نویسنده: حامد افرومند
// جمعه, ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۰

هفته‌نامه - قسمت ششم | از معرفی Forza Motorsport 6 تا مصاحبه با محمد علوی

سلام به همراهان همیشگی جمعه شب‌های زومجی و هفته‌نامه! مروری خواهیم داشت بر وقایع مهم دنیای بازی در هفته‌ای که سپری شد. با ما همراه باشید.
هفته‌ای که گذشت شاهد انتشار بسته‌ی الحاقی بازی Assassin's Creed: Unity به نام Dead King بودیم. این بسته شما را حدود 5 ساعت سرگرم خواهد کرد. علاوه بر ماموریت‌های جدید، بازیکنان می‌توانند از سلاح‌های جدیدی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، در راه رسیدن به هدف خود استفاده کنند. Dead-Kings-790x527 مهم‌تر از همه این‌که این بسته به صورت رایگان منتشر شده است. پس عجله کنید! جدیدترین بسته‌ی الحاقی بازی Alien: Isolation نیز منتشر شد. بسته‌ی الحاقی Safe Heaven شامل یک نقشه و حالت جدید است. در این حالت که Salvage نام دارد و به بخش چالش‌ها افزوده شده، بازیکنان باید ده چالش را بدون از دست دادن جان خود به اتمام برسانند. هفته‌ی گذشته در همان شروع هفته‌نامه نگاهی داشتیم به بازی Star Citizen و بی‌نهایت بودن آن. این هفته نیز مرور بر اخبار را با خبری پیرامون این بازی آغاز می‌کنیم. کریس رابرتز، خالق و کارگردان بازی Star Citizen امروز در خبری اعلام کرد بودجه‌ی ساخت این بازی از مرز ۶۹ میلیون دلار گذشت. کمک‌های مالی مردم در سال ۲۰۱۴ برای ساخت Star Citizen افزایش چشم‌گیری داشته است. تا قبل از سال ۲۰۱۴ بودجه‌ی ساخت بازی که توسط کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده بود به مبلغ ۳۳ میلیون دلار رسیده بود، اما تا پایان ماه اکتبر ۲۰۱۴ این رقم به بیش از ۶۸ میلیون دلار افزایش یافته است. Star-Citizen-790x527 استودیوی تِرتِل راک، سازنده‌ی بازی Evolve اعلام کرد کار ساخت این بازی به‌ پایان رسیده است. Evolve یک بازی چندنفره و تمام آنلاین است و بازیکنان در آن به‌صورت ۴ در برابر ۱ مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. تیم چهار نفره را شکارچی‌ها و تیم تک‌نفره را یک هیولای بسیار بزرگ کنترل می‌‌کند. برای ساخت بازی از موتور قدرتمند Cry Engine 3 استفاده شده است. طراحی شخصیت‌ها و مناظر بازی به بهترین شکل ممکن و با رعایت جزئی‌ترین موارد طراحی شده و می‌توان از این بازی انتظار گرافیکی قدرتمند و قابل قبول را داشت. تریلری نیز از این عنوان منتشر شد و همچنین شاهد انتشار سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی نیز بودیم. سپتامبر سال گذشته و در نمایشگاه فروشگاه‌های زنجیره‌ای Gamestop نسخه اولیه‌ی از کنترلر مخصوص بازی Mortal Kombat رونمایی شد و حالا با گذشت چند ماه می‌توانیم نسخه نهایی این کنترلر را از نزدیک ببینیم. این کنترلر برای هر دو پلتفرم پلی‌استیشن و ایکس‌باکس عرضه خواهد شد و با هر دو کنسول‌های نسل هفتم و هشتم این پلتفرم‌ها سازگاری خواهد داشت. اگرچه هنوز قیمت نهایی این محصول مشخص نشده اما می‌توان انتظار قیمت ۳۵ تا ۵۰ دلاری را داشت. رکوردی خیره‌کننده در دنیای بازی‌های ویدئویی  رخ داده است. استودیوی موجانگ اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر به صورت همزمان به انجام بازی Minecraft  پرداختند. اگر نگاهی به لیست محبوب‌ترین بازی‌های استیم بیندازید، متوجه خواهید شد که Minecraft  به راحتی بازی Dota 2 کنار زده و در جایگاه اول قرار می‌گیرد. همچنین استودیوی «تل‌تیل»، سازنده‌ی عناوینی چون The Walking Dead و The Wolf Among Us، با همکاری استودیوی «موجانگ»، خالق بازی Minecraft، از  بازی Minecraft: Story Mode رونمایی کرده است! Minecraft همچنین 12 رکورد را در گینس به نام خود ثبت کرد! گرچه بعضی از این رکوردها عجیب به نظر می‌رسند، اما باقی آن‌ها میزان تأثیر خارق‌العاده‌ی بازی بر گیمرها و به طور کلی صنعت بازی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، آیا می‌دانستید Minecraft بیشتر از هر بازی دیگر در ایکس‌باکس لایو بازی شده است؟ Untitled-1 (1) اطلاعات جدیدی از بازی انحصاری جدید ایکس‌باکس وان Scalebound منتشر شد. این در حالی است که سبک و ماهیت اصلی بازی هنوز مشخص نیست.  کِن لاب، مدیر بخش نوآوری استودیوهای مایکروسافت اطلاعات جدید و جالب‌ توجهی از این بازی منتشر کرد. براساس گفته‌های لاب، کار اصلی بازیکنان در Scalebound هیولاکشی نیست. اگر دوست دارید بیشتر در رابطه با این بازی بدانید، به کارها و بازی‌های پلاتینوم گیمز فکر کنید، پس از آن، کارهای مفیدی که استودیوهای مایکروسافت انجام می‌دهند را به این بازی اضافه کنید و تلفیق آن‌ها را Scalebound بنامید. باتوجه به سابقه‌ی هیدِتاکی کامیا، کارگردان این بازی و البته کمک‌های مالی و فنی مایکروسافت در ساخت بازی، احتمالا Scalebound به یک بازی بزرگ تبدیل خواهد شد. به انتشار بازی The Order: 1886 نزدیک می‌شویم. رو ویراسوریا، مدیرعامل و خالق بازی The Order: 1886 در رابطه با ایده‌ی ساخت بازی صحبت‌های تازه‌ای کرد. ویراسوریا گفت پلی‌استیشن 4  پلتفرمی بود که  از تمام ایده‌های Ready at Dawn  و تیم آن حمایت می‌کرد. برای نمایش دنیای The Order: 1886 به بهترین شکل ممکن، Ready at Dawn نه تنها به پلتفرمی که توانایی اجرای بازی‌های سینمایی را دارد نیاز داشت، بلکه دوست داشت تفاوتی میان صحنه‌های سینمایی و بازی اصلی وجود نداشته باشد. از طرفی، تیم فنی این استودیو هم به یک میزبان قدرتمند برای سیستم فیزیک بازی نیاز داشته است. کمپانی کریستال لِیک اِنتِرتاینمِنت، در خبری از بازی Friday the 13th که با الهام‌ از فیلم آن در دست تولید است، رونمایی کرد. براساس اطلاعات منتشرشده، Friday the 13th یک بازی Co-op و چندنفره رقابتی است که بازیکنان در یک گروه کوچک در برابر شخصیتجِیسون وورهیس  قرار می‌گیرند و باید در برابر حملات مرگبار وی جان سالم به در ببرند. سازنده‌ی این بازی هنوز مشخص نیست، اما کانینگام اعلام کرد تولید این بازی به دست یکی از استودیوهای باتجربه سپرده شده است. PlayStation-Plus نگاهی به آمار خیره کننده‌ی سونی از درامد سرویس پلی‌استیشن پلاس می‌اندازیم. با تمام شدن کریسمس و فصل تعطیلات، سونی اعلام کرد که تا به حال ۱۸.۵ میلیون پلی‌استیشن 4 فروخته است و در کنار این آمار به این موضوع هم اشاره کرد تا به حال ۱۰.۹ میلیون نفر مشترک سرویس پلی‌استیشن پلاس هستند. پس با این حساب به نظر می‌رسد چیزی درحدود  ۵۴.۵ میلیون دلار درآمد ماهیانه نصیب سونی شود. یعنی این سرویس سالانه بیشتر از نیم میلیارد دلار برای شرکت سرگرمی‌های سونی درآمد دارد! خبری بسیار خوب برای طرفداران بازی‌های ریسینگ به خصوص عنوان فورتزا در این هفته منتشر شد. بله!‌ سرانجام Forza Motorsport 6 نیز معرفی شد. forza-motorsport-6-790x527 مایکروسافت و شرکت اتومبیل‌سازی فورد در نمایشگاه بین‌المللی ماشین آمریکای شمالی که در شهر دیترویت برگزار شد، این بازی را معرفی کردند. این دو شرکت همچنین اعلام کردند ماشین‌های جدید F-150 رَپتور و شِلبی GT350 موستانگ قبل از اینکه به تولید انبوه برسند، در Forza Motorsport 6 قابل بازی هستند. جان وندل، یکی از اعضای استودیوی Turn 10 همکاری با فورد را امتیاز بزرگی برای آن‌ها دانست که باعث شد توسعه‌دهندگان، مهندسان و طراحان بازی از نزدیک با فورد کار کنند و مراحل ساخت اتومبیل و بازی را همزمان پیش ببرند. Forza Motorsport 6 در نمایشگاه E3 امسال که در ماه ژوئن (خرداد ۹۴) برگزار می‌شود قابل بازی خواهد بود. هنوز تاریخ انتشار دقیق این بازی مشخص نشده است. انجمن صنفی نویسندگان آمریکا، یکی از اتحادیه‌های این کشور به نمایندگی از نویسندگان سرگرمی، لیست نامزدهای جایزه بهترین نویسندگی سال این اتحادیه را اعلام کرد که نام چهار مورد از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۴ در آن به چشم می‌خورد. Alien: Isolation، Assassin’s Creed: Freedom Cry، Assassin’s Creed: Unity و ‌ The Last of Us: Left Behind چهار نامزد اعلام شده هستند. برنده طی مراسمی همزمان که توسط انجمن صنفی نویسندگان شرق و غرب آمریکا، ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۳ در شهرهای لس‌آنجلس و نیویورک برگزار می‌شود، انتخاب خواهد شد. دارندگان رایانه‌های شخصی مدت‌هاست انتظار GTA V را می‌کشند! این بازی از سوی راک‌استار تاخیر خورد، اما با اعلام این خبر سیستم مورد نیاز این بازی نیز اعلام شد. اعلام این سیستم بازیکنان را تا حد زیادی راضی کرد تا خیال آن‌ها حداقل از این موضوع راحت شود که می‌توانند این بازی بزرگ را بر روی سیستم‌های خود تجربه کنند. بخش آنلاین GTA 5 برای رایانه‌های شخصی تا ۳۰ بازیکن را پشتیبانی می‌کند و مراحل دزدی را هم به صورت پیش‌فرض خواهد داشت. این مراحل برای کنسول‌ها چند هفته قبل از عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی در دسترس خواهد بود. GTA-V تِروی بِیکِر، ستاره‌ی این روزهای صنعت بازی‌های رایانه‌ای که وظیفه‌ی صداگذاری و ضبط حرکات موشن‌کپچر شخصیت آسِلات در بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را بر عهده دارد، عقیده دارد The Phantom Pain بازی بسیار وسیعی است. او معتقد است از تمام جهات احتمالا بزرگترین بازی‌ای است که در طول عمرش دیده است و می‌گوید این بازی آنقدر بزرگ است که Skyrim در برابر آن کوچک دیده می‌شود و بدون‌شک با کارهایی که می‌توانید در بازی انجام دهید، این بازی بسیار وسیع و گسترده است. اگر بی‌صبرانه منتظر تماشای تریلر جدید بازی Mortal Kombat X هستید و یا دلتان برای گورو و عظمتش تنگ شده می‌توانید تریلر جدید این بازی را ببینید! ویدیوی جدید بازی Mortal Kombat X از کونگ لائو و کیتانا، دو مبارز قدیمی و محبوب این سری به صورت رسمی رونمایی می‌کند. همچنین در این ویدیو می‌توانید برای اولین بار بخش‌هایی از قسمت داستان بازی که براساس اطلاعات لیک شده ۲۵ سال پس از اتفاقات نسخه‌ی نهم رخ می‌دهد را تماشا کنید. هفته‌ی گذشته با همت و تلاش تیم زومجی مقالات خوبی منتشر شد. The Last of Us: Remasteredبا ورودش به کنسول پلی‌استیشن 4، فرصتی دوباره در اختیار هوادارانش قرار داد تا با یکی از بهترین بازی‌های نسل پیش، این بار پر زرق و برق‌تر و در لباس نسل هشتمی، دیدار داشته باشند. بررسی مفصلی از این عنوان توسط دانیال نوروزی در زومجی منتشر شد که خواندن آن را به شما توصیه می‌کنیم. همچنین بررسی بازی Kinect Sports Rivals توسط امیررضا محمد خواه و The Swapper توسط رضا حاج‌محمدی را از دست ندهید. مقالاتی با مضمون «معرفی ۲۱ بازی برتر اندرویدی بدون نیاز به خرید درون بازی»، «استفاده از پردازنده‌ی پلی‌استیشن در فضاپیمای افق‌های نو ناسا» و «بهترین بازی‌های موبایل هفته: از باگزبانی تا بدلکاری با موتور» نیز این هفته در زومجی منتشر شد. Mohammad Alavi اما مهمترین اتفاق این هفته برای ما مصاحبه با محمد علوی بود.  وی  به عنوان طراح مراحل بازی در پروژه‌های چند میلیون دلاری فعالیت می‌کند. با این حال نقش وی تنها به عنوان طراح مراحل بازی نیست و به نوعی آچار فرانسه‌ی تیم Respawn محسوب می‌شود. از موشن کپچر گرفته تا سناریو نویسی، برنامه‌نویسی‌های پیچیده، طراحی گیم‌پلی بخشی از اموری هستند که محمد علوی از پس آن‌ها بر می‌آید. این مصاحبه را به هیچ وجه از دست ندهید! امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذراید. ممنون!


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده