ استخوان طراحی شده است.
  • در حال حاضر بازی بالاتر از نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، اما ناتی داگ تجربه‌ی بازیکنان از بازی را با نرخ فریم ۶۰ به خطر نمی‌اندازد.
  • نیل دراکمن عقیده دارد داستان ماجراجویی‌های جدید نیتن باید به خود متکی باشد. اما برای کسانی که برای اولین بار این سری را بازی می‌کنند، اطلاعاتی از طریق یادداشت‌ها در رابطه با داستان نسخه‌های قبلی، شخصیت‌ها و اتفاقات مهم آن قرار داده شده است.
  • پایان Uncharted 3 داستان نِیتِن در زمان حال را به پایان رسانده است. برای همین سازندگان با نسخه‌ی جدید می‌توانند در گذشته‌ی وی کاوش کنند.
Uncharted-4-banner-3
  • 15 سال قبل سَم و نِیتِن دنبال گنجی بودند که ارزش آن با پول امروزی بیش از نیم میلیارد دلار بوده است.
  • نِیتِن اتفاقات گذشته را فراموش و برای خود زندگی تشکیل داده است. اما برادرش سرنخ جدیدی  از گنجینه‌ی لیبرتالیا یافته و برای یافتن آن تصمیم می‌گیرد باری دیگر نزد نِیتِن برود.
  • شخصیت‌های جدید تاثیر به‌سزایی  روی نِیتِن دِرِیک می‌گذارند.
  • سم اجازه‌ی پرسیدن این سوال که نِیتِن در گذشته چه کسی بوده و چگونه به شخصیت امروزی تبدیل شده را می‌دهد.
  • زمانی که سم از راه می‌رسد، اِلِنا از حضورش خوشحال نمی‌شود و در خانه می‌ماند. کِلویی هم با پایان Uncharted 3 راه خود را از دِرِیک جدا کرده است.
  • تنها شخصیت مونثی که حضور آن در بازی تایید شده، نادین راس، رهبر گروه نظامی خصوصی آفریقای جنوبی است که توسط شخصی با نام ریف آدلِر استخدام شده است. این دو مانندنِیتِن و سم شکارچی گنج هستند و در گذشته با یکدیگر ملاقات داشتند.
  • برای اینکه شخصیت‌های بازی و کارهایی که انجام می‌دهند کلیشه‌ای نباشد، ناتی داگ دوست ندارد این گروه را به چشم دشمن نگاه کند، چراکه دشمنان شما هم خودشان را به چشم شخصیت منفی نگاه نمی‌کنند.
  • ناتی داگ تمام صحنه‌های بازی و حتی بخش‌های سینمایی را به دقت بررسی کرده است.
  • اعضای Edge گفتند Uncharted 4 شبیه بازی‌های سندباکس شده است.
  • لبه‌هایی که می‌توانید از آن‌ها آویزان شوید به‌ وضوح مشخص است.
  • وقایع Uncharted 4 چهار سال پس از Uncharted 3 اتفاق می‌افتد.
  • موتور گرافیکی ناتی داگ برای کنسول پلی‌استیشن 3 طراحی شده و حتی در استودیو هم از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی استفاده نمی‌شود.
نظرتان راجع به این اطلاعات چیست؟ منبع: Gamepur
کاراکتر باقی مانده