نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰

سازندگان inFamous: Second Son از پتانسیل‌های موتور گرافیکی‌شان می‌گویند

استودیو ساکرپانچ یکی استدیوهایی تحت نظارت شرکت سرگرمی‌های سونی است که سری بازی Infamous را برای کنسول‌های نسل هفتم و هشتم این شرکت عرضه کرد. در ادامه، صحبت‌های طراح جلوه‌های بصری بازی Infamous: Second Son راجع به موتور بازی‌سازی اختصاصی این استودیو و سخت‌افزار پلی‌استیشن 4 را بخوانید. 

Infamous Second Son یکی از بازی‌های مخصوص زمان عرضه پلی‌استیشن 4 بود. اگرچه این بازی در روزهای اول این کنسول عرضه شد، تا حدودی موفق عمل کرد و از نظر جلوه‌های بصری و گرافیک تکنیکی و هنری به یکی از بهترین بازی پلی‌استیشن 4 تا به امروز تبدیل شد.

از نکات قابل توجه در مورد استودیو ساکرپانچ این است که برای ساخت و توسعه این بازی از موتور ساخته خود استفاده کرده است. موتور بازی‌سازی که برای استفاده در نسل هشتم و برای ساخت بازی‌های این استودیو توسعه داده شده است. در ویدئو استریمی که طراح جلوه‌های بصری بازی Infamous: Second Son در وب‌سایت توییچ منتشر کرده است، وی راجع به این موتور اختصاصی و آیا با این موتور می‌توان بازی بهتر از Infamous: Second son ساخت یا خبر صحبت‌هایی کرده است.

من فکر می‌کنم که این موتور توانایی‌های بسیار بیشتری از آن‌چه در Infamous Second Son از خود نشان داد، دارد. اگر به کنسول‌ها و بازی‌هایی که برای آن‌ها در سال‌های مختلف نگاه کنید می‌بینید هر چه از تاریخ عرضه کنسول می‌گذرد، کیفیت اجرا و جلوه‌های نکنیکی بازی‌ها هم بهتر می شود. علت این موضوع هم آشنایی بیشتر توسعه‌دهندگان به مرور زمان است. به عنوان مثال هر دو بازی‌های Oblivion و Skyrim روی یک نسل و یک کنسول عرضه شدند اما با یک نگاه جزئی می‌توان دید که این دو بازی چقدر با یکدیگر تفاوت دارند. مت واینیو، طراح جلوه‌های بصری بازی Infamous Second Son

او در ادامه گفت که «با این وجود این موتور و استفاده از آن ما را به جلو خواهد برد، جایی که چیزهای هیجان‌انگیزتری به ارمغان بیاوریم» چیزهای هیجان‌انگیزتر! به نظر می‌رسد طرفداران پلی‌استیشن 4 در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانند شاهد یک بازی دیگر از این استودیو باشند. آیا شما هم این بازی را انجاام داده‌اید؟ نظر شما راجع به این بازی و تکنیک‌ها و جلوه‌های به کاربرده شده در آن چیست؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده