نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰

بازی ایرانی جاده‌های نبرد در راه عرضه روی ایکس‌باکس‌ وان

جاده‌های نبرد که در بازارهای جهانی با نام Rush for Glory شناخته می‌شود یک بازی استراتژی دفاع از قلعه است که توسط استودیو بازی‌سازی پارسه طراحی شده و سازندگان آن قرار است این بازی را علاوه بر پلتفرم رایانه‌های شخصی، برای کنسول ایکس‌باکس وان هم منتشر کنند.
یکی از نکات قابل توجه در جاده‌های نبرد، ساخت این بازی توسط یک موتور کاملا بومی با نام SeganX است و به نظر می‌رسد سازندگان قصد دارند این بازی را روی کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس‌وان نیز عرضه کنند. به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این بازی که ناشر آن یک شرکت آلمانی است، در کشورهای آلمان، انگلستان، لهستان، چک، آمریکا و شبکه استیم و سایر شبکه‌های دیجیتالی در حال عرضه است. بازی جاده‌های نبرد هنوز در ایران عرضه نشده، اما در  کشورهای مذکور با اقبال عمومی علاقه‌مندان این سبک مواجه شده است. سجاد بیگ‌جانی، مدیر پروژه بازی جاده‌های نبرد در این باره گفت:
قصد داریم این بازی را روی کنسول ایکس‌باکس,وان ارائه کنیم و برای تحقق این امر باید تغییرات زیادی در بازی اعمال کنیم. این تغییرات شامل گیم‌پلی بازی و نحوه کنترل آن توسط کنترلر و تغییر مراحل و المان‌های بازی است.
او همچنین درباره تاریخ انتشار این بازی در داخل کشور افزود: قطعا بازار داخل ایران از ظرفیت بالایی برخوردار است و ما نیز مشتاق عرضه محصول خود در داخل کشور هستیم، اما هنوز ناشر مناسبی برای آن پیدا نکرده‌ایم. کیت مخصوص توسعه‌ دهندگان ایکس‌باکس‌وان توسط ناشر ألمانی به ایران ارسال شده و در اختیار تیم سازنده آن قرار گرفته است. لازم به ذکر است استودیو پارسه قبلا این بازی را به نام Roads of Battle از طریق شبکه‌ی دیجیتالی داخلی عرضه کرده بود که با استقبال خوبی مواجه نشد، اما ظاهرا با تغییر رویکرد و استفاده از ناشر خارجی قدرتمند، سعی دارد این بازی پرظرفیت را به موفقیت برساند. منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده