نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۹

سونی تمام فروشگاه‌هایش را در کانادا می‌بندد

شرکت سونی قصد دارد تا دو ماه دیگر تمام فروشگاه‌های رسمی خود در سراسر کانادا را تعطیل کند. این اقدام به دلیل انجام تغییراتی در ساختار روند کسب و کار سونی انجام می‌گیرید. با بیانیه‌ی رسمی این شرکت در ادامه همراه باشید.
روز پنج‌شنبه سونی به تمام کارکنان خود که در این فروشگا‌ه‌ها کار می‌کردند این خبر را اعلام کرد. فروشگاه‌های رسمی سونی که مانند فروشگاه‌های اپل، به نام سونی استور شناخته می‌شوند، دیگر در کشور کانادا فعالیت نخواهند کرد، از جمله بزرگ‌ترین فروشگاه سونی که در ایالت اوتاوا قرار داشت. سونی همراه این خبر بیانیه‌ی زیر را صادر کرده است:
در طول شش تا هشت هفته‌ی آینده، ما فروشگاه‌های سونی در کانادا را تعطیل می‌کنیم و تمام فروش خود را از طریق شبکه‌ی رسمی خرده‌فروش‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و تبلیغات تلویزیونی انجام می‌دهیم. شبکه‌ی تأییدشده‌ی خرده‌فروش‌های سونی طیف وسیعی از محصولات این شرکت را در اختیار خریداران قرار می‌دهند و توسط مأمورین تعلیم‌دیده‌ی ما پیشتیبانی می‌شوند تا مطمئن شویم خریداران سابق ما همچنان تجربه‌ی خریدی خوشایند را داشته باشند و از آن‌ها در مورد محصولات مشاوره بگیرند.
sony_sccf_p_082012_01 سونی اشاره نکرد با این اقدام چه تعداد شغل تحت تأثیر قرار می‌گیرند و چند کارمند بیکار خواهند شد. مشکلات مالی سونی روز به روز بیشتر گریبان این شرکت را می‌گیرد و طبق اعلام رسمی آن‌ها، در آخر سال مالی جاری که در ماه مارس (اسفند) به پایان می‌رسد در حدود ۱.۹ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند. سونی سال گذشته بخش لپ‌تاپ‌های خود که زمانی به عنوان استاندارد کیفیت شناخته می‌شدند را فروخت و احتمال می‌رود تولید تلوزیون‌‌های هوشمند خود را نیز متوقف کند. حتی شایعاتی از فروش بخش اکسپریا، یعنی تلفن‌های هوشمند این شرکت نیز به گوش می‌رسد. فعلاً تنها شاخه‌ای از سونی که برای آن‌ها بسیار سودآور است بخش پلی‌استیشن به شمار می‌رود و با فروش ۱۸.۵ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 از زمان عرضه‌ی آن، تا حدودی ضرر دیگر بخش‌ها را جبران کرده است. منبع: Ottawa Citizen


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده