نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳

بازی ایرانی «شوفر» در سبک رانندگی مجوز عرضه در شبکه استیم را گرفت

با رشد روزافزون بازی‌های ویدئویی و مطرح شدن این صنعت به عنوان بزرگ‌ترین سرگرمی دنیا، حالا علاقه‌مندان و متخصصان به حوزه ساخت بازی در کشورمان هم دست به کار شده‌اند و کم کم در حال نزدیک کردن خود به استانداردهای جهانی هستند.

 «شوفر» یکی از این بازی‌ها است که توانسته است مجوز ورود به شبکه استیم را بگیرد.

استیم یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های مخصوص بازی‌های ویدئویی است که توسط شرکت نام آشنا وَلو توسعه داده شده است. این شبکه که به عنوان بزرگ‌ترین شبکه بازی‌های کامپیوترهای شخصی نیز محسوب می‌شود، بدون شک ویترینی مناسب برای نمایش بازی‌های مستقل محسوب می‌شود. به نقل از وب‌سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ، یکی از بازی‌های کشورمان توانسته با جلب توجه جامعه شبکه استیم، راه خود را برای عرضه رسمی روی این شبکه هموار کند.

 شوفر بازی در سبک رانندگی است که توسط استودیو ایرانی ژوری‌مانگ ساخته شده است. شوفر هم مانند سایر بازی‌ها در این سبک از حالت‌های مختلف مسابقه‌ای برخوردار است. گیمر می‌تواند با توجه به سلیقه خود در یکی از آن‌ها به مسابقه بپردازد. از نکات قابل توجه این بازی می‌توان به کیفیت بالای ماشین‌های داخلی نام برد که توسط فناوری اسکن سه بعدی ساخته شده اند و این موضوع باعث می‌شود تا کاربران ایرانی این بازی ارتباط بیشتری با آن برقرار کنند. نکته دیگر که باید به خاطر آن به سازندکان شوفر تبریک گفت، سیستم آسیب‌پذیری دینامیک بازی است که بر اساس شدت و زاویه برخورد تعیین می‌شود.

اگر شدت ضربه کم باشد خسارت قابل توجهی به اتومبیل وارد نمی‌شود اما با شدیدتر شدن برخورد و نسبت به زاویه‌ای که این برخورد صورت می‌پذیرد، اتومبیل ممکن است در ناحیه‌هایی مثل سیستم تعلیق و سیستم فرمان دچار آسیب شود تا جایی که گیمر دیگر نتواند به ادامه مسابقه بپردازد.

ن حوزه در اول راه قرار دارند و همین پیشرفت‌ها هم می‌تواند ما را  به آینده این صنعت در کشور عزیزمان امیدوار کند. در ادامه دعوت می‌کنم به تماشای تریلر گیم‌پلی بازی و عکس‌های منتشر شده در شبکه استیم را تماشا کنید و نظر خود را راجع به این بازی با زومجی در میان بگذارید.

منبع: وب‌سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده