نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰

۱۰ ابزار مورد نیاز برای گیمرهای حرفه‌ای رایانه‌های شخصی

اگر از گیمرهای حرفه‌ای کامپیوترهای شخصی باشید حتما می‌دانید که برای حفظ و بالابردن توانایی آن به ابزارهایی نیاز دارید. در این مقاله شما را با ۱۰ ابزاری که لازمه هر گیمر حرفه‌ای کامپیوترهای شخصی هست آشنا خواهیم کرد. با زومجی همراه باشید.
کامپیوتر شخصی شما مانند یک پروژه است که به نگه‌داری و تعمیرات احتیاج دارد. جدا از ابزارهای ضروری مانند ماوس، صفحه کلید، نمایشگر و هدست، این ابزارهایی که قصد معرفیشان را داریم، به نگه‌داری کامپیوتر شما و بالابردن راندمان و توانایی آن کمک می کنند. Magnetic-screwdriver

۱. پیچ‌گوشتی مغناطیسی

اولین و اصلی‌ترین ابزار برای ساخت و یا نگه‌داری یک کامپیوتر شخصی، پیچ‌گوشتی است. درجواب بسیاری از علاقه‌مندان کنجکاو به حیطه کامپیوترهای شخصی که دوست دارند شخصا اقدام به ساخت کامپیوتر خود کنند این است که«اگر بتوانید یک پیچ را باز و بسته کنید پس می‌توانید یک کامپیوتر شخصی هم جمع کنید». اما این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از یک پیچ‌گوشتی با کیفیت و مقاوم می‌تواند شما را از مشکلات احتمالی کار با پیچ‌گوشتی‌های بی کیفیت نجات دهد. اگر شما هم به کیفیت ساخت کامپیوتر شخصی اهمیت می‌دهید، پیشنهاد من این است که از پیچ‌گوشتی‌هایی با دسته مقاوم و قابلیت مغناطیسی استفاده کنید.
  secondry-tools

۲. ابزار ثانویه

برای تعمیر، نگه‌داری یا بروز کردن کامپیوتر شخصی خود حتما نیاز به ابزارهایی با اندازه‌ها و کاربردهای مختلف دارید. ابزارهایی که با آن بتوانید پیچ‌های ریز را باز و بسته کنید یا به سیم‌های بسیار باریک پنل جلوی کیس خود دسترسی داشته باشید. این مجموعه از ابزارها می‌توانند شما را در این لحظه یاری کنند. اگر نیاز به خرید یکی از این کیف‌ابزارها پیدا کردید حتما آن‌ها را از ابزارفروشی‌های معتبر خریداری کنید.
  dust-manager-

۳. دستگاه دمنده هوا

گرد و غبار معلق در هوا بزرگ‌ترین دشمن قطعات کامپیوتر شما محسوب می شوند. این گرد و غبار ممکن است در طولانی مدت موجب اختلال در عملکرد قطعات و در نهایت به کاهش عمر آن‌ها منجر شود. با خرید یک دمنده هوای معمولی و ارزان قیمت می‌توانید هوا را با فشار و دمای متعادل به جنگ گرد و غبار نشسته روی قطعات کامپیوتر خود بفرستید. عمر بالای قطعات و عملکرد مناسب آن‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است با تهیه یک دمنده هوا می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید.
  Cable-ties

۴. کمربند کابل

مدیریت خوب کابل‌ها باعث بهبود جریان هوا و در نهایت موجب عملکرد بهتر کامپیوتر شخصی‌تان می‌شود. به علاوه استفاده از این کمربند‌های کوچک باعث  مرتب شدن سیم‌ها و تعمیر و نگهداری آسان‌تر قطعات کامپیوتر می‌شود. توصیه من این است که از کمربندهای پلاستیکی یک‌بار مصرف استفاده نکنید و در عوض از انواع با کیفیت آن استفاده کنید که محکم هستند و باز کردن آن‌ها باعث صدمه زدن به کابل‌ها و سایر قطعات سیستم نمی‌شود. همچنین می‌توانید برای کابل‌های مختلف از کمربندهایی با رنگ‌های گوناگون استفاده کنید تا به خاطر سپردن کارایی کابل‌ها هم ساده‌تر شود.
  Headlamp

۵. لامپ رو‌سری

شاید در نگاه اول از خود بپرسید که این نوع لامپ‌ها چه ضرورتی برای یک گیمر PC دارن، اما واقعیت امر این است که برای تعمیر و نگه‌داری مناسب و صحیح از یک سیستم، باید دید خوب و مناسبی از قطعات داخلی و نحوه قرارگیری آن‌ها داشته باشید. اغلب مشاهده می‌شود که کاربران کامپیوترهای شخصی برای پیدا کردن کابل یا پیچ مورد نظر یا داشتن دیدی روشن‌تر از داخل کامپیوتر از چراغ‌قوه‌های دستی و یا گوشی موبایل استفاده می‌کنند. این در حالی است که استفاده از این ابزارآلات باعث کاهش شدید دید کاربر از محیط داخل کامپیوتر می‌شود. با خرید این لامپ و قرار دادن آن روی سر خود می‌توانید دیدی مناسب برای تعمیر یا نگه‌داری کامپیوتر خود داشته باشید.
  ergonomic-gear

۶. وسائل اِرگونومیک

قوی‌ترین سیستم به همراه استفاده از گران‌ قیمت‌ترین مانیتورها می‌توانند ضامن یک تجربه خوب در بازی‌های کامپیوترهای شخصی باشد اما آیا این تجربه سالم است؟ استفاده مداوم از صفحه کلید یا ماوس‌هایی با دقت بسیار بالا می‌تواند در دراز مدت باعث درد عضلانی مچ دست شود. برای جلوگیری از این موضوع، استفاده از بالشتک‌های کوچکی که زیر مچ دست قرار می‌گیرند به شدت توصیه می‌شود.
  controller

۷. کنترلر

برای گیمرهای حرفه‌ای کامپیوترهای شخصی، ماوس و صفحه‌کلید دو عنصر جدانشدنی محسوب می‌شوند، اما گاهی اوقات استفاده از کنترلر‌های سایر پلتفرم‌ها می‌تواند مفید و تاثیرگذار باشد. با این‌که کنترلر‌های ایکس‌باکس‌ وان و پلی‌استیشن ‌4 با استفاده از برنامه‌های جانبی قابل استفاده هستند، اما پیشنهاد من به شما کنترلر سیم‌دار ایکس‌باکس 360 است که توسط مایکروسافت جهت استفاده در کامپیوترهای شخصی عرضه شده است. این کنترلر همخوانی خوبی با بازی‌ها به خصوص بازی‌های شبکه استیم دارد و به راحتی قابل استفاده است. اگر با این کنترلر راحت نیستید، می‌توانید از کنترلرهای عرضه شده توسط ریزر و یا مَدکَتز استفاده کنید.
  mouse-pad

۸. پد ماوس

آیا شما از پد برای ماوس خود استفاده می‌کنید؟ شاید منظور شما همان پد‌هایی است که همراه مادربورد به خریدار اهدا می شود. درست است؟ ولی منظور ما استفاده پدهای حرفه‌ای است. بازی کردن بدون یک پد ماوس خوب مانند بازی کردن بسکتبال با دمپایی است. پدهای حرفه‌ای سطح اصطکاک متفاوتی دارند و می‌توانید بسته به نیاز خود، پد مناسب را خریداری کنید.
  Good-Microphone

۹. یک میکروفون با کیفیت

هر کسی دوستانی دارد که در سرورهای بازی زیر لب زمزمه می‌کنند یا عضو تیمی در بازی Counter Strike: Global Offensive هستند که صدای هم تیمی‌های خود را مانند پیام‌های مخابره شده از ماه می‌شنوند! میکروفون خوب یکی از مهمترین جنبه‌های بازی‌های رقابتی است که می‌تواند حس بهتری را به مخاطب القا کند.
  Fraps

۱۰. Fraps

این برنامه یکی از نام آشناترین نرم‌افزارهایی است که بیشتر گیمرهای حرفه‌ای کامپیوترهای شخصی از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از این نرم‌افزار سبک می‌توان به رصد نحوه اجرای بازی و راندمان دستگاه پرداخت. همچنین می‌توان از صحنه‌های بازی عکس گرفت یا از بازی فیلم تهیه کرد. با استفاده از این برنامه می‌توان فایل‌های با پسوند گیف نیز تهیه کرد.
  اگر شما هم از گیمرهای حرفه‌ای رایانه‌های شخصی هستید، می‌توانید با استفاده از این وسائل و راه‌کارها، نحوه بازی خود را بهبود ببخشید. نظرات خود را راجع به این مقاله و محتوای آن با زومجی در میان بگذارید. منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده